Forum > Off-Zone

Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips)

(375 reacties. Pagina 30 van 38)
Moderator(s): Dré
FreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2005
Laatste: 24-1-2011
Berichten: 31
27-10-2009 10:02
Foto van mijn mixer happy :)
The time you enjoyed wasting was not wasted.
Dj-BpmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 2-10-2013
Berichten: 71
19-12-2009 16:11
Naar dit forum even doorgelezen te hebben, zal ik toch graag jullie mening willen horen aangezien ik er nog steeds niet uit ben wat ik wil.

Voor de drive-in show wil ik graag een camera kopen die mooie een strakke partypics kan maken, met tevens mooie foto's van onze lichtshow. Tevens is het altijd mooi meegenomen als de camera wat mooie filmpjes kan opnemen. Nu zit ik alleen een beetje dubio wat ik moet halen voor een soort camera aangezien er nogal een groot prijsverschil zit tussen spiegelreflex camera en een normale fotocamera.

Budget wat ik er ongeveer voor over heb is tot ongeveer 400 euro. Als ik hiervoor een beetje rondkijk op het internet heb ik simpelweg niet echt heel veel keus kwa spiegelreflex camera's enkel camera's zulke als "sony alpha a330 kit"

Kijkend naar een wat uitgebreidere camera heb ik veel meer mogelijkheden waarvan de "fujifilm finypix S2000HD" mij heel erg aanspreekt. Tevens is deze prijs veel minder dan bij een spiegelreflex camera.

Als ik beide camera's dan een beetje vergelijk lijkt mij de fujifilm het best geschikt voor mij en voldoet deze dan ook aan mijn eisen echter ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie of wellicht er betere opties zijn?

Nu dus ook de vraag kijkend naar mijn eisen welke camera jij zal halen?
OVmusic drive-in shows
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
19-12-2009 16:54
Voor in het donker wil je een grote sensor (kan er meer licht op vallen) en de mogelijkheid om zelf een lichtsterke lens erbij te kopen. Spiegelreflex is dan enorm fijn.

Kijk eens naar de Canon 400D of 450D, dan zonder de kitlens. Zelf heb ik een sigma 17-70 2.8-5.4 lens erbij gekocht (en een telelens, maar die heb je in jouw geval niet nodig). Bij elkaar wel iets boven je budget, maar tweedehands kun je ook veel vinden.
(Ik zit ook voorzichtig naar een andere camera te kijken, puur voor betere specs, maar die van mij gaat nog heel even niet de deur uit. wink ;))

Mocht je nog wat vergelijkingswerk willen doen: de website dpreview.com is ideaal!
Lichtje erbij?
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
19-12-2009 23:19
Als je voor de rest geen interesse hebt in een spiegelreflex, kun je ook kijken naar een hybride (ook wel superzoom).

Een spiegelreflex is natuurlijk mooier 'speelgoed', maar goede foto's liggen toch écht aan de fotograaf ipv camera.
Op bijv. Pinkpop mag je geen camera met verwisselbare lenzen meenemen, heb hier toen een klein compactcameraatje meegenomen, en ben zelf echt niet ontevreden overlaugh :D.

Ik heb zelf de 400D (met 28-105 (1:3.5-4.5) en 100-300 (1:4.5-4.6) en 50mm (1:1.8)), komt ook omdat ik buiten de feesten vaak foto's maak, maar bijvoorbeeld de Canon S3 IS (ouders hebben hem hier) vind ik zelf ook echt een leuke camera, en is een stuk beter betaalbaar.
Nu ook op internet!
Dj-BpmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 2-10-2013
Berichten: 71
20-12-2009 17:31
Naar behoorlijk rondkijken en andere forums gelezen te hebben heb ik moeten concluderen dat ik als echte amateur fotograaf wellicht weinig nog heb aan een echte spiegelreflex camera en daarom heb ik ook gekozen voor iets anders.

De camera die nu besteld is de: Panasonic Lumix DMC-FZ28

Volgens vele forums en reviews een prachtig ding en al helemaal voor het geld.
Camera heeft mogelijkheid om HD-video opnames te maken, instelbare ISO-instellingen, shutter tijd etc...

Als goed is heb ik hem dinsdag binnen en dan ga ik er maar eens lekker mee spelen.
OVmusic drive-in shows
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
20-12-2009 19:03

dj_mvandis schreef:

Een spiegelreflex is natuurlijk mooier 'speelgoed', maar goede foto's liggen toch écht aan de fotograaf ipv camera.
Die regel geldt natuurlijk alleen andersom. Een dure camera hebben wil nog niet zeggen dat je goede foto's kan maken. Ik ben nu redelijk samengegroeid met mijn 400D, maar ik kan zulke foto's natuurlijk NOOIT uit een my first sony halen. Dat was nou helemaal de reden om naar dSLR te gaan! In ons werkveld hebben we nou eenmaal weinig licht, snelle bewegingen en liefst geen flits. Probeer maar eens een goede foto te maken met het eerste beste flutcameraatje.

Daarom nog een belangrijkere regel: wat er niet in zit, kun je ook niet eruit halen. (Idem voor de mp3-discussie in het geluidsforum.)

De Lumix is op zich een hele leuk camera ...voor op safari. In het donker toch wel vrij snel last van ruis.
Lichtje erbij?
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
20-12-2009 19:29
Nou, daar ben ik het mooi niet met je eens sneaky :V

Ik heb inmiddels vaak zat goede foto's kunnen maken met mijn simpele Canon Powershot A80 / A590 IS (bij overlijden van de eerste)
Vooral bij de A80 bijna geen last van ruis, was ook maar 4 Mpix. Allebij de camera's hadden volledige instelling diafragma / sluitertijd, en dat scheelt natuurlijk een hoop.
Daarnaast ipv zoomen een stapje dichterbij, en er zijn best leuke resultaten mee te halen!
Nu ook op internet!
DJ-XLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 148
22-12-2009 00:01
Vergeet bij party foto's ook niet je flitser ;-) Met een standaard flitser heb je al snel 'vage' belichting. Ik raad je toch aan dan ook een externe flitser erbij te nemen als het zo ver is dat je aan een SLR begint sneaky :V Maar dat is een keuze natuurlijk.
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
29-12-2009 01:02
Wat foto's, die ik tegenkwam toen ik de site van de plaatselijke discotheek eens doornam, alles gemaakt door een collega.

camera met cdj
moondance
kerstbal
dj booth 1 moondance
dj booth 1 moondance
dj booth 2 moondance
hmmmm
tafel
Dj booth 3 moondance ^^
lampjes
zomaar, achter de bar

Roy
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
19-1-2010 15:51
De laatste foto is het posten waard:D
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----

Terug naar forum Reageer (zonder quote)