Forum > Geluid

rca - rca remote

(23 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
16-8-2010 22:51
heren, dames,
ik ben op zoek naar een tool om mn geluid van een tv af te regelen via remote.

wat is het probleem:
op mn tv zit een audio out die miet regelbaar is met de remote van de tv. deze uitgang geeft dus een vast signaal uit naar mn mengpaneel. ik wil alleen het mengpaneel op afstand zetten en er niet elke keer naartoe hoeven te lopen om het geluid harder, dan wel zachter te zetten. ik zoek dus iets met een rca-input, een rca-output en dat het volume via een remote kan regelen.

iemand opties of ideeen om dit op te lossen?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
16-8-2010 22:56
Hoofdtelefoon uitgang gebruiken i.p.v. line out?
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
16-8-2010 23:17
Verkeerde forum?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
17-8-2010 00:02
't gaat z'n mengpaneel in, en vervolgens naar een mooie KRK set, ik denk dat we het wel door de vingers kunnen zien dan wink ;)

Wat dacht je van een digitale tv kastje kopen? En dan gewoon het basis abbonnement (kost je dus niks extra's), en met die afstandsbediening kan je de output wel regelen richting de tv laugh :D
Nu ook op internet!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
17-8-2010 08:24
Kan je menu matig niet kiezen? Mijn oude JVC tv kon dat wel in ieder geval, de rca op zowel geregeld als op vast volume zetten.
Andere optie is een home cinema versterker, laat die nou net voor die toepassing bedoeld zijn wink ;)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
17-8-2010 09:29

Dj pacific schreef:

Hoofdtelefoon uitgang gebruiken i.p.v. line out?
Wel een heel amateuristische oplossing...
Zou wel graag alle stekker aan de achterkant van de TV hebben aangezien het een permanente oplossing moet zijn.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
17-8-2010 09:31
1 x bewerkt. Laatst door Eriswa op 17-8-2010 09:39

dj_mvandis schreef:

't gaat z'n mengpaneel in, en vervolgens naar een mooie KRK set, ik denk dat we het wel door de vingers kunnen zien dan wink ;)

Wat dacht je van een digitale tv kastje kopen? En dan gewoon het basis abbonnement (kost je dus niks extra's), en met die afstandsbediening kan je de output wel regelen richting de tv laugh :D
Klopt:-) setje is redelijk samengesteld hier op het forum, vandaar dat ik het via hier even doe. Tevens zou dit ook best in een café bij karaoke sets o/d voor kunnen komen (niet snel, maar toch razz :p )
Gebruik ook het scherm nog om mn Denon DJ software op te draaien, dan ook wel fijn om het geluid te kunnen regelen. (zit een pc/mediacenter aan)
We hebben interactieve TV, maar ook daar zit een fixed line-out op. ook niet te regelen dus.
Rare kastjes allemaal tegenwoordig. T is net of ze ergens op willen bespraren, haha.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
17-8-2010 09:37

Frank76 schreef:

Kan je menu matig niet kiezen? Mijn oude JVC tv kon dat wel in ieder geval, de rca op zowel geregeld als op vast volume zetten.
Andere optie is een home cinema versterker, laat die nou net voor die toepassing bedoeld zijn wink ;)
Kan helaas niet handmatig. Deze optie zit niet op de tv en ook niet op de output van interactieve TV.

Een versterker ertussen had ik wel aan gedacht, maar m'n KRK-set is al actief, dus lijkt me wat zonde om een apparaat te kopen dat geluid versterkt, terwijl ik het eigenlijk alleen maar wil verzwakken.
Maarja, als dat de enige optie is om het geluid af te regelen moet het maar.
Ik weet toevallig dat ook de meeste moderne verstekers een fixed-output hebben, weten jullie er eentje met een variable-output én een remote?

Andere oplossingen zijn natuurlijk nog steeds welkom!
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
17-8-2010 11:34
De enige uitgang die je op je tv met de ab kunt regelen zal waarschijnlijk toch je koptelefoon uitgang worden.
Maar die kan je ook binnendoor pakken met een beetje handig soldeerwerk.
Meestal als je dan op de ab de speaker uitzet, gaat de koptelefoon nog door.

Wel even een extra weerstandje tussen je signaal naar je mixer zetten.
Meeste koptelefoonaansluitingen zijn laagohmig.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
17-8-2010 13:29

Tom schreef:

De enige uitgang die je op je tv met de ab kunt regelen zal waarschijnlijk toch je koptelefoon uitgang worden.
Maar die kan je ook binnendoor pakken met een beetje handig soldeerwerk.
Meestal als je dan op de ab de speaker uitzet, gaat de koptelefoon nog door.

Wel even een extra weerstandje tussen je signaal naar je mixer zetten.
Meeste koptelefoonaansluitingen zijn laagohmig.
Redelijke oplossing, maar zou toch liever de TV in elkaar laten zitten ivm garantie.
Mocht er nou echt geen normale oplossing zijn kan ik wel wat binnenin de tv gaan klooien.

Heeft er iemand nog een goede optie voor een (kleine) tussenversterker met remote?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)