Forum > Geluid

dB Technologies DVX D10 / D12 / D15

(72 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
17-12-2009 18:31
Ik ben zelf niet z'n fan van de D15, mijn voorkeur gaat naar de 12" als je ze als topkast gebruikt. Klinken net wat strakker, wil je ze fullrange gaan gebruiken dan zou ik idd ook de d15 nemen.

Ik heb vandaag de andere 2 opgehaalt en daar stond ter vergelijking ook een setje tt22 van RCF, deze kosten een pak meer. Maar verder wel hetzelfde principe.

Mij het geld niet waard om die extra euro's neer te tellen. Als je een compacte fullrange kast wil, misschien wel. De TT22 gaat namelijk gewoon wat lager, klinkt onderin ook wat voller. Maar verder houdt het snel op. Hun max db's ligt erg dicht bij elkaar, klinken beide erg open en vocals zijn zeer goed naar voren te halen.
Wanneer je er een basskast bij onder zet dan is er nog maar weinig merkbaar verschil in de klank, zonder bassje is het wel waarneembaar en wint de TT22 het van de DVX12.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DamosfedAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2008
Laatste: 16-8-2010
Berichten: 34
18-12-2009 10:33
dus als ik je raad mag opvolgen wat zou jij zetten bij 2 stuks 18D subs (db Technologies)?
2 stuks DVX 12 als ik het zo versta... ik zit toch altijd te twijfelen aan mijn budget,ik zat ook te denken aan 605D of flexsys 15 maja heb je weer meer budget over voor andere spullen (licht) tis beetje afwegen...
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
19-12-2009 10:10

damosfed schreef:

dus als ik je raad mag opvolgen wat zou jij zetten bij 2 stuks 18D subs (db Technologies)?
2 stuks DVX 12 als ik het zo versta... ik zit toch altijd te twijfelen aan mijn budget,ik zat ook te denken aan 605D of flexsys 15 maja heb je weer meer budget over voor andere spullen (licht) tis beetje afwegen...
Ik kan niet in je portmonnee kijken. Maar als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik hetvolgende doen.

ten eerste 2 maal D12 aanschaffen, de feestjes tot zn 70 man is geen probleem, als het niet te stevig moet, house enz moet je hier natuurlijk niet op knalvolume verwachten, daar mis je het laag gewoonweg voor.
Daarna als het geld het toelaat een 18D bass aanschaffen, je fundament wordt zo een stuk beter, je hebt aardig wat laag ondersteuning, al zal je je toppen wel terug moeten draaien ten opzichte van je bass.
Later kun je alsnog een 18D aanschaffen, hoppa, feestje met 150 man is al echt wel mogelijk, zeker bruiloftjes enz.

Heb je daarna weer geld verdient, of eerst wat geinvesteerd in licht dan kun je alsnog 2 maal 18D erbij aanschaffen, de d12 toppen draaien echt wel met 2 bassen eronder!

Zo heb je in stappen een erg goede set, waar je erg veel plezier van zult hebben denk ik. Plus je bent erg flexibel. En nog meer uitbreidden kan ook nog.

Ik ga de komende tijd wat experimenteren met 2 toppen per kant, door de 60graden afstraling zou het geen enkel probleem moeten zijn. Ik schat dat een mannetje of 250-300 met de juiste aantallen bassen zeker mogelijk is op gala's enz.

Nog groter? dan gebruik je ze gewoon als delay, hangend aan hun beugels in tenten is erg makkelijk, snel te realiseren en erg simpel aan te sturen doordat je geen amps en lange speakon nodig hebt.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
19-12-2009 12:05
Gisteren klein feestje gedraaid voor 50 personen. De ruimte was relatief klein en had een houten vloer, vandaar dat 1 SUB15d ruim voldoende was voor 2x D10. Ik moet zeggen dat het zeer aangenaam klonk, zowel op laag als op hoog volume. Ik hoorde meer details in de muziek dan bij mijn oude 402's, maar daar is het prijsverschil dan ook naar.

Vanavond sta ik in een grotere zaal, met 2x SUB15d. Kijken hoe dat gaat? happy :)
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
21-12-2009 20:31
Zaterdag gedraaid met 2x SUB15d en 2x D10. Zeer tevreden, er komt flink wat power uit die kleine kastjes!
Binnenkort nog een luistertest, waarbij de D10 en D12 naast elkaar gezet worden. Vervolgens zal ik kijken wat het beste past bij mijn doeleinden. happy :)
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
19-1-2010 11:30
Inmiddels alweer een maand tevreden eigenaar van 2x DVX D10 speakers happy :) Wellicht ga ik in de toekomst de Sub15d subs nog vervangen door DVA S09 subs?
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
2-3-2010 20:37

Watt-Xtra schreef:

Ik ga de komende tijd wat experimenteren met 2 toppen per kant, door de 60graden afstraling zou het geen enkel probleem moeten zijn. Ik schat dat een mannetje of 250-300 met de juiste aantallen bassen zeker mogelijk is op gala's enz.
Watt-Xtra: Nog kunnen testen hoe het bevalt? Welke subs gebruik je? SUB18D?
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
3-3-2010 11:17

didier schreef:

Watt-Xtra schreef:

Ik ga de komende tijd wat experimenteren met 2 toppen per kant, door de 60graden afstraling zou het geen enkel probleem moeten zijn. Ik schat dat een mannetje of 250-300 met de juiste aantallen bassen zeker mogelijk is op gala's enz.
Watt-Xtra: Nog kunnen testen hoe het bevalt? Welke subs gebruik je? SUB18D?
2 topjes per kant in de truss hangend boven publiek is zeker weten erg goed toepasbaar. Spreiding is goed, doordat je boven de mensen hangt met je geluid hoeft het ook allemaal niet zo hard en is het volumeverschil minimum over de ruimte. Beugels welke hiervoor bedoelt zijn werken echt als een tierelier. Blijft niets te wensen over.

Als bassen gebruik ik nog steeds mijn eigen X118 (JBL2241 erin). Sub18D nog niet gehoort, de S10 onlangs wel een aantal keren en deze bekoren mij zeker niet.

Tja wat moet ik er nog meer over zeggen, mij bevallen de kastjes zeer goed. Heb inmiddels enkele klanten waar ik standaard ophangpunten heb gemonteerd zodat ik de kastjes kan inhangen met de beugels en zodoende het geluid precies daar kan krijgen waar ik wil. Niets meer op statieven, lekker boven de mensen, richten en spelen maar.

Afgelopen maand een feestje gedaan met bijna 80 bezoekers, gelegenheidsbandje.. alles versterkt op bass en drums na. Ging perfect op alleen 2 DVX12. Zoek de balans met de band en je komt een heel eind.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Gino VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-2-2010
Laatste: 1-3-2019
Berichten: 84
3-3-2010 20:13
hey

ik zou graag eens een ander merk bij toe voegen want heb de dvx 12 ook getest samen met qsc 122i
en als conclutie kan ik zegen dat ze aan elkaar gewaagd zijn maar als ik dan de prijs bezie heb ik toch de qsc genomen
en daar haal ik ook 70 man mee zonder sub voor grotere feestje neem ik natuurlijk ook de basjes mee de 151i van qsc

alle toch weeral iets om over na te denken wink ;)
mvg Gino
Beckers AVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2010
Laatste: 31-10-2011
Berichten: 29
8-3-2010 18:32

Watt-Xtra schreef:

Als bassen gebruik ik nog steeds mijn eigen X118 (JBL2241 erin). Sub18D nog niet gehoort, de S10 onlangs wel een aantal keren en deze bekoren mij zeker niet.
Heb je wel al de S09 beluisterd in combinatie met de D12 topkasten? Ik was toch wel te spreken over deze combinatie.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)