Forum > Algemeen Forum

PA-markt 2010

(359 reacties. Pagina 35 van 36)
Moderator(s): Dré
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
7-8-2010 12:11
Kan jan peter niet is wat bevestigen hoe de zaken er voor staan?
Is nu allemaal een beetje onduidelijk.
?Quote?
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
8-8-2010 03:47
Zou fantastisch nieuws zijn voor ons. Opslag ligt ongeveer tegen de darling market aan. Ideaal.
De laatste doet het licht uit
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
8-8-2010 12:40
Ik zou het liever weer in Houten zien of nog iets meer centraal in Nederland (regio almere ofzo)
Wij komen uit provincie Groningen en Rijswijk is nog een stuk verder dan Houten
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
8-8-2010 13:24
Ik zie sommigen vallen over de afstand.
En men heet zijn oordeel al klaar....
Waarom eigenlijk?
Om dat het zo ver rijden is?

Je zou het eigenlijk eerst eens een keer moeten zien,
en dan pas zeggen of het wel of niet de moeite van het stukje extra rijden waard is.
Kijk ook eens hoever je voor een optreden af en toe rijd?
Kijk ook eens hoeveel je je kan uitsparen met mooie koopjes op zo'n pa markt.
Dus wat maakt dan, die pak hem beet 40 kilometer A12,
20 minuten rijden extra nog uit?

Ik rijd rustig voor een paar boxen op MP 200 kilometer.
En er zijn al meer dan genoeg forumleden ook bij mij geweest ver uit de achterhoek of het Zuiden om
één enkel apparaat op te halen.
Er zijn zelfs forumleden die 1200 kilometer rijden om één lichteffect op te halen laugh :D

En vergeet ook dit niet:
Als de standhouders goedkoper kunnen staan zullen er meer inschrijven.
Ook kunnen ze lager prijzen omdat ze eerder uit de kosten zijn.
Ook heeft deze hal in Rijswijk het grote voordeel dat men met de auto's naar binnen mag om uit te laden.
En als je iets koopt hoef je ook geen pokkeneind te lopen meer met je spullen, want aan de achterkant zijn twee grote laad en los platforms met een zijramp.
Je kan er dus je bakwagen zo tegenaan zetten, of als je busje kleiner is, zet je hem beneden aan de ramp.
Je loopt zo vanuit de beursruimte het loading-dok in.
Ook fijn om te weten: Catering is goedkoper, en er zit een complete vreet en drink ruimte met allerlei tentjes in de aansluitende ruimte, er is een kinder-speelparadijs met kinderopvang, en een grote markt, dus vrouw en kinderen kunnen mee.

Het maakt mij niet uit waar de PA beurs gehouden word,
ik ga er altijd heen, en ik ben nog nooit zonder goede koopjes er weg gekomen.
Zelfs niet op de eerder gehouden kleinere pa beurzen in Rijswijk, want ook daar heb ik de afgelopen twee keer prima zaken gedaan.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
8-8-2010 15:41

Tom schreef:

Heel verhaal....
Leuk verhaal, maar als je meetelt, dat de beste spullen vroeg verkocht worden, dan betekent het voor ons dat we wel heel vroeg wegmoeten. (Noord) Daarbij is de vergelijking met mensen uit het oosten een beetje scheef, aangezien de A1 maakt dat ze stukken sneller in de randstad zijn dan wij.

Het is ook een beetje algemene verontwaardiging van ons Noorderlingen (Groningers in ieder geval...). Er wordt altijd maar van ons verwacht dat we heel Nederland doorcrossen. 'Men' komt nooit eens onze kant op. Op de een of andere manier is de afstand Amsterdam <-> Groningen groter dan Groningen <-> Amsterdam. wink ;)

Dus ja. Het is voor ons ver rijden en met een verplaatsing naar Rijswijk nog verder. Mede omdat van te voren niet bekend is wat er zoal te koop is, is er dus een kans dat we voor niets zo ver moeten rijden....het is allemaal gewoon wel heel erg randstad-georienteerd.

Ik zeg niet, dat ik het niet begrijp. Een verlaging van de kosten en het feit dat alle standhouders uit die omgeving komen is natuurlijk een kort rekensommetje....maar we hebben hier ook goedkope standruimtes... razz :p
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
8-8-2010 17:22

ideedeluxe schreef:

[ Een verlaging van de kosten en het feit dat alle standhouders uit die omgeving komen is natuurlijk een kort rekensommetje....maar we hebben hier ook goedkope standruimtes... razz :p
Ha ha, er zijn inderdaad hele goedkope ruimtes in Groningen.
Ik zou ook zo naar Groningen rijden hoor, geen enkel probleem.

De enige reden dat ik toen niet naar België ben gereden is omdat ik van te voren wist dat er maar 8 echte kramen met meuk zouden staan.
Maar als ik weet dat er een stuk of 30 kramen in een hal staan met serieuze meuk, dan ga ik op zeker heen.
Ik koop er van alles, kan van alles aan mijn klanten kwijt, en maak af en toe ook nog armlastige verenigingen of kerken heel blij met toch iets goeds, met mijn vondsten op dit soort beursjes.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
8-8-2010 18:37
Ik snap alle discussie hierover niet echt. De beurs gaat mischien een klein beetje verder door, ween ween. Echt, zo erg groot is Nederland niet hoor. Je kunt vrij snel van het ene willekeurige naar het andere willekeurige punt. Als je de afstand te groot is, dan kom je toch lekker niet? (en dan kan je tegelijk jezelf eens afvragen of je wel de juiste hobby hebt gekozen :P)

Ps: Voor mij is het ook ver. Ik kom vanuit Gent, dus ik mag eerst nog even rondrijden langs Antwerpen.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
9-8-2010 09:21
De afstand Groningen - Amsterdam is net zo groot als andersom... laugh :D
MAAAAR het aantal mensen dat de afstand Amsterdam - Groningen moet rijden is veel groter dan het aantal mensen dat Groningen - Amsterdam moet rijden.
De reden dat dit soort zaken altijd in (of nabij) de randstad georganiseerd worden ligt natuurlijk voor de hand. Hoe meer mensen er in de buurt wonen, hoe meer kans op een goede bezetting.
Dat betekend automatisch: Hoe dichter bij de randstad je het organiseerd, hoe meer kans op een goede bezetting.
Als je alle voordelen die Tom zegt tegenover de 20 min extra rijden zet, lijkt mij het voor de mensen van veraf ook wel waard. Als je toch al 2 uur moet rijden, dan maakt die 20 min extra ook niet meer uit razz :p
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
9-8-2010 09:54

Tom schreef:

En er zijn al meer dan genoeg forumleden ook bij mij geweest ver uit de achterhoek of het Zuiden om
één enkel apparaat op te halen.
Er zijn zelfs forumleden die 1200 kilometer rijden om één lichteffect op te halen laugh :D
Er zijn zelfs forum leden die ver naar de achterhoek rijden om hun movingheads kwijt te kunnen, he tom :P
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
9-8-2010 16:04
Even ontzenuwen...

PA-markt gaat gewoon in Houten plaatsvinden op 26 februari 2011. Begin september zal de inschrijving vermoedelijk starten.
15e editie met een klein feestje !

Samenwerking met Darling market/Musicasions is in bespreking, maar zal zeker geen PA-markt worden.
Op naar de volgende beurs...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)