Forum > Geluid

Pioneer MEP-7000 Topic

(190 reacties. Pagina 14 van 20)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
30-6-2009 08:52
Afgelopen zaterdag heb ik de MEP-7000 even met (de nieuwe) VirtualDJ getest. De MEP zou native support hebben, dus zelf instellingen aanpassen zou niet nodig zijn.

Drivers voor de MEP op de laptop geinstalleerd, de laatste VDJ erop, en testen maar.
Ik had niet super veel tijd, slechts een half uurtje voor de show, maar voor wat ik ervan gezien heb, werkt het erg goed!

De geluidskaart in de MEP schakelt pas om als je bij het browse-scherm op de MEP naar 'PC' gaat, en daar een nummer naar 1 van de spelers zet. Heel erg netjes, waardoor je geen functionaliteit mist als je even een cd of mp3 wil spelen via de MEP. (Daar schoot de DN-S1200 erg mis, deze moest resetten om uit usb-mode te komen, waarmee VDJ weer over de zeik ging omdat zijn geluidskaart ineens verdwenen was)

Het enige waar ik me nog een beetje aan stoorde is dat als je gewoon op de MEP bezig bent met nummers zoeken/afspelen vanaf de MEP, dan reageert de software daar ook gewoon op (waarschijnlijk omdat hij gewoon de midi signalen binnenkrijgt).
Dus het kan zijn dat VDJ op de achtergrond ook nummers gaat inladen e.d. (maar zolang je de MEP niet in het 'PC' schermpje zet, zal hij nooit een nummer vanaf de PC afspelen via de MEP)
Music is what feelings sound like...
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
27-11-2009 14:50
Ik ben ook van plan om deze machine aan te gaan schaffen, ik zit alleen nog met een aantal vragen waar ik uit de handleiding geen antwoord kon halen. Mijn vergelijkingsmateriaal is een Numark D2.

Ik las iets over een USB hub en dat het niet altijd werkt, ik kan er niet uithalen of je op bv de achterste poort een (actieve) USB hub kunt hangen en er dan harddisk EN keyboard op kunt aansluiten. Ik wil de voorste poort vrijhouden voor losse USB sticks, en het staat gewoon ook erg knullig vind ik als daar de kabel permanent inzit. En zouden bv 2 harde schijven op 1 hub werken? Ik zag wel dat 2 partities op 1 schijf niet herkent worden (kan de D2 overigens wel, al kun je afvragen wat het nut er van moet zijn).

Hoe zit het met het nummers zoeken en vervolgens opslaan: is er ook een crate-functie waarin je gevonden tracks zet om straks af te spelen of moet je hier iedere keer nummers specifiek aan een playlist toevoegen? Kun je aangepaste playlisten weer exporteren en er wat op de PC mee doen (bij de D2 heeft een fanatiekeling een progje geschreven wwaarmee je de Numark library kunt uitlezen).
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
27-11-2009 16:31

dimi_v schreef:

ik kan er niet uithalen of je op bv de achterste poort een (actieve) USB hub kunt hangen en er dan harddisk EN keyboard op kunt aansluiten. Ik wil de voorste poort vrijhouden voor losse USB sticks, en het staat gewoon ook erg knullig vind ik als daar de kabel permanent inzit. En zouden bv 2 harde schijven op 1 hub werken?
Een hub voor een hdd en een kb werkt, twee hdd's via een hub op 1 poort werkt niet. Je kan twee drives aansluiten, maar dan zal je een op de usb-poort voorop en een achterop moeten aansluiten. Een van die twee kan je dan via een hub combineren met een toetsenbord.
Hoe zit het met het nummers zoeken en vervolgens opslaan: is er ook een crate-functie waarin je gevonden tracks zet om straks af te spelen of moet je hier iedere keer nummers specifiek aan een playlist toevoegen?
Dat laatste. Maar is de crate (zoals Numark dat ding noemt) niet gewoon een playlist? Op de MEP kan je wel on-the-fly (tijdens het zoeken) nummers aan een van de 20 playlists toevoegen.
Kun je aangepaste playlisten weer exporteren en er wat op de PC mee doen (bij de D2 heeft een fanatiekeling een progje geschreven wwaarmee je de Numark library kunt uitlezen).
Voor zover ik weet kan dat niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
27-11-2009 19:16
met de Numark kun je tracks zoeken en dan meteen onder het display "To crate" zetten, of "Playlist" en dan opent een scherm met al je playlisten, dan kun je er een selecteren en vervolgens toevoegen, dan moet je weer terug, etc. Zoek je iets specifieks dan zet ik bv 3 van de zoekresultaten meteen in de crate, en als ik genoeg gevonden heb druk ik op de knop crate en heb ik ze tot mijn beschikking. Ik heb het idee dat het met de Pioneer dus wat omslachtiger gaat? Zoeken, bepaalde tracks aan de specifieke playlist toevoegen (kan niet beoordelen hoeveel handelingen dit zijn en kun je max 20 playlisten aan???), vervolgens moet je de playlist opzoeken en weer openen? Misschien lijkt het meer moeite dan het in werkelijkheid is, maar de D2 werkt super met het opzoeken en klaarzetten van tracks. Je kunt ook weer uit playlisten nummers in de crate zetten.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
30-11-2009 11:07
Om nummers toe te voegen aan een playlist:

Ga eerst naar je playlists, en open de gewenste playlist.
Ga dan naar je browser. Bij elk nummer wat je in je playlist wilt gooien, even de dial-knop ingedrukt houden, en hij staat in je playlist.

thats all :)
op deze manier kan je ook hele albums in 1x in een playlist gooien. (of genre's, of artiesten, enz enz)

een tooltje om playlists te bewerken op de pc zou ik ook heel graag zien, al is het voor pioneer wat moeilijk implementeren denkik, ze worden namelijk op de MEP opgeslagen ipv op je HD.
Music is what feelings sound like...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
30-11-2009 16:55

RonnieB schreef:

Een tooltje om playlists te bewerken op de pc zou ik ook heel graag zien, al is het voor pioneer wat moeilijk implementeren denkik, ze worden namelijk op de MEP opgeslagen ipv op je HD.
Ja, dus? De Denon HD 2500 heeft ook een ingebouwde HD (vandaar ook de naam waarschijnlijk...) maar daarvoor kun je ook gewoon met de computer playlists en databases aanmaken hoor... het programma ziet de HD 2500 gewoon als externe harde schijf. Dat het voor Pioneer moeilijk te implementeren is geloof ik wel overigens.

De D2 werkt inderdaad erg prettig m.b.t. de crate functie, maar ik hou het toch nog gewoon bij computer. Is nog net even makkelijker.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
7-12-2009 19:38
Even een vraagje over de automix functie op de MEP.
Ik zit er namelijk sterk aan te denken deze speler te kopen naast mn cdj1000's.
Maar het is voor mij best belangrijk dat hij gewoon plaatjes netjes aan elkaar maakt bij bijvoorbeeld achtergrond muziek.
Dit hoeft niet meer dan een fade in/out overgang te zijn vlak voor het einde van het nummer, is dit mogelijk?
Lees namelijk dat hij een automix functie heeft waarbij hij de laaste 30 seconden gaat lopen beatmatchen en dat is niet de bedoeling eigenlijk.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 1370
7-12-2009 22:43

partyfish schreef:

Even een vraagje over de automix functie op de MEP.

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Dit kan ook gewoon een crossfade zijn inderdaad. Beatmix is een losse optie. Maar hij neemt inderdaad wel de laatste 30sec. voor deze crossfade.
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
7-12-2009 23:43
Hmm, das toch wel een minpunt hoor. Als ik muziek in verschillende genres heb in gewone 3/4 minuten versies dan hoef ik niet al 30 seconden voor eind een ander nummer.
Nog kans dat dit in een firmware update ooit instelbaar gemaakt gaat worden?
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
8-12-2009 14:20
het is geen crossfade van 30 seconde; 30 seconde voor het einde gaat hij de crossfade inzetten, dit duurt ongeveer 10 seconde denkik. (zegt mijn gevoel)

het is dus niet zo dat je 30 seconde lang 2 platen door elkaar hebt lopen.
soms kap je daarmee wel een stuk van een nummer af, maar hierdoor weet je wel zeker dat er geen stilte valt bij nummers met een lange (stille) outro.
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)