Forum > Off-Zone

advies en tips belichting bands+afterparty

(146 reacties. Pagina 1 van 15)
Moderator(s): Dré
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
5-7-2005 15:05
1 x bewerkt. Laatst door Marijn op 5-7-2005 16:58
hey iedereen
ik weet het, het komt al voor in een ande topic, maar daar gaat het over het plaatsen, hier vraag ik gewoon wat tips e.d voor het belichten van 3 bands (rock en pop) en daarnaa is er een afterparty.
de kleuren zijn (voor pars)*118
*019
*105
*124
hebben jullie wat tips van kleurencombinaties e.d?
er hangt : 32 pars 64 :500 watt (t-bars)
2 strobo's geni fl 1800/D laugh :D
2 geni mojo colors
groto rookdoos (antarie z-1500 ofzoiets)voor afterparty, en antari 2x f-80 z voor op podium
8 meter truss (vanvoor) met work wind-ups
alles wordt aangestuurd via showaster 48

hoe het hangt, dat beslis ik niet (helemaal)
maar geef gerust wat tips e.d voor optredens en ook voor afterparty; hoe doen jullie het, wat shases proggen voor pars enzo? laat maar horen!

mvg

marijn
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
5-7-2005 15:22
marijn, de hele manier waarop je nu info vraagt,
staat me niet aan.
Alleerst, heten wij geen Yo allemaalangry
Ten tweede hebben we al heel veel topics over het uitlichten van podia en bandjes.

Gebruik de zoeker eens.
En ik denk dat je slechts de kisten naar binnen mag sjouwen, verder denk ik dat je alleen maar mag toekijken bij het project waar je het over hebt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
5-7-2005 16:06
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 1-7-2010 01:14
Tom heeft gelijk maar komt imo wel nars uit de hoek hoor!

Even over je vraag.

Je geeft met de nummers aan dat je al weet welke kleuren je gebruikt en vervolgens vraag je ons voor combinaties?Maargoed, even dan een tip uit de losse pols.
Ik zou 16 parren in tegen licht hangen. Daarin zou ik de donkerblauw en de donkergroen hangen. Aan elke zijkant zou ik 4 parren in het zijlicht hangen met rood erin. Je kan ook een combinatie maken, dan gaat je tegenlicht als het ware gewoon de bocht om, je verspreidt de donker groen, blauw en rood over je tegenlicht en het zijlicht. De laatste 8 parren gebruiken als frontlicht. Ik zou die oranje kleur ruilen voor gewone Lee Goldjes, mocht je perse oranje wel willen gebruiken gooi dan die groene eruit, dan heb je weer een extra combo erbij (geel/rood) (blauw/oranje) (blauw/rood) (rood/groen is een kutgezicht). Probeer of je iig 4 van de frontparren kan ruilen voor fresnels. Als de keuze nog vrij is pak dan voor die andere tbar 4 pctjes en gooi die tussen je zijlicht/fronttrussje en gebruik die een beetje als toplicht en voor de drummer als die niet lekker door het frontlicht meegepakt wordt. Je twee scans verspreiden tussen je tegenlicht. Hou het rustig met die scans, rustige bewegingen, geen al te wilde kleurenchanges e.d. Wat vaak kut is is de verderling van de rook. Pak er en fan bij en doseer de rook zodat je een gelijkmatige deling over het podium krijgt. De strobo's zou ik ook verdelen tussen je tegenlicht en rustigaan gebruiken als blinder op "dure" momenten. Alleen 1 ding, zorg dat je een andere tafel krijgt. Deze rig met ook nog eens bewegend licht aansturen op zo'n budgettafel (durf het woord bagger niet te gebruiken) is echt een ramp.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
5-7-2005 16:59

Tom schreef:

En ik denk dat je slechts de kisten naar binnen mag sjouwen, verder denk ik dat je alleen maar mag toekijken bij het project waar je het over hebt.
nee , toch niet. ik bedien alles de hele avond/nacht. ik heb er niet zo veel ervaring mee, dusja.daarom vraag ik wat advies e.d
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
5-7-2005 17:02
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 1-7-2010 01:15
we huren geen scans. 2 geni mojocolors (colorchangers).
maar wat doe jij met je parretjes , zet je op het frontlich gewoon chases? of manueel bedienen? want echt een show programmeren gaat niet hé? of toch moeilijk.

sorry voor het taalgebruik. kom uit belgie laugh :D
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
5-7-2005 18:01
Knipperen met je frontlicht doe ik nooit. Front en PCtje kun je af en toe wel even uit doen, maar je gebruikt het om de artietsen uit te lichten. De artietsen vinden het ook wel fijn om licht te hebben om te spelen. Een band is wat anders dan een cdtje namelijk. Je tegeblicht en e.d. kun je daarintegen wel gebruiken voor effecten en accenten. In een chase is wel handig maar hoeft niet perse, wel zou ik sowieso de kleurtjes verdelen over wat groepen. Want als je alleen maar per spot moet shciuven is het geen doen. Vandaar ook mijn opmerking over de tafel, want dat kreng hebben ze bij ons op school ook en dan kun je of 24 fixtures en 24 memory's of 48 fixtures schuiven.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
7-7-2005 21:35
zelf chase ik ook nooit met het front, dus manueel, zo veel moet er op front niet gebeuren gewoon ervoor zorgen dat de band goed in het licht staat. ik zouw je parren richten als er bevoorbeeld een gitaarsolo is de gitarist in het licht zetten en de rest van de band wat gedimder. van je 32 parren zouw ik er 8(2x4) voor je front nemen. aan de zijkant van het podium 4 parren dus dan blijven er achteraan nog 16 over. de kleuren richt je zelf naar eigen smaak in maar zorg ervoor dat je wat kan afwisselen zodat er bv niet de hele avond bv een blauw sfeertje hangt.
exit night into LIGHT
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
12-7-2005 19:56
Is het feest al geweest? En zo ja alle details graag! razz :p
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
13-7-2005 22:29
zou ook graag es weten hoe het dan is afgelopen happy :)
Fun is serious business!
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
15-7-2005 13:01
sorry voor de late reactie,
het feest was echt heel goed meegevallen er kwam wat volk en er was niets regen happy :)
het was wel spijtig dat we om 3u al moesten stoppen op politiebevel.
de 3e groep wou alleen rood, blauw en wit laugh :D vlug alles eruit en alleen die kleuren erin wink ;)
meer info en foto's vind je op https://www.jinstuif.be

marijn

Terug naar forum Reageer (zonder quote)