Forum > Off-Zone

advies en tips belichting bands+afterparty

(146 reacties. Pagina 10 van 15)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
19-6-2010 11:48

JeroenVDV schreef:

Ik kijk wel door je tekening heen, en zie wat het licht op die plekken zou doen. Maar ik vraag me af of jij dat ziet. Het lijkt erop alsof je lichtarmaturen als decorstukken behandelt die een beetje symmetrisch en leuk verdeeld moeten hangen..
dat is mooi verwoord, ik wou ook zoiets posten maar kwam niet uit me woorden ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
20-6-2010 19:20
Wat voor een feestje is het?
Komt er een optreden met een akoestische gitaar en een zanger of komt er een dirtyboy DJ?
Hoe laat begint het feestje? overdag heb je vrij weinig aan licht, ookal hangt het van het feestje af.
Voor een normale (cover) band volstaat wat frontlicht en een bergje parren tegenlicht, ik zou dan geen sunstrips meenemen!
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
20-6-2010 19:34
Overdag zijn juist wel leuke dingen te doen met sunstrips!!
dus...
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
21-6-2010 16:21
Daarom hangt het van een feestje af.
Heb je een dancefeest buiten, hang je een berg sunstrips neer, en strobo's (naast de standaard washes/beams), daar heb je overdag wat aan.

Ik zou alleen geen 8 sunstrips in de nek van een klein rustig bandje hangen.

Maarja, er wordt hier om tips gevraagd, die geef ik happy :)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-6-2010 16:29

LJ DaAn schreef:

Ik zou alleen geen 8 sunstrips in de nek van een klein rustig bandje hangen.
Jij vindt dat 8 (active) sunstrips geen rustig mooi effect kunnen geven achter een klein rustig bandje? Dat ligt dan echt aan je programmeer/operator-kunsten.. Liever dat dan een bak gekleurde parren die over 't algemeen niet heel netjes gesteld worden en disco 1-2-3-4 knippertjes maken van 12.00u tot 23.00u.
Light Image
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
21-6-2010 22:04
Liever een 8-tal parretjes met juiste kleuren (geen disco groen geel blauw rood) dan geknipper op 8 sunstrips.

Maar je hebt gelijk, het gaat erom hoe het er hangt en wat ermee gedaan word.
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
21-6-2010 22:16
Beetje scheve vergelijking.
Niemand zal sunstrips pakken als basis, tenminste niet maar 8.

Maar als je al paar T4tjes hebt hangen, doe mij dan maar Sunstrips. Kan je nog wat leuks mee doen.
dus...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
21-6-2010 22:22
Aangezien je budget overeenkomt met een 6-tal koppen zou ik zowieso voor spots gaan. Waarom? Met de lading T4's die je opgeeft kan je prima een "gevuld" plaatje maken zonder washes, en het feestje is grotendeels gedurende de avond.

Als het technisch mogelijk is zou ik ook vooral je licht meer verdelen dus niet alles aan de achterwand maar ook wat lampjes in het midden om wat meer diepte te creëren.

Sunstrips ook lekker verspreiden. Wat dacht je van een aantal aan de front"truss" richting publiek als blinder, of een rijtje onderop vooraan het podium als voetlicht.

Verder helemaal eensch met VDV. Knoop niet je lampen in omdat het zo leuk staat maar kijk wat je ermee kan/wil doen als je ze op een bepaalde manier hangt.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
22-6-2010 12:01
Bedankt voor de reacties!

@ Daan, volgens mij heb je nog nooit met een actieve sunstrip gewerkt..
Alles hangt af hoe je het gebruikt, is zowel heel toepasbaar bij een acoustisch nummer als bij een stevig rocknummer om maar iets op te noemen..

@ Cyberdance
Bedankt!
De organisatie wou eigenlijk ook tekst over de sunstrips laten lopen, daarom dat ze op het plannetje allemaal op één rij hangen.. geen goed idee dus? (ik denk dat het ook mooier zou zijn dat er met 2 "lagen" wordt gewerkt achteraan, dus sunstrips op 2 hoogtes, maar dan kan er niet echt tekst over lopen..)
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
22-6-2010 16:05
Ik denk dat tekst moeilijk gaat worden, of je moest die 16 sunstrips dicht tegen elkaar plaatsen. (waarom lees ik trouwens overal 8 sunstrips terwijl er 16 op de tekening staan?)
Ik ben persoonlijk wel voorstander van sunstrips op één rij, zeker hier met de beperkt hoogte, als je ze te laag gaat hangen staan er wellicht versterkers, drum, mensen en andere rommel voor. Je kan ze natuurlijk ook horizontaal op een rijtje hangen, verdeeld over de 3/4 verschillende dwarsliggers van het dak.

Qua movingeads kan je voor spot gaan, als het 's avonds doorgaat, maar kies dan wel voor wat nieuwere modellen (zoals Mac 250 krypton/entour), daar komt een pak meer licht uit dan uit een oude Movitec. Ik denk dat je met een 6 tal movingheads wel goed zit. 4 aan de achterwand, en 2 wat meer naar voor.

En dan een stuk of zes 4-barren verticaal achteraan, en de overige twee ook wat meer naar voor (horizontaal).
De kleuren zou ik beperken tot 3 maximum 4 verschillende kleuren.
exit night into LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)