Forum > Licht

Lichtontwerp Kerstgala

(60 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
23-11-2009 23:47
@ Jeroen,

Ziet er absoluut goed uit. Moet alleen zeggen dat ik het niet bijzonder creatief vind. Zie soortgelijke setjes genoeg.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-11-2009 23:49

pietje schreef:

Moet alleen zeggen dat ik het niet bijzonder creatief vind. Zie soortgelijke setjes genoeg.
Het was dan ook maandagmiddag. razz :p
Light Image
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
24-11-2009 10:41
Ja, dan krijg je dat inderdaad.

On-topic:

Ik zou ook iets neerzetten in de trend hoe Jeroen het schetst (hoeft niet perse op die manier, maar wel een beetje hetzelfde idee)(en beter nog: iets in die trant was ook mijn idee voor een show van mij binnenkort laugh :D ). Is gewoon een stuk netter en lekker chique, en dat is toch de bedoeling van zo'n gala.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
24-11-2009 11:16
@ jeroen... ja dat dacht ik dan wel weer:P Maar gelijk heb je, ik wordt dan ook ineens veel creatiever.

Ik zie nu een paar foto's van de ruimte, en mij schieten toch echt wel wat betere creaties te binnen welke veel beter passen bij het thema kerstgala.

Zn druk carre in het midden vind ik ook geen porum bij een kerstgala.

een paar voorbeelden wat wel zou kunnen;
- trussbogen met rodeloper eronder (hoe je het doet is aan jezelf)
- Leddoeken, Led-ijspegels aan het plafond, muren
- Spiegelbollen is al genoemd
- een sjiek meubeltje met strakke Pinquins erachter laugh :D

Hou alles decent, niet te uitbundig maar maak er wel een geheel van. En neem dan een iets om mee te knallen later op de avond.

En vind je het allemaal niets.. dan doe je gewoon je trusscarre. wink ;)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-11-2009 11:50

Watt-Xtra schreef:

Ik zie nu een paar foto's van de ruimte, en mij schieten toch echt wel wat betere creaties te binnen welke veel beter passen bij het thema kerstgala.
Mij ook absoluut. Echter als er pas na meer dan 10 posts een paar foto's van de ruimte in kwestie geplaatst worden..
een paar voorbeelden wat wel zou kunnen;
- trussbogen met rodeloper eronder (hoe je het doet is aan jezelf)
- Leddoeken, Led-ijspegels aan het plafond, muren
- Spiegelbollen is al genoemd
- een sjiek meubeltje met strakke Pinquins erachter laugh :D
Die trussbogen gaan je budget wel redelijk aantasten, vandaar de rechte stukken in mijn tekeningetje.

Overigens ben ik wel heel benieuwd of de OP niet zelf eens met wat meer creatieve ideeen kan komen - hij is tenslotte belast met het maken van een creatief lichtplan.
Light Image
DjgertieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2008
Laatste: 4-1-2011
Berichten: 66
24-11-2009 21:37
Ik weet het mannen,het is niet creatief.
Maar dit is al een veel groter plan als de voorafgaande jaren.
Sinds dat ik die feest op mn school ben gaan mee organiseren is de kwaliteit en professionaliteit van het technisch aspect steeds verder omhoog gegaan.
Waar we vroeger alleen nog parren hadden, niets mis mee, worden nu mac 250's gebruikt.
Waar vroeger een Lite-8 stond, kwam Martin Lighjockey en nu een Pearl 2004.
ook gelijk te zien in de kosten.
We kregen eerst 900 euro voor licht en geluid, toen wilde ik mee 1200, nu zitten we op de 2000.

Ik ben al blij genoeg als dit project staat
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A)
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
24-11-2009 22:50
Fijne school heb jij, bij mijn school was het juist altijd de uitdaging om meer te doen met hetzelfde geld laugh :D
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
25-11-2009 14:47
De grootte van je plan heeft weinig te maken met de creativiteit van de ontwerper!
Het is juist de sport om met het budget wat je meekrijgt en zo origineel en leuk mogelijk plan te maken.
Een budget optrekken en zoveel mogelijk MH's e.d. in een carree hangen kan iedereen wel. Als je dan toch een hoger budget hebt, verzin dan iets anders als dat kan.
Ik zie zo en zo bij gala's graag een creatie met spiegelbollen.
Tevens vind ik een LED-meubel leuk staan en de trussen die je hebt staan/hangen verlichten met LED-parren is ook mooi.
Verder zou ik als ik jouw was een gedeelte van je budget gebruiken voor aankleding van de zaal.
Iets met witte doeken met LED, of rode doeken wat Jeroen ook al zei is heel netjes bij een gala.
Je kunt natuurlijk ook iets met muren/pilaren e.d. doen.

Probeer zelf zo creatief mogelijk te zijn, dan ben ik zeeeeer benieuwd wat je met bovenstaande tips van ons allemaal voor elkaar kunt krijgen.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
DjgertieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2008
Laatste: 4-1-2011
Berichten: 66
25-11-2009 14:51

eriswa schreef:

Verder zou ik als ik jouw was een gedeelte van je budget gebruiken voor aankleding van de zaal.
Iets met witte doeken met LED, of rode doeken wat Jeroen ook al zei is heel netjes bij een gala.
Je kunt natuurlijk ook iets met muren/pilaren e.d. doen.
Die 2000 wordt alleen gebruikt voor Licht en Geluid, en de verhoging van de booth.
Verder hebben we een rol 3mx60m wit doek. Wat we gaan gebruiken voor aankleding en versiering.
En verder hebben we nog genoeg kerstverlichting
Hhhmm... Op zoek naar een Pearl dan maar(A)
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
25-11-2009 15:14
LED om de witte doeken uit te lichten en een leuk LED-meubel hoort hierbij lijkt me........

Ik zit even al je reacties in het topic door te lezen. Maar ondanks dat we je proberen te helpen en zelfs met ideeën komen waar je echt wel wat mee kan houd je toch voet bij stuk en ben je eigenlijk niet bereid er ook iets mee te doen. Tevens heb ik nog geen goede reden gehoord waarom eigenlijk niet..? ondanks je onderschrift gedraag je je niet echt als een LJ in hart en nieren zo. Alle LJ's in hart en nieren die ik ken nemen alle ideeën in zich op en proberen er een originele en creatieve show van te maken.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)