Forum > Algemeen Forum

Draadloze vga

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Ikkezelf999Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2010
Laatste: 6-4-2017
Berichten: 8
5-9-2010 14:53

René Eppink schreef:

Waarom kan een vaste installatie niet gewoon bedraad zijn? Is nog altijd minder storingsgevoelig in mijn oogpunt.

Mocht de afstand een issue zijn: Er zijn handige VGA over UTP extenders te krijgen, dit zijn apparaatjes waarmee je het VGA signaal vaak een 100m-200m kunt verlengen met simpele (goedkope!) UTP kabel. Zonder kwaliteitsverlies.
@ René: ik zie dat je ook uit Aalten komt, misschien dat je het gebouw (Zuiderkerk) wel kent..
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
5-9-2010 20:19
Ik had nog niet gekeken wie je was, uiteraard ken ik de Zuiderkerk.

Ik denk dat je het beste nog eens na kunt gaan denken over de eisen van nu en in de toekomst. Een simpele oplossing met 2 CAT-5 kabeltjes en extenders is wel mogelijk maar er komt ongetwijfeld een moment dat:
- Er een filmpje met audio afgespeeld moet worden
- Er bijvoorbeeld een dvd speler aangesloten moet worden (met composiet of component)

En dan is het vrij lullig om een nee te moeten verkopen. (Zeker omdat er ook uitvaartdiensten worden gehouden en daarin wil men natuurlijk ook meer en meer multimedia in verwerken.)

Ik zou het draadloze verhaal laten vallen en gaan voor een bedrade oplossing waarbij ook zeker 2 lijntjes audio worden meegenomen en composiet/S-video of evt. component. Natuurlijk zie je ook meer en meer HDMI, maar dat erbij betrekken maakt het nog wel een stap gecompliceerder($$$).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
5-9-2010 21:51
audio hoeft niet naar de beamer,
de videokabel laat je gewoon bij de geluidsinstallatie uitkomen op een keurige wand aansluiting.
En dan kan met de audio gewoon op de geluidsinstallatie laten spelen.
Klink beter, en dat doet de meestal aanwezige ringleiding voor slechthorenden ook gewoon mee.

Zelf installeer ik altijd deze twee, en dan kan je eigenlijk altijd wel uit de voeten.
Ik lever normaliter wel een beamer met alle aansluitingen, voor het geval dat men later ooit wil uitbreiden.
(Composiet, RCA, HDMI, VGA, din, enz.)
De bekabeling beperkt ik tot RCA-video en VGA.
Voor de VGA als de afstand meer dan 10 meter is, wel absoluut goede kwaliteit kiezen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
5-9-2010 23:34
Nee natuurlijk hoeft de audio niet naar de beamer (er gaat een 700/800 man in de kerk wink ;) )
Maar als er naar 2 plekken (voor- en achterin de kerk) kabels moeten worden getrokken voor video moeten daar ook gelijk geluidkabels heen zodat het geluid op de installatie kan worden aangesloten, dat is wat ik bedoel.

We praten hier voor de plek voorin de kerk al over een 40m videokabel, de plek achterin de kerk is nog verder weg dus een VGA kabeltje leggen gaat 'm gewoonweg niet worden (ook prijstechnisch gezien).
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
5-9-2010 23:52
En vga over Cat5(e)?
Nu ook op internet!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
6-9-2010 08:22
En waarom zou een mediastreamertje dan niet kunnen? Powerzwik zet je dan om naar JPEGjes of een Mpegje, en dvdtjes moet je ook even naar een (NAS)harddisk zetten, of sharen op een laptoppie.
Niet goed, wel hard!
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
6-9-2010 09:17
Maakt het niet echt gebruiksvriendelijk voor iemand die met z'n hoofd bij een begrafenis zit?
Nu ook op internet!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
6-9-2010 09:20
Dit lijkt me niet iets wat je een bezoeker (nabestaande oid.) laat bedienen.
Er hoort op locatie iemand aanwezig te zijn die de boel verzorgt en bedient.

Overigens: iedereen luk-raak laptopjes laten aansluiten werkt ook 9 van de 10 keer niet direct, de meeste mensen hebben geen idee hoe ze een extern scherm activeren. Bovendien wordt de resolutie vaak verkloot.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
6-9-2010 09:47

joepurlings schreef:

Dit lijkt me niet iets wat je een bezoeker (nabestaande oid.) laat bedienen.
Er hoort op locatie iemand aanwezig te zijn die de boel verzorgt en bedient.
De apperatuur wordt uiteraard altijd bedient door de koster of andere verantwoordelijke, maar er is altijd wel iemand die het materiaal moet bij elkaar harken, in elkaar zetten en aanleveren, en dat is meestal toch directe familie van de overledene.

Ik maak af en toe muziek samenstellingingen voor overledenen,
vanuit doorsturing van kosters, om de mensen het uit hun handen te nemen.
Ze kunnen je amper uitleggen wat ze willen horen, ze weten door de emoties geen titels en artiesten niet meer, ze hebben gewoon in een black out.

Muziek is wat makkelijker draadloos door te geven. Gewoon met een draadloos beltpacksetje met line mogelijkheid op de laptop inpluggen. Stereo is in een kerk niet nodig.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
6-9-2010 10:52
Waarom niet gewoon een WIFI-mediacenter / minilaptop vlakbij de beamer plaatsen. Deze via WIFI aansturen op een externe PC / PC's. Even een shared mapje aanmaken en je bestanden staan naast de beamer. Zo hoef je grote bestanden niet via WIFI te streamen, maar alleen draadloos aan te sturen.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)