Forum > Licht

Showtec Showdesigner

(146 reacties. Pagina 12 van 15)
Moderator(s): Dré
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
24-12-2009 18:57

malibu83 schreef:

Uiteraard loopt hij dan door op fixture 2.
fixture 1 is dmx adres 1-16
fixture 2 is dmx adres 17-32

etc
Bedankt voor het antwoord. Vandaag zelf geprobeerd en hij loopt inderdaad door op de kanalen bij fixture 2. Niet vergeten fixture 1 uit te zetten want dan krijg je me wel een draaiboel laugh :D
Freelance diensten & LED Design
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 292
24-12-2009 21:03
laugh :D Volgende keer dus eerst new-line forum raadplegen en dan pas verhuurders uit bed bellen, Kevin wink ;)
Stoney3KStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2009
Laatste: 7-1-2013
Berichten: 101
9-1-2010 05:43
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 9-1-2010 12:21
Heeft iemand de 'nieuwe' Showdesigner (zonder toevoeging!) al ontdekt, of al mee gespeeld? De layout geeft me het idee dat ze schaamteloos van een bekende Italiaanse fabrikant hebben gejat (die nu onderdeel is geworden van Highlite, dus het zou me niet verbazen), maar de prijs is een fractie van de Pilot en ik heb mijn twijfels of er wel dezelfde software op zal staan.

Mocht het zo blijken, dan denk ik dat er veel tafeltjes over de toonbank zullen gaan. De Pilot 2000 was voor veel toepassingen een prima tafel.

Edit: Hij staat niet in de webshop, dan maar even via de site van een concullega:
Edit Mod: Sylvia: verwijderd. Niet meer doen aub.


Het gaat dus om artikelnummer 50403.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
9-1-2010 11:05
Hey Robbin,

Hij is maar een tijdje leverbaar geweest en nu al niet meer leverbaar. Ik heb m hier liggen, als je er eens mee wilt spelen be my guest.

Stoney3K schreef:

Edit: Hij staat niet in de webshop, dan maar even via de site van een concullega:
Echt wel.. wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
11-1-2010 09:28

Stoney3K schreef:

...een bekende Italiaanse fabrikant hebben gejat die nu onderdeel is geworden van Highlite...
Het gaat dus om artikelnummer 50403.
En ondertussen zijn die alweer weg bij Highlite wink ;)
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
5-2-2010 17:04
Hey ik heb nu de 512 en die all knop voor heel de chase snelheid aan te passen werkt alleen met de draaiwiel en niet met de tap of heb ik ook iets overzien want de music mode werkt bij mij toch niet redelijk op de beat of doe ik hier ook iets verkeerd

alvast bedankt
mvg Gino V
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
6-2-2010 12:26
Hey

ik heb zelf nu al contact opgenomen met showtec maar die hebben nog niets terug laten weten
maar ik vraag mij af het mogenlijk is om de gevoeligheid van ingebouwde microfoon kunt afstellen
en zo ja hoe moet ik dat doen want daar vindt ik ook niets van terug

alvst bedankt
mvg Gino
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
28-2-2010 14:34
Gino, ik heb de tafel eens opengedraaid, maar er is helaas nergens een potmeter ofzo te bespeuren.
edit: de all knop werkt bij mij ook niet in combinatie met de tap knop
(sinds gisteren mijn tafel binnengekregen, direct getest met 4 ledparren van showtec, de 7 kanaals 24*1W versie)

Algemene opmerking: op mijn tafel staat nog SC-1616 gedrukt, ik weet niet of er iets veranderd is sinds ze er 'showdesigner' op drukken.

Paar zaken die mijn zijn opgevallen die hier soms al aan bod zijn gekomen, maar ik ga ze toch nog eens vermelden.
Hoe werkt de tafel in mijn ondervinding:

// getest met 4 led par 64 van showtec (7 kanaals versie, 24*1 watt)

*Een scène krijgt altijd voorrang op een chase
De scènes werken dus als "overlay", of de waarde nu lager of hoger ligt dan de chase, de waarde van de scène geldt op de ingestelde kanalen.
Getest door een chase-looplicht te maken aan 100% en een aan 25% en scénes aan 100, 50 en 25%. Of de waarde van de scène nu lager of hoger ligt maakt niet uit, de kanalen die hiervoor gebruikt zijn zullen niet in de chase veranderen.

*Bij scènes onderling is het "Last takes present"
Maak je bijvoorbeeld 3 scénes met de kleur rood in 25%, 50% en 100%, dan geldt de laatste ingedrukte waarde, dus niet de hoogste of laagste waarde.
Drukte je als laatste knop op 50% EN is 25% en 100% al actief, dan gaan de lampen toch aan 50% branden.

OPMERKING: Deactiveer je een scène waarin dit kanaal rood zit, ongeacht welk van de 3 uit voorgaand voorbeeld, dan valt de tafel terug op het principe "Highest takes place".
Dus neem dat je eerst 100%, dan 50% en dan 25% drukt, gaat hij op dat moment aan 25% branden, omdat dat de laatste waarde was.
Ga je dan 1 van de die scènes afsluiten, valt hij terug op de hoogste waarde. Dus druk na dit voobeeld of op 25% of op 50%, gaat ie naar 100%
Zet je de 100% af terwijl 25% en 50% nog branden, valt hij terug op 50%, ook al was 25% de laatst aangegeven waarde.

*Bij chases onderling is het "Highest takes place"
Als je enkel met chases werkt, telt dus "highest takes place".
Wil je dus een achtergrond maken die via het principe highest takes place door een andere chase kan aangepast worden, moet je hiervoor een chase opofferen.
Ik heb om het uit te testen even kort een looplicht aan 100% over een achtergrond van 5% gezet. Deze achtergrond veranderd bijvoorbeeld om de minuut van kleur (rood, groen, blauw), terwijl het looplicht er overheen loopt met rood groen blauw met een snelheid van een halve seconde. (uiteraard als je als achtergrond rood hebt en er komt een groen licht bij is de kleur niet meer groen).

OPMERKING:
'Tijd' in een showtec-paneel is blijkbaar en benadering :d
Als ik mijn achtergrond-chase op 4 seconden instel en mijn looplicht-chase op 1 seconde, gaat het looplicht na een halve minuut al merkbaar assynchroon lopen.
Dit lijkt niet het geval te zijn als beide chases op dezelfde tijd zijn ingesteld (10 minuten test aan +- halve seconde).

Als je dit alles in je achterhoofd houdt terwijl je met het paneel werkt, kan je er waarschijnlijk wel een mooie show uitkrijgen.
verwacht echter niet dat deze mooi op de muziek loopt, de interne microfoon heeft in mijn ogen een te luid omgevingssignaal nodig om te werken, ik hoop dit binnenkort eens in een zaal te kunnen testen waar het volume zowiezo al luider staat. Ook met gebruik te maken van de phone input vond ik het nogal mager. Getest met verschillende genres, maar vaak was het mooier als hij gewoon op manual stond en je zelf de beat wat gokte.

Ik hoop dat dit mensen wat voorruit helpt, als ik wat meer ervaring heb ga ik dit waarschijnlijk in een review gieten.
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
1-3-2010 22:31
hey

ik heb juist de tip gekregen om een metronoom aan te schaffen
met tap fuctie en koptelefoon uitgang
en deze aansluiten op de audio ingang van de showdesigner
en dan maar tappen op de beat laugh :D

mvg Gino
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-3-2010 22:34
Tja.. of je leert ECHT een show tikken wink ;)
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)