Forum > Geluid

Nieuw DAP LT-aktief en RX-serie

(91 reacties. Pagina 9 van 10)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
24-9-2009 23:13

KVM schreef:

Ik heb geen idee hoe de service van Dap is, maar weet wel dat de service van meerdere A-merken superslecht is.

Martin.
De service van Highlite is gewoon prima te noemen, ronduit prima ( dat zijn mijn ervaringen.. )

Kun je voorbeelden noemen van A-merken met superslechte service? Ik ben wel benieuwd,
liefst ook voorbeelden.
If it ain't Dutch it ain't much...
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
24-9-2009 23:18
De service van Highlite is gewoon prima te noemen, ronduit prima ( dat zijn mijn ervaringen.. )
Zelfde ervaringen hier, altijd snel en uitgebreid antwoord op e-mails ook!
Kun je voorbeelden noemen van A-merken met superslechte service? Ik ben wel benieuwd,
liefst ook voorbeelden.
Ik zelf heb ronduit slechte ervaringen met de service van Shure (A&H beter gezegd, en denk dat er nog wat medeforummers zijn die deze ervaring delen..)
Twitter mee met @andycobbennl
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
25-9-2009 08:19
Gans deze discussie gaat over speakers welke nog niemand gezien of gehoord heeft wegens nog niet leverbaar.Waarschijnlijk staan ze dit weekend op de dealerdays bij Highlite en kan men er iets meer van zeggen.Het is best mogelijk dat de prijs nog veranderd wanneer ze leverbaar zijn..
Wat ik wel al weet is dat de niet gepowerde Touring reeks welke ik al een tijdje gebruik prima presteerd.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-9-2009 09:30

Daniel-sound schreef:

Kun je voorbeelden noemen van A-merken met superslechte service? Ik ben wel benieuwd,
liefst ook voorbeelden.
Voorbeelden kan ik wel noemen, geen recones/ vervangende speaker op voorraad.
Grootste ergenis losse onderdelen./lange levertijden.
Bij veel merken ga je als dealer dan ook op zoek naar een alternatief (wat de onderdelen aangaat)
Vandaar dat sommige Dealers een " buffer" aanleggen.

Martin.
kvm entertainment
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
25-9-2009 09:44
Qua levertijden is A&H op dit moment waardeloos. Heb enorm lang gewacht op een xone 1d en de xone 42 is volgens mij ook lang niet fatsoenlijk leverbaar (dat belooft wat voor de nieuwe controller... zal wel pas rond 2012 leverbaar zijn of zo)
Ook hier kan úw reclame staan!
Mc-sjengStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2008
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 276
26-9-2009 16:36
Zo,

Nu weer een beetje on-topic, net terug van de dealer-day bij hooglicht.
Wat betreft de RX-serie, is inderdaad de RW-serie met een nieuwe behuizing, dit was overduidelijk te herkennen aan de geshowde modellen, er stond nog RW achter op de aansluitpanelen shut up :X

Helaas heb ik niet de mogelijkheid gehad de nieuwe actieve LT-serie te beluisteren, stonden wel netjes allemaal opgesteld in de oplegger buiten, op het grasveld.
Misschien iemand hier op het forum die ze wel heeft mogen beluisteren?

Groet Jeroen.
Helaas gaat de cursus omgaan met teleurstellingen door omstandigheden niet door.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
28-9-2009 22:14
Ik heb de actieve gehoord (18" laag en 12" top) op de open dag, en voor zover ik kan beoordelen klonk het erg netjes!
Ook hier kan úw reclame staan!
MetaMindStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-12-2004
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 32
28-9-2009 23:13
Ik heb de set gehoord en even met de technieker gepraat.
Hij had alles via een management laten lopen met een dal in de 100hz waar ook de top en sub elkaar kruisten.
Naar mijn mening zat hier al een fout...

Nu goeg het hoog was kalmer dan ik gedacht had vooel beter dan bv die line arrays(12'). (deze sloegen tegen)
op een meter of 30 was alles degelijk verstaanbaar, stemduidelijkheid en het evenwicht tussen sub mid en high.
Naarmate is verder ging viel me het high tegen die toch wat te kort begon te komen.
Een equalizer hed mss al iets geholpen daarin. maar het ging nu puur om recht-in, recht-uit.

Maar voor zijn geld toch degelijk, ik moet zeggen het klonk wel goed.
DToshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2009
Laatste: 22-5-2013
Berichten: 49
29-9-2009 12:39
Even iets over de RX = RW: Volgens mij is het enige wat de eventueel hogere prijs kan verklaren het feit dat de kasten beter afgewerkt zijn. Hoewel ik het idee heb dat de prijzen gelijk zullen zijn na verloop van tijd. De RX-serie is er nog niet zo lang.
De drivers zijn verder precies hetzelfde.

De kasten lijken wel zwaarder te zijn. Namelijk 23 kg voor de RW-15 MK2, en 30 voor de RX-15. Nu ben ik benieuwd of er verschil is in klank. De geometrische vorm varieerd iets.

EDIT:

Ze blijken volgens een aantal forumgebruikers dus netjes te klinken. Ik zal zelf ook eens gaan luisteren naar zo'n setje.
X-15 + AltoD4 / X-15HL + Vision 3500
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 292
21-12-2009 21:53

MetaMind schreef:

Ik heb de set gehoord en even met de technieker gepraat.
Dat is Kees, rasechte audiofiel. Hij vliegt een paar keer per jaar naar China om daar op zijn verzoek kasten te laten zagen en lijmen, en heeft de laatste speakerseries en MK2 soundmate's in Nederland ontwikkelt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)