Forum > Algemeen Forum

Drive in show meubel

(396 reacties. Pagina 35 van 40)
Moderator(s): Dré
RoderickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 29-9-2014
Berichten: 164
9-1-2010 16:47
1 x bewerkt. Laatst door Roderick op 9-1-2010 17:04
Op je website zag ik wat van je kist erachter. Heb je daar een duidelijke foto van. Zag er namelijk erg strak uit! shocked 8O

Edit: oeps er waren meerdere foto's
Robustsound
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
9-1-2010 17:02

hidixx schreef:

Na een jaar lang gedaan te hebben met het meubel, wat een paar pagina's terug staat op dit forum. Heb ik besloten om toch te gaan voor een meubel met meer body, dit omdat ik toch minder tijd kwijt wil zijn met opbouwen, dus gewoon plug & play. Dat is wel zo makkelijk toch laugh :D Ook werd mijn oude meubel te klein... Dus zie hier het nieuwe meubel sneaky :V

ps. klik op de foto dan kom je in de gallerij..

klik hier voor de foto's
Heel erg netjes, ik wens je alleen geen trappen... shocked 8O
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HidixxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2007
Laatste: 17-11-2013
Berichten: 29
9-1-2010 17:16

big bang schreef:

hidixx schreef:

Na een jaar lang gedaan te hebben met het meubel, wat een paar pagina's terug staat op dit forum. Heb ik besloten om toch te gaan voor een meubel met meer body, dit omdat ik toch minder tijd kwijt wil zijn met opbouwen, dus gewoon plug & play. Dat is wel zo makkelijk toch laugh :D Ook werd mijn oude meubel te klein... Dus zie hier het nieuwe meubel sneaky :V

ps. klik op de foto dan kom je in de gallerij..

klik hier voor de foto's
Heel erg netjes, ik wens je alleen geen trappen... shocked 8O
haha.. dat is waar wink ;) heb er gelukkig nooit last van gehad, maar ik vraag altijd eerst of het gelijkvloers is. Mocht dit niet het geval zijn en mocht er geen lift aanwezig zijn of kunnen we er niet met een bakwagentje bij, dan kan neem ik een andere booth mee, met 3 losse kisten wink ;)
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
9-1-2010 17:24
Mooi meubel. Complimenten. Maar waarom CMX 5000, DDS 80, Virtual DJ en Laptop? laugh :D Is het niet onhandig om alleen een krachtstroomaansluiting te hebben, niet elke lokatie heeft toch krachtstroom?

Groeten, Jan-Paul
HidixxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2007
Laatste: 17-11-2013
Berichten: 29
9-1-2010 17:39

DJJPCK schreef:

Mooi meubel. Complimenten. Maar waarom CMX 5000, DDS 80, Virtual DJ en Laptop? laugh :D Is het niet onhandig om alleen een krachtstroomaansluiting te hebben, niet elke lokatie heeft toch krachtstroom?

Groeten, Jan-Paul
Het is een CMX 3000 wink ;) Het scherm zit aangesloten op de laptop en via een draadloos bluetooth toetsenbord met touchpad kan je het lcd scherm aansturen.Dit omdat de laptop net iets te klein is om goed overweg mee te gaan. maar het is wel ideaal om nummers op te zoeken. Achja misschien is het wel wat veel maar vind het altijd handig om met wat meer apparatuur te werken. wink ;) Wat de krachtstroom aansluiting betreft ik heb verschillende verloopjes dus ik kan gewoon aansluiten op 32A krachtroom, 16 A en netstroom. Alleen dan is het opletten dat je geen spanning op de aarde zet dus dan moet je wel kijken hoe je de stekker in het stopcontact moet steken wink ;)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
9-1-2010 17:47

hidixx schreef:

Alleen dan is het opletten dat je geen spanning op de aarde zet dus dan moet je wel kijken hoe je de stekker in het stopcontact moet steken wink ;)
Da's lijp. Maak er dan een 6 pins harting aansluiting aan, dan kun je op een veilige manier een verloop maken naar 3*16A shucko en 1* 16A CEE.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HidixxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2007
Laatste: 17-11-2013
Berichten: 29
9-1-2010 17:56
Als je het goed doet kan er echt niks mis gaan. Dus je hoeft dan alleen even te kijken waar de + en de - kant zit op je aansluitpunt. Maar draai meestal gewoon op 16A in feestzalen en af en toe 32A. heel soms komt het voor dat je het op netstroom moet aansluiten.
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
Berichten: 294
9-1-2010 18:11
Meeste disco's die ik doe prik ik in op 230 hoor.. Komt maar zelden voor dat ik mijn verdeler mee moet nemen. Maar als dit fijner voor je is gewoon fijn zo gebruiken! Voor de verderrest ziet het er gelikt uit happy :)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
9-1-2010 19:36

hidixx schreef:

Als je het goed doet kan er echt niks mis gaan. Dus je hoeft dan alleen even te kijken waar de + en de - kant zit op je aansluitpunt. Maar draai meestal gewoon op 16A in feestzalen en af en toe 32A. heel soms komt het voor dat je het op netstroom moet aansluiten.
Raar verhaal. Als je het überhaupt voor elkaar kunt krijgen spanning op de aarde te zetten (fase en aarde kortsluiten dus) heb je een grove fout gemaakt. Met een 32A 5p aansluiting op het meubel kun je (eventueel met tussenkomst van een 16->32 verloop)ook op 16A monofase draaien, in dat geval lus je de fases op elkaar door. Dat is de enige manier waarop het veilig kan.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
9-1-2010 19:43
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 9-1-2010 20:15

Martijn schreef:

Dat is de enige manier waarop het veilig kan.
De Methode die Martijn noemt is prima te noemen wanneer je aan één groep genoeg hebt. Zo'n verloopje heb ik ook en komt ooi wel van pas om een dimmerpack op een groepje te zetten oid inderdaad. Ik zal de 6-pins multiconnector methode even uitleggen voor wanneer je niet genoeg hebt aan een groep, maar wel aan twee of drie.

Voor de volledigheid, ik ga uit van een 6pins+aarde connector, geschikt voor minimaal 16A per pin en Minimaal 400V tussen de andere pinnen. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld deze ilme insert

De bekabeling in je meubel voer je als volgt uit: je hebt je hebt 3 geaarde stopcontacten waarbij je van elk stopcontact de fase (bruin) en de nul (blauw) met een aparte pen van de multiconnector verbind, de aarde(geel/groen) verbind je met de aardepennen op de multiconnector. Doe dit bijvoorbeeld door onderstaand schema aan te houden:

- Stopcontact A: fase naar pin 1 en nul naar pin 4. Aarde naar de aarde pen.
- Stopcontact B: fase naar pin 2 en nul naar pin 5. Aarde naar de aarde pen.
- Stopcontact C: fase naar pin 3 en nul naar pin 6. Aarde naar de aarde pen.

Nu heb je de "break out" gemaakt. Het spreekt voor zich dat je in het meubel een MALE connector gebruikt.

Buiten het meubel om maak je nu twee verloopstekkers. Één met 3 shucko male connectoren (aan een stukje kabel) en een female multipin connector, een zogenaamde break-in. Deze bedraad je volgens het zelfde schema als de break out.
Het andere verloop wat je maakt heeft aan één kant een female multipin connector en aan de andere kant een CEE 5 polige 16A krachtstroom connector. De verschillende nul-draden van de 3 stopcontacten combineer je hier tot één nul-pin van de CEE connector. Dat houdt in dat je in ons voorbeeld de volgende bedrading aanhoud.

Pin 1 van de multipin connector naar fase 1 van de CEE connector (R, R1 of L1)
Pin 2 van de multipin connector naar fase 2 van de CEE connector (S, S1 of L1)
Pin 3 van de multipin connector naar fase 3 van de CEE connector (T, T1 of L1)
Pin 4,5 en 6 van de multipin connector alle drie naar de Nul van de CEE connector.
De aarde van de multipin connector naar de aarde van de CEE connector.

Op deze wijze kun je veilig werken met een voeding van 16A CEE krachtstroom en een voeding vanuit 3 losse punten.
HET WERKEN MET EEN 32A AANSLUITING IS MET DEZE METHODE NIET DIRECT MOGELIJK, daarvoor heb je een kastje nodig dat de 32A opnieuw afzekerd op 16A.
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)