Waar vervoeren jullie de drive in mee?
(2184 reacties. Pagina 152 van 219)Moderator(s): Dré
DjjurgenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-1-2005 Laatste: 10-2-2021 Berichten: 139 | 23-8-2010 22:45 |
op moment aan vervoer: ford focus station (vaders) opel vivaro enkele cabine ( prive) iveco daily verlengd plus laadklep (drive in show) en een gesloten aanhanger (drive in show) zal van de week is foto's maken | |
trotse eigenaar van system one audio. | |
DjjurgenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-1-2005 Laatste: 10-2-2021 Berichten: 139 | 14-9-2010 18:54 |
zoals beloofd een foto. moeten nog leuke velgjes onder komen. | |
trotse eigenaar van system one audio. | |
RoystraverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-10-2007 Laatste: 7-9-2018 Berichten: 611 | 14-9-2010 19:20 |
Ah netjes hoor! Ik zit te kijken naar een Fiat Ducato maxi, die kosten niet zo veel in verhouding met andere busjes. Iemand ervaringen met Fiat? | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 14-9-2010 22:07 |
De ongeblazen motoren in die bussen zijn bijna niet kapot te krijgen. Waar je op moet letten is: olielekkage, dieselpomp mooi droog etc. Een 2.5 of 2.8D rij je zonder problemen over de 3 ton. De turbo versies gaan wat minder lang mee, omdat de turbo er aan gaat. Verder moet je een beetje letten op de roestduivel, maar die laat zich gelukkig niet erg gauw zien bij de ducato/jumper/boxer. Ik ben me zelf ook een beetje aan het orienteren; de bus die ik nu heb trek ik uit elkaar met een zware aanhangwagen...dat gaat me banden en koppelingsplaten kosten... Ik heb zelf mijn oog laten vallen op een Master of Movano. Ik weet namelijk dat deze voor hun formaat redelijk zuinig zijn. Beetje afhankelijk van het blok is 1 op 12 met stadsverkeer haalbaar. De Trafic is ook wel lekker zuinig, moet ik zeggen. | |
I am a TimeDriver! | |
Tom1984Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-2-2003 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 172 | 14-9-2010 22:42 |
ideedeluxe schreef: Ik heb zelf mijn oog laten vallen op een Master of Movano. Ik weet namelijk dat deze voor hun formaat redelijk zuinig zijn. Beetje afhankelijk van het blok is 1 op 12 met stadsverkeer haalbaar. De Trafic is ook wel lekker zuinig, moet ik zeggen.Daarmee moet je niet denken dat je 1 op 12 haalt. Zware kar erachter zuipt mijn bus ongeveer 1 op 7/8 Bus leeg, geen kar, mag jezelf heel erg in je handjes knijpen als je de 1 op 10 haalt. Verder wel super tevreden, ik neem dat brandstofverbruik voor lief, want pit zit er zeker in, zelfs nog met kar. Verder motorisch nog nooit echt pech gehad. | |
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 14-9-2010 23:05 |
djjurgen schreef: moeten nog leuke velgjes onder komen. | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
IdeedeluxeStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 4-6-2003 Laatste: 29-7-2017 Berichten: 853 | 15-9-2010 12:12 |
tom1984 schreef: Ik rij al dik 4 jaar in een master, 2.8DDaarmee moet je niet denken dat je 1 op 12 haalt. Verder wel super tevreden, ik neem dat brandstofverbruik voor lief, want pit zit er zeker in, zelfs nog met kar. Verder motorisch nog nooit echt pech gehad. Wat voor km stand heeft jouw Master? | |
I am a TimeDriver! | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 15-9-2010 13:39 |
ideedeluxe schreef: tom1984 schreef: Ik rij al dik 4 jaar in een master, 2.8DDaarmee moet je niet denken dat je 1 op 12 haalt. Verder wel super tevreden, ik neem dat brandstofverbruik voor lief, want pit zit er zeker in, zelfs nog met kar. Verder motorisch nog nooit echt pech gehad. Wat voor km stand heeft jouw Master? Ik rij gemiddeld, zn beetje 1op 10... Wanneer anderen de bus meehebben dan kunnen zij gemakkelijk 1op 12 tot zelfs 1op 14 rijden.. lange afstanden snelweg.. beladen. Met dikke tandemasser erachter kom je niet verder dan 1op 8. Ik moet wel toegeven, ik plank gewoon... Motorisch wel dik in orde.. op een defecte turbo, inspuiting en electromanagement na dan, die zijn bij mij allemaal al eens vervangen bij 115.000 km. ( allemaal onder garantie, 35.000km probleemloos gereden nu. Met een auto, bus moet je ook een beetje geluk hebben. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
TBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-5-2003 Laatste: 14-1-2018 Berichten: 463 | 15-9-2010 19:25 |
Watt-Xtra schreef: Motorisch wel dik in orde.. op een defecte turbo, inspuiting en electromanagement na dan, die zijn bij mij allemaal al eens vervangen bij 115.000 km. ( allemaal onder garantie, 35.000km probleemloos gereden nu. | |
Tom1984Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-2-2003 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 172 | 16-9-2010 23:01 |
ideedeluxe schreef: Ik had het ook meer over de 2.2dci en 2.5dci De ongeblazen motoren zijn idd. minder zuinig dan de turboblokken. (Onder meer omdat de dci motoren allemaal 16 kleppers zijn.) Jij hebt waarschijnlijk een Master van voor 2000?Wat voor km stand heeft jouw Master? | |
Nu ook schuimparty's!!! 125.000liter per minuut |