Forum > Algemeen Forum

Algemene Voorwaarden voor hobby drive-in shows

(74 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
10-8-2003 18:03

Sparky schreef:

Er staat dat je in familie sfeer (bruiloften, verjaardagen) helemaal niets hoeft te betalen.
Nee, alleen als het voor je eigen familie is,
het gaat niet op als jij bij iemand anders zijn bruiloft de muziek gaat verzorgen slimpie.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SparkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 56
11-8-2003 01:09

Tom schreef:

Nee, alleen als het voor je eigen familie is,
het gaat niet op als jij bij iemand anders zijn bruiloft de muziek gaat verzorgen slimpie.
Nee, daarom familie SFEER, het houdt in dat het een gesloten gezelschap is en dat niet iedereen er zomaar (tegen betaling) bij mag komen. Ik heb ook niet gezegd dat het je eigen familie moet zijn, maar ik heb alleen gezegd familie sfeer. Nee, weten zij veel of je ook familie bent van de mensen die het feestje geven wink ;) De grootste familie van Nederland....
Nee, jij trekt volle zalen!?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
11-8-2003 08:43
Het gaat er inderdaad om of het feest een besloten of openbaar karakter heeft. Familiefeesten zijn besloten (ook als het niet familie van de dj zelf is). Hiervoor zijn dus geen aanvullende rechten verschuldigd. Meer voorbeelden op www.bumastemra.nl
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SparkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 56
12-8-2003 23:41

Victor schreef:

Meer voorbeelden op www.bumastemra.nl
Ja, nou zeg, ben je me net voor, maar ja, het staat er in ieder geval hè!? razz :p
Nee, jij trekt volle zalen!?
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
23-8-2003 14:16
Zo, weer terug van vakantie (204 topics met nieuwe berichten, ben dus nog wel een paar dagen zoet om mijn achterstand in te halen ;-)

Maar na dit zo een beetje doorgelezen te hebben blijf ik erbij dat je je als kleine drive-in niet moet gaan branden aan dingen als algemene voorwaarden. Zeker niet voor mensen <20. Ze zien je al aankomen: Ik wil dit en dit en dit en als ik het niet krijg dan kom ik niet. Dan kom je niet ver natuurlijk.
Volgende keer Peter!
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
16-9-2003 14:54
ik heb dit als algemene voorwaarden:
home.wanadoo.nl/brugdansers015/huurovereenkomsten.txt
en ik heb ook een ZEER kleine drive in maar ik neem liever het zekere voor het onzekere, want ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand een naald brak alleen toen had ik die huurovereenkomsten niet dus kon ik niks bewijzen en kon ik dus ook niet het geld voor die naald declareren en zat ik dus met de gebakken peren wink ;) ...
dus mijn tip is, gewoon doen die voorwaarden!!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
16-9-2003 15:06
ja leuk, maar spreek mensen aan in je contract met u en niet met je dat staat wat netter. Over dat contractbreuk als mensen nou spullen van jou huren en ze komen terug met een kapotte naald dan gaat de drive in show niet door? dat is ook een beetje raar. En het is geen apperatuur maar apparatuur
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
16-9-2003 15:20
Ik heb dit ook gemaakt, maar er word niet altijd rekening mee gehouden of aan de regels gehouden omdat ik ook maar een kleine drive-in show heb,

Via www.fiesta2003.tk kan je naar de link pagina gaan: www.websitemaker.kennisnet.nl/fiesta2003/406601.htm
en dan naar www.cu2.nl/Dr-Edie

[B.T.W: Dit is maar ff tijdelijk, ik stap nu over naar een website te maken met members van @Home, veel meer ruimte en Veeeeeeel meer mogelijkheden, hierop kan je niet veel doen helaas...]
DJ AroZStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 27-12-2003
Berichten: 123
16-9-2003 15:57
Wie heeft er voor mij een paar reviews van zijn/haar contract voor mij??

Bij voorbaat dank
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
16-9-2003 16:11

DJJD schreef:

ik heb dit als algemene voorwaarden:
home.wanadoo.nl/brugdansers015/huurovereenkomsten.txt
!
Het is goed bedoeld, maar deze voorwaarden rammelen juridisch aan alle kanten.
- Van een heleboel begrippen ontbreekt een definitie. Ook de contractspartijen zijn niet gedefinieerd (je kan niet zomaar van "jij", "we" of "de drive-in show" spreken zonder aan te geven over wie het gaat).
- Van dingen waar jij van zegt dat het "niet mag" zeg je niet wat er gebeurt als de contractpartij zich niet aan dat verbod houdt.
- "Als je een pakket huurt bij Extreme Events, zal vervoer naar de locatie binnen Delft 50 cent zijn". 50 cent? of 50 cent per kilometer? En vervoer van wat? Het bier? De feestgangers? M'n schoonmoeder? Of bedoel je jullie vervoerskosten? Zijn die dan niet in de overeengekomen vergoeding inbegrepen?
- "Als je je niet houdt aan de zojuist uitgelegde huurvoorwaarden kunnen we onze drive in show niet uitvoeren". En dan? Wie draait voor de schade op? Geldt dit ook als voorwaarde 3 wordt overtreden doordat 1 van de gasten heel even een mengpaneel heeft aangeraakt?
- Etcetera (ik kan echt nog lang doorgaan).
- En dan nog de nodige spelfouten.

Een contract is alleen goed als het uitkomst geeft als er een keer iets misgaat en er onenigheid is. Dit contract gaat jou dan niet echt helpen. Daarom is het opstellen van contracten ook werk voor een jurist.

PS Het bovenstaande is niet lullig bedoeld, maar ik wil aangeven dat je er niet te makkelijk over moet denken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)