Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 146 van 250)
Moderator(s): Dré
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
31-10-2009 23:06
Donderdagavond schoolfeestje gedaan. Je staat rustig licht-te-tikken, beetje rook spuiten en je ziet in 1 keer groene laser straal door de ruimte gaan, richting jou.

Schrik je best wel, gelijk ook persoon opgezocht en laserpen laten inleveren.
(proberen ze altijd nog er vanaf te komen met de smoes: 'ik gebruik hem niet meer.' of 'ik gooi hem zelf wel weg')
Freelancer in de noordelijke provincies
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
1-11-2009 11:09
Zo liep ik laatst naar huis, ik kwam vanaf het station, straat in en ineens schiet er ook minstens een 100mw / 300mw groene laser de straat door. Ik schrok me dood, enige probleem was dat ik niet goed kon zien waar die vandaan kwam. Echt eng, die dingen moeten echt verwijderd worden angry .
Mr. Jameson...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-11-2009 13:56
Had het laatst op een show ook weer. Beveiligings-manneke meegetrokken en kerel laten verwijderen + pen laten inleveren.
Light Image
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
2-11-2009 15:21

JeroenVDV schreef:

Had het laatst op een show ook weer. Beveiligings-manneke meegetrokken en kerel laten verwijderen + pen laten inleveren.
Ten eerste: helemaal gelijk. Correcte methode, zo zou ik het ook doen.

Maar wat ik me dan wel afvraag, mag die beveiligingsman zomaar 'eisen' dat iemand zijn eigendom afstaat?
En hoe zal de persoon in kwestie daar over denken?

Beveiligingsmensen zijn geen politieagenten en ik weet ook niet of deze laserpointers onder verboden wapenbezit vallen (het zou wel moeten!), iemand die dat precies weet?

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
2-11-2009 15:23

hugovanmeijeren schreef:

Maar wat ik me dan wel afvraag, mag die beveiligingsman zomaar 'eisen' dat iemand zijn eigendom afstaat?
En hoe zal de persoon in kwestie daar over denken?
Je kunt natuurlijk gewoon die dingen verbieden in je huisregels. Als beveiliger geef je hem dan gewoon de keuze: inleveren op opzouten...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
2-11-2009 16:06
Zouden die pennen niet onder de categorie wapens vallen in de wet?
En dan dus verboden tenzij je een vergunning hebt?

Edit; de grotere versies van de pennen dan hé
If it ain't Dutch it ain't much...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-11-2009 16:14

hugovanmeijeren schreef:

Maar wat ik me dan wel afvraag, mag die beveiligingsman zomaar 'eisen' dat iemand zijn eigendom afstaat?
En hoe zal de persoon in kwestie daar over denken?
Hoeft hij niet te eisen. Vaak keuze om in te leveren of politie wordt ingeschakeld. Poging tot verminking of iets dergelijks? laugh :D
Light Image
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
2-11-2009 17:25
Laserpennen boven de 5mW zijn bij wet verboden.
Laserpointers zijn in '97 in de wet opgenomen en vorig jaar is deze aangescherpt (klasse 2 lasers toegevoegd).
Enkel lasers voor professioneel gebruik mogen zwaarder zijn.
Lichtje erbij?
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
16-11-2009 10:37
ik had er weer eentje dit weekend... Op het begin van de avond kwam een naar bier stinkend mannetje op het podium staan en hij vroeg of hij eens mocht kijken wat voor een apparatuur ik had. Ik zei, nu wel eventjes, maar dadelijk niet meer. Hij kijken dus.

Allemaal lovende woorden... mooi spul, een kameraad van hem deed ook dit spul... "Ow nee he", dacht ik al.

"Hey dat zijn veel cd's! Mag ik eens kijken?" Nou doe maar niet, ik moet zelf aan de gang (feest begon net te lopen). "Ja, maar ik probeer niet in de weg te staan". Nou doe toch maar niet...

En ja hoor, hij blijft gewoon staan en in de weg lopen. Na een minuutje en enkele vriendelijke woorden van mij ging hij toch terug naar de bar.

Halverwege de avond springt hij weer zonder te vragen naast me achter de draaitafels terwijl ik druk bezig was. "Ik kom even wat muziem uitzoeken". Ik verzoek hem vriendelijke weg te gaan. "Hij moest gewoon even cds kijken, hij was zo weer weg". Ineens zie ik na 10 seconden al mijn lampen flippen. Ik achterom kijken, zit die kerel aan alle schuiven van het lichtpaneel te schuiven! Dus ik geef hem een opzetje, opzouten! Kerel weer weg.

Einde feest. Alles super verlopen, een groot feest. Komt die kerel weer modderzat aanlopen. "Ach jong, kom op, doet er nog enne! Gas er op! Kom op man! Stampen!" Ik sta hem nog netjes te woord. Nee, rustig achtergrondmuziekje voor de koffie, dat is het verzoek van de organisator, en dan is het afgelopen. Het was mooi geweest.

Ik omdraaien en mijn spullen inpakken, gooit die knakker de master schuif en de kanaalfader vol open en rent ie hard weg (en dat met een set voldoende voor 400 man, terwijl er 100 man waren)! Je snapt wel dat iedereen zich een hoedje schrok en dat die kerel niet meer bij mij in de buurt is gekomen. Ik was pislink!
DjREsound
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
16-11-2009 11:11
Tja dan ben je zelf ook een beetje stom dat je zo soft tegen die persoon blijft doen...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)