Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 144 van 250)
Moderator(s): Dré
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
23-10-2009 09:46
Ook wel eens zoiets gehad met de drumster van een bandje, die dacht dat ze van alles beter wist. Maar dit was wel een leuke meid, dus heb het met veel plezier meerdere keren aan haar uitgelegd laugh :D
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
23-10-2009 20:59

ikkeikkemij schreef:

ideedeluxe schreef:

Om maar niet te spreken van de ouders van deze wannabe's...Je kunt je het beste er maar niet al te veel over opwinden, anders moeten we met zijn allen dringend aan de valium!
Dus uiteindelijk had de gitarist van de band de monitoren met een jack-kabeltje rechtstreeks in de AUX-uit van mijn soundcraft geprikt. Dit werkte dus niet.
Knappe kerel die dat bij mij doet; mijn tafel, dus af met je fikken en opzouten!
Alles komt goed....
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2052
24-10-2009 08:07
Dus een eigenwijze gasttechnicus (die zijn er ook genoeg) sla jij zo vanachter je tafel?
Of mag de tech van de band niet eens zelf mixen bij jou?

Met tact en de juiste aanwijzingen gaat het bij ons altijd prima met eigenwijze bandjes. Kwestie van goed mee omgaan.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
24-10-2009 12:41
Nee, die komt er niet achter zolang ik daar sta, dus er vanf slaan nee laugh :D
In goed overleg kan bijna alles, maar ik proef hier een staaltje van "aan de kant jij, want ik weet het beter" en dat werkt bij mij helaas niet nee :-)
Alles komt goed....
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
26-10-2009 01:07
Het kan ook anders, laatst een caribische band uitversterkt had echt een mooi setje voor ze neergezet... En het enige wat ze uit konden brengen was:

Cker, Sjezus Goed hoor!

Zo kan je ze ook vinden.. happy :)
Mr. Jameson...
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
29-10-2009 13:37

DJ JB schreef:

Dat blijven inderdaad de mooiste momenten: iemand komt een aanvraag doen en je tilt het cd-hoesje op dat op je tabletop ligt met de mededeling: "Ik wilde 'm net erin mixen." Schaars, maar prachtig!

Middelbareschoolmeiden blijven mij ook verbazen:
Blond: "Doe je ook aan verzoekjes?"
Ik: "Wat zou je willen horen?"
Blond: "Eh... Weet ik eigenlijk niet, ben zo terug."
Overleggen met vriendinnen.
Blond: "Ja, die ene. Je weet wel."
Ik: "Geen idee, welke ene. Ik heb een paar duizend exemplaren die 'die ene' kunnen zijn."
Weer terug overleggen met vriendinnen.
Blond: "Tsja, ik weet eigenlijk niet. Het gaat ongeveer zo: lalalalala."
Blond2 die mee is gelopen: "Nja, het gaat meer zo: lalalalala."
Ik: "Weet je niet een deel van de songtekst, of de artiest."
Blond: "Nee."

Blijft ook een klassieker. Het is ook wel gebeurd dat je dan net die plaat instart die ze bedoelden. Ze missen vervolgens het intellect om verbaasd te kijken. shut up :X
Zeer herkenbaar!
DjREsound
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
30-10-2009 12:02
Een van de beste voorbeelden ooit laugh :D
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
30-10-2009 12:10
Ach, ik maak me niet druk om dat soort figuren. Meestal zijn ze 10 minuten later het voorval alweer vergeten en hebben ze de tijd van hun leven. (Tenminste, die indruk krijg ik.)

Het meest irritante (echt irritante) is toch wel dat je aan het draaien bent en zo'n 8 jarig snotapie komt geinteresseerd kijken: "Daar kun je toch zo zjukke-zjukke mee doen?" (Maakt beweging en geluid van 'scratchen'.)
In het geval van mijn eigen spelers: "Nee, kan niet."
In het geval dat ik voor een ander bedrijf sta met CDJ-1000: "Ja, dat zou kunnen."

In het tweede geval is het dan: "Doe eens!" "Neuh, dit is niet echt een muzieksoort om te gaan staan scratchen."
In beiden gevallen loopt het dan regelmatig af met dat (na enige bedenktijd) het armpje vliegensvlug over de DJ booth heen raast in een poging het zelf dan maar te ondervinden. Zelf snappen ze niet dat er al tientallen leeftijdsgenoten hun voor zijn geweest en dat ik zo'n actie natuurlijk al zie aankomen. "En nou wegwezen!"
Lichtje erbij?
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
30-10-2009 12:18
Dat gaat nog wel, ze zijn meestal binnen een paar minuten toch wel uitgekeken.
Zo'n vraag wil ik ook nog wel beantwoorden, zolang het niet is: "Wat gebeurt er als IK dat knopje in druk?"

Bedenk me nu pas:
Tot nu toe pas één keer gehad dat ik even niet kijk en twee kids halen mijn cd-collectie over hoop (even lezen wat er op het hoesje staat en dan niet terug op de goede plek). Dan kan ik bijna wurgen.
Lichtje erbij?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
30-10-2009 12:26

DJ JB schreef:

Het meest irritante (echt irritante) is toch wel dat je aan het draaien bent en zo'n 8 jarig snotapie komt geinteresseerd kijken: "Daar kun je toch zo zjukke-zjukke mee doen?" (Maakt beweging en geluid van 'scratchen'.)
Yep dat klopt, maar dat doen we alleen op grote-mensen feesten wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)