Forum > Geluid

Speakers bekleding beschadigd...?!

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
5-2-2008 14:16
We hebben 2 top van Jbl sf25 en 2x PV sub 118 , zijn meegegaan met carnavalswagen en nu is er 1 top en 1 sub beschadigd (bekleding) brandplekken.

Waar kan ik dit laten repareren en wat kost me dit ongeveer ?
Gewoon de speaker opnieuw laten bekleden...?!

Greetzz..

Kevinos91
Freelance diensten & LED Design
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
5-2-2008 15:42
Ik denk dat je gewoon bij een fatsoenlijk Licht&Geluid bedrijf moet vragen of ze dat kunnen.
Even googlen en rondbellen dus. wink ;)
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 13459
5-2-2008 16:14
Het is een héél tijdrovend proces. Gezien de prijsklasse van deze apparaten zou ik sterk overwegen de stof ergens te kopen (speaker tapijt) en het dan maar zelf te plakken (of in ieder geval zelf de oude stof te verwijderen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-2-2008 16:15
Stof-rotzooi eraf halen en fatsoenlijke Warnex-laag erop loslaten?
Light Image
Martin90Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2007
Laatste: 13-2-2017
Berichten: 5
5-1-2010 23:12
Ik kon geen ander topic vinden wat er dichter bij lag dan deze.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het verwijderen van de speaker bekleding en ze daarna in de warnex gezet hebben?

Hoe krijg je de bekleding er het makkelijkst van af?
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
6-1-2010 00:52
Dit zul je eerst mechanisch moeten verwijden door het eraf te trekken en dan de eventuele lijm resten met een lijm oplosser weg halen. Dan is het het een kwestie van goed schuren van het hout.

Maar kijk eerst even naar de houtsoort, MDF is erg zacht en zul je de hoeken moeten berwerken met de bovenfrees voor een ronding.

Je kunt het ook opnieuw beplakken met nieuw tapijt natuurlijk.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
.:Wolfje:.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2009
Laatste: 14-10-2016
Berichten: 3
6-1-2010 21:50

martin90 schreef:

Ik kon geen ander topic vinden wat er dichter bij lag dan deze.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het verwijderen van de speaker bekleding en ze daarna in de warnex gezet hebben?

Hoe krijg je de bekleding er het makkelijkst van af?
Dit heb ik een keer gedaan.

De bekleding heb ik eraf getrokken. een betere manier wist ik niet.
als je geluk hebt gaat het makkelijk, zo niet kun je het beter laten zitten want dat is me een ***** werk

Als je het tapijt eraf heb gekregen, zit je verder nog met de lijm resten op de kast. Dit kun je proberen te verwijderen met een verfkrabber of iets dergelijks.
Ik kreeg zelf niet alle lijmresten eraf.
Heb het later geprobeerd met zeer grof schuurpapier. Dit was ook niet een groot succes. De lijmresten worden namelijk glad en dan krijg je het er niet meer vanaf. Misschien als je stug duur blijft gaan met een verfkrabber. Maar je zal toch nooit alle lijmresten eraf krijgen.

Heb ze nou verder 3x geschilderd. Tot nu toe blijf de verf er nog opzitten. En het ziet er nog redelijk uit.

Zoals Dré als zegt: hier gaat zeer veel tijd inzitten!
JeroenstapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2008
Laatste: 14-2-2022
Berichten: 130
8-1-2010 21:13
Een beetje chemische hulp wil nog wel eens van pas komen bij het verwijderen van de lijmresten. Opnieuw in de stof zetten bespaart je natuurlijk wel een hoop werk, dan hoef je die lijmresten niet superglad weg te krijgen. Daarnaast wil je onder het tapijt nogal eens een partij hout aantreffen waar je niet vrolijk van wordt. Dat wordt waarschijnlijk een hoop frezen, schuren en plamuren om een beetje een strak resultaat te krijgen. Op zwart zie je ALLES. Ik vrees dat beide opties erg veel tijd gaan vreten, dus kies of je liever stof of warnex hebt.
hebben jullie ook gelijkstroomkabels ?
Martin90Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2007
Laatste: 13-2-2017
Berichten: 5
9-1-2010 00:56
Ik denk dat ik dan maar van het idee om hem in de warnex te zetten afzie.

De bekleding is nog wel heel maar ik dacht voor het totaal plaatje is het misschien wel zo mooi als sub en top er het zelfde uit zien. En aangezien ik een voorkeur heb voor warnex dacht ik dan moet de bekleding maar van de sub af. Maar dat gaan we toch maar lekker uit stellen tot de bekleding zwaar beschadigd is.

Bedankt voor jullie advies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)