Forum > Algemeen Forum

Powercon -> schuko verdeel blokje

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2057
3-9-2010 08:57

Stoney3K schreef:

Hoe het zit met NEN1010 en het gebruik van opbouw-WCD's (ook gesealed) voor tijdelijke installaties weet ik niet, ik geef helaas geen garanties. ;)
Zolang als het stevig is (lees: geen al te grote kans op grote beschadiging bij normaal gebruik), en natuurlijk tenminste IP20, zie ik geen enkel probleem. NEN normen schrijven voor zover ik weet nergens voor dat doosje X van merk Y alleen gebruikt mag worden als dit vast tegen de wand gemonteerd zit.

Verder zou ik gewoon zo'n mooi zwart (of toch grijs met blauwe deksels) slofje pakken. Als je er een stuk of 5 maakt ben je per stuk met een kwartiertje klaar.
Niet goed, wel hard!
Rick----1993Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2009
Laatste: 31-12-2010
Berichten: 45
11-9-2010 15:50

DJJPCK schreef:

De eerste op google bied hem aan voor 32€ scheelt je weer 8 euro.
Eh.. Incl. BTW en verzendkosten van 15 euro zit je al op 47,- shut up :X
Licht dat licht mij wel
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
11-9-2010 16:53
Ik heb een nog handigere en vooral goedkopere oplossing gevonden.

Ik heb bij de gamma 6 verdeel blokjes gehaald zoals :
https://www.digitalstreet.nl/images/BRENNENSTUHL-BN-TCD108.jpg

Bij die modellen zat de schakelaar verzonken. Deze heb ik er uit gehaald, blauw powercon chassis deel er in, stekker er af knippen en vervolgens een blauwe powercon connector er op en klaar.

Kosten :
9 euro voor de verdeel doos, + de powercon delen.

Werkt perfect!
Doe mij maar Fohhn!!!
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
12-9-2010 11:04
lekker gevaarlijk, een blokje met 1 blauw kabeldeel, en een blaauw chassisdeel.
Nu maar 1 blokje via de blauwe kabel aansluiten, aan een eerder in de rij van 20, en dan in de laatste een verloop van powercon blaauw naar schucko.....: gevolg: spanning op een schucko pennen!!!!

Zelf heb ik een soortgelijke oplossing gemaakt, maar dan met powercon GRIJS chassisdeel UIT, en aan het kabeluiteinde een kabeldeel GRIJS.

Op mijn installatie is maar 1 powercon blauw te vinden: op het amprack waar de spannings verdeling centraal word geregeld.
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
12-9-2010 11:09

jakkes72 schreef:

lekker gevaarlijk, een blokje met 1 blauw kabeldeel, en een blaauw chassisdeel.
Nu maar 1 blokje via de blauwe kabel aansluiten, aan een eerder in de rij van 20, en dan in de laatste een verloop van powercon blaauw naar schucko.....: gevolg: spanning op een schucko pennen!!!!
Uhhm??? Powercon blauw kabeldeel = stroom uit, powercon blauw chasisdeel = stroom in. Ik zie het probleem niet... Je hebt maar één plek waar je spanning op het blokje kunt zetten hoor.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
12-9-2010 12:37

jakkes72 schreef:

lekker gevaarlijk, een blokje met 1 blauw kabeldeel, en een blaauw chassisdeel.
Nu maar 1 blokje via de blauwe kabel aansluiten, aan een eerder in de rij van 20, en dan in de laatste een verloop van powercon blaauw naar schucko.....: gevolg: spanning op een schucko pennen!!!!

Zelf heb ik een soortgelijke oplossing gemaakt, maar dan met powercon GRIJS chassisdeel UIT, en aan het kabeluiteinde een kabeldeel GRIJS.

Op mijn installatie is maar 1 powercon blauw te vinden: op het amprack waar de spannings verdeling centraal word geregeld.
Ik denk dat je het eventjes verkeerd begrijpt van wat die bedoelt,
Hij bedoelt namelijk gewoon dat ie de kabel van de stekkerdoos afgeknipt heeft,
Ipv waar de kabel zat een chassis gemonteerd heeft en aan de kabel die hij nu had het blauwe powercon kabeldeel..

Niets gevaarlijks aan dus.. ( tenzij je dat gaat lopen verprutsen maargoed ;-))
If it ain't Dutch it ain't much...
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2057
12-9-2010 14:58
Jeps, en die blauwe aan het snoer steekt hij natuurlijk direct in zijn actieve speaker, slimme oplossing dus wink ;)

Kun je misschien eens een foto sturen? Ik ben wel benieuwd hoe je dat chassisdeel netjes vastgezet hebt...
Niet goed, wel hard!
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
12-9-2010 22:21
Inderdaad, nu ik het nog eens lees is het inderdaad een goede oplossing.

Ik zat volledig op een ander spoor te denken.....
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set

Terug naar forum Reageer (zonder quote)