Forum > Newbie Forum

semi-newbie vraagt evenementadvies aan kenners en enthousiastelingen

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
18-5-2010 09:54
Als je nu al zegt dat je budget krap is... Dan denk ik dat je ook wel het antwoord weet op de vraag of er een band komt optreden. Deze zijn namelijk over het algemeen niet echt gratis. Als het wel gratis is (een vriendendienst) zul je ze zeker uit moeten versterken.
Ik zou je geluidsset inderdaad lekker halveren, heb je zat aan. Eventueel kun je ook nog CDJ-1000 eruit gooien, de meeste kleinere DJ's hebben zat aan twee van die apparaten.
Dan je overgebleven budget uitgeven aan sunstips/blinders/strobes/parren en daarna gaan kijken naar bewegend licht. Scans/Mh's zijn wel leuk, maar ze moeten wel goed door je andere licht heen prikken. Hang dus geen 2 scanners op met een 250 halogeenpitje erin, want dat gaat hem gewoon niet worden.
P.S. nog een tip: probeer iets leuks te doen met de DJ-booth (led-barren ofzo) dat is helemaal zo duur niet om te huren en het geeft een nette uitstraling, zeker alz je booth verhoogt staat.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
18-5-2010 14:58
Genoeg amateurbandjes die wel willen spelen hoor voor consumptievergoeding. Maar dan zullen ze inderdaad hoogstens eigen backline meenemen.

Dingen als CO2: lekker achterwege laten. Het is een extra effect wat je kunt doen als je de rest al goed voor elkaar hebt. In dit geval kun je het geld dus beter in een uitgebreidere lichtshow steken.
DJ Hugo1007Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2007
Laatste: 9-4-2014
Berichten: 13
30-5-2010 19:03

eriswa schreef:

P.S. nog een tip: probeer iets leuks te doen met de DJ-booth (led-barren ofzo) dat is helemaal zo duur niet om te huren en het geeft een nette uitstraling, zeker alz je booth verhoogt staat.
Is inderdaad een heel goed idee, staat zeer netjes heb zoals ik op verschillende feesten al gezien heb!
Gewoon iets van die LED-barren in de booth hangen en klaar is kees. happy :)
Knopjes, Knopjes, wat een mooie knopjes!
Stoney3KStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2009
Laatste: 7-1-2013
Berichten: 101
6-6-2010 21:37
Je foto's doen het trouwens niet.

Als je vertelt waar het ongeveer is en wanneer, misschien dat een aantal mensen hier nog wel voor een vriendenprijsje een en ander willen helpen.

Bovendien, een 'krap' budget is net wat je ervan maakt. Ga vooral ook bij concurrerende verhuurders offertes aanvragen, misschien dat die wél meer of andere spullen kunnen leveren voor dezelfde prijs.
Kiwi_KevinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2008
Laatste: 28-11-2011
Berichten: 19
16-6-2010 22:00
Mannen, om hier nog even op terug te komen. Het feest is inmiddels geweest. Het was een geslaagde avond, alleen had het van mij drukker gemogen. Promo moet beter dus de volgende keer..

Ik heb uiteindelijk de hele reservering mikmak afgelast en alles uitbesteed aan een licht/geluidbedrijf uit de regio Rotterdam. Ik zal geen namen noemen, maar wie nieuwsgierig is kan altijd een pm sturen.
Achteraf gezien enorm blij dat ik hiervoor gekozen heb, het krachtstroomverhaal was een ramp en een hoop tijd/moeite/ellende bespaard. De meterkast van de krachtstroom zat in een ruimte die niet toegankelijk was tijdens het feest, dus onbruikbaar. Hiervoor hebben we een aggregaat moeten huren.

Uiteindelijk is al het licht en geluid dus door het bedrijf verzorgd dus dat was echt helemaal super verzorgd. Geluid ging hard, maar niet oorverdovend of schadelijk en loepzuiver, zelfs in de akoestisch dramatische ruimte als bij ons. Wel wat klachten gehad van overlast, maar gezien de ligging van het pand (en de isolatie) was daar niets aan te doen. Even een kleine schatting van wat er aan licht en geluid was:

6 meter Truss
4x Par64 balk
4x Scan
1x Martin Atomic
2x T4 Par56 (om bar uit te lichten)
20x Led par om plafond als matrix te verlichten, erg vet effect. 20 afzonderlijke vlakken op het plafond waar dan effecten op gemaakt konden worden. Deze decoratie gekozen op aanraden van DJ, doeken ophangen was niet brandveilig te realiseren.

Geluid:
4x laagkasten
4x hoogkasten
Inhoud/specs onbekend
Amprack en nog een hele zooi meer, wat mijn verstand te boven gaat.
3x DJM-1000 MK3
1x CDJ-800
2x JBL monitorspeakers (type?)

Alles tip top in orde qua rigging en veiligheid, dat was echt een last van mijn schouders, ik wilde alles netjes en verantwoord geregeld hebben. Ik probeer voor volgende feesten gewoon weer de pro's het werk te laten doen.

Bedankt voor alle tips/hulp!!
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
27-6-2010 17:59
Dit vraagt om foto's wink ;)
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
PimvandewalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2009
Laatste: 24-3-2016
Berichten: 21
28-6-2010 14:56
3x DJM-1000 ?

cdj-1000?

wink ;)
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
29-6-2010 09:51

pimvandewal schreef:

3x DJM-1000 ?

cdj-1000?

wink ;)
1x cdj-800?

djm-800 wink ;)
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Kiwi_KevinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2008
Laatste: 28-11-2011
Berichten: 19
29-6-2010 22:56
Haha inderdaad, niet helemaal scherp:

3x CDJ-1000MK3
1x DJM-800
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg

Terug naar forum Reageer (zonder quote)