Forum > Geluid

Shure sm 58 beta (real - fake)

(154 reacties. Pagina 13 van 16)
Moderator(s): Dré
TwoSoundAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2007
Laatste: 24-9-2009
Berichten: 9
24-9-2009 09:37
2 x bewerkt. Laatst door KVM op 24-9-2009 10:17
@Tom: Indien de handel legaal zou zijn ja, daar is ook niets verkeerd aan.

@KVM: Waar dat nou weer op slaat.... Wellicht een nuttige tijdsbesteding opzoeken?

@Davy gabriels: Zoek jij bij alles wat je koopt uit of het geen namaak is? Als ik jou deze mics zou doorsturen zou je zonder ze aan te sluiten echt moeite moeten doen om dit te zien. Helaas heb ik nooit geweten dat en namaak shure's op de markt waren. Nu wel dus geleerd heb ik er zeker van maar lost mijn probleem nog niet op.

@dj-bart: Bedankt voor je uitgebreide reactie! Mijn verhaal heb ik hier wel volledig met genoeg bewijsstukken echter leek het mij niet nodig om alle details open en bloot in een forum te plaatsen. Vandaar dat ik het ze globaal mogelijk gehouden heb. Dat het voor jullie dan iets lastiger te volgen is begrijp ik dan ook.

De mics heb ik dan ook nog niet teruggestuurd omdat ik twijfel of ik dit moet doen of dat ik ze naar de advocaten moet sturen, maar hier zal mijn advocaat wellicht meer advies over kunnen geven. Ik zal de advocaat van Shure in elk geval nog benaderen om hun eis duidelijk te krijgen.

Helaas heb ik zelf geen juridische kennis en weet ik dus ook niet wat wel en niet kan. Doch ga ik ervanuit dat hun advocaat zijn vak kent.... Je schrikt wel van een dergelijke brief. Nu even kijken hoe we dit mooi kunnen oplossen.
Als laatste ben ik 23.

@JeroenVDV: xxxx is volledig legaal en geheel wit. Uiteraard was ooit ook daar de bedoeling de mics te verkopen maar alvorens ik wist of ze echt waren ben ik hier niet aan begonnen. Peilen of er interesse was voor microfoons is nooit illegaal geweest...

Maar goed, de forumleden hier heb ik ook al weer door. Op een enkeling na puur wat mensen die totaal niets nuttigs te doen hebben en dus ook niets nuttigs te melden hebben. Helaas hebben ze ook geen andere tijdsbesteding en hier lekker de webruimte te vervuilen? KVM: Als moderator zou je beter moeten weten.
Edit Mod: KVM:Ik weet ook beter, Handel in fake microfoons is namelijk verboden. Dat weet iedereen, ik ben dus ook niet van plan om medewerking te verlenen aan iemand die hierin wil handelen.
Drive-in shows, DJ's, PA-Support, Party goods
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-9-2009 09:44
Je verhaal hierboven klopt gewoon niet. Je beweert eerst onschuldig die dingen te bestellen in China (wat is er mis met de Nederlandse importeur?! Waarvoor ZIJN importeurs?!?!), ze erg mooi te vinden en enthousiast je vrienden te mailen hoe leuk ze zijn en je wil er meer verkopen en MISSCHIEN een handeltje opzetten.

Later blijkt ineens dat je een webshop in import-meuk hebt, op diverse websites adverteert en er toch iets meer "handel" in drijft dan je eerder liet blijken.

Bijzonder slecht verhaal. Ik begrijp ook goed dat Shure erachteraan zit, en begrijp niet dat de Nederlandse importeur zo soepel doet. Maar waarschijnlijk heb je ook hen niet het hele verhaal verteld... shut up :X
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-9-2009 09:48

TwoSound schreef:

@KVM: Waar dat nou weer op slaat.... Wellicht een nuttige tijdsbesteding opzoeken?
Verkeerde opmerking, dus een accountblock.
Over nuttige tijdsbesteding gesproken, als je hier wat meer gelezen had dan was je die handel ook niet begonnen.

Persoonlijk ben ik niet van plan iemand te helpen die een handeltje op internet heeft met Fake Shures.
Ik wil vooral leden er voor waarschuwen dat dergelijke fakes voor Zeer weinig geld gekocht worden (10 euro)
En verkocht worden door handelaren voor plm 70 euro en meer.

Martin.
kvm entertainment
XrayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 9-2-2017
Berichten: 56
12-12-2009 17:57
Even dit topic weer onder de aandacht brengen.

Ik heb reeds een 4tal setjes met Shure SLX draadloze systemen en aangezien deze setjes steeds vaker weg zijn ben ik eens op internet rond gaan neuzen naar nieuwe/2ehands setjes.

Nu kwam ik bij een beste man uit die er 2 aanboodt met een beta 58 kop.
Afspraak gemaakt en ik zou vandaag even langsgaan.

Toch zat het met niet lekker dat de beste man "geen tijd" had om even snel een fotootje te schieten. Want hij gebruikte foto's van de shure website.
Vanochtend toch maar even googlen en wat schetst mijn verbazing...er zijn reeds fake draadloze shure sets in omloop!

https://forum.speakerplans.com/topic18514_post180577.html

Ik heb toen, na het lezen van het forum, de verkoper gebeld. Die hangt midden in mijn verhaal de telefoon op en sindsdien staat de telefoon uit angry, z'n advertentie is van MP af, mijn mail wordt geblocked (komt direct retour).

Ik wilde het hier even vermelden zodat men ook met de draadloze systemen, die toch een stuk duurder zijn, niet de plank misslaat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 2052
12-12-2009 20:28
Alleen bij een echte dealer kopen dus!
Goedkoop is duurkoop!
De mensen die een goed werkende set weg doen zijn met een lampje te zoeken, waarom zou je die ook verkopen?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Harmen 18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-7-2009
Laatste: 5-12-2015
Berichten: 18
23-12-2009 21:15
hallo,

word er de moeite genomen om ook goedkopere microfoons natemaken en door te verkopen (denk aan shure pg serie ofso)

groeten harmen
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 9469
23-12-2009 21:42
wat zou het nut daarvan zijn?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Harmen 18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-7-2009
Laatste: 5-12-2015
Berichten: 18
23-12-2009 21:58
hallo

(weinig)geld verdienen

nog een vraag:

worden duure microfoons wel nagemaakt en doorverkocht (zoals neumans)
of zijn die te moeilijk een beetje geloofwaardig na te maken

groeten harmen
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
23-12-2009 22:24
Elke microfoon die geld opleverd wordt nagemaakt. Alleen Neumann is niet echt handel. Want meestal kopen de mensen die echt wat met geluid hebben geen neumann voor 100 euro, maar kopen hem bij een dealer.

Voor Shure en Sennheiser is gewoon een grote afzet markt.
OversoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2007
Laatste: 20-2-2016
Berichten: 22
4-5-2010 21:14
Even topic omhoog halen.

Vandaag eens geprobeerd om eens een beta58a via marktplaats te kopen.
Al meteen even de eind conclusie naief en dom. Namaak dus.

Bood gebruikte aan in goede staat.
Mocht alles netjes testen en openhalen daar en had echte (dealer beta58a bij mij)
De puntjes die op websites staan afgewerkt.
Netjes de initialen, overal staat shure op, xlr goldplatet, grill met blauwe randje. Tevens geen geverfde schroefdraad.
Geluisterd, de (achteraf) fake ging zelfs later rondzingen dan de echte en had zelfde gain nodig voor volume.
Ja dan ga je toch denken van ach waarom niet.

Naja naief en te snel gekeken dus. (had wel beetje haast)
In magazijn nog even getest en toch niet helemaal tevreden dus onderkant de xlr eruit geschroefd en toen zag ik het.
Niet de juiste kleur draden (wat rood, blauw hoort te zijn) en miste wat intern.
Naja een goede fake dus. Erg jammer.
De verkoper nu aan gesproken en wacht op reactie. We zullen zien.

Erg jammer en had beter moeten weten. Zo leer je het wel weer snel af ashamed :$

Terug naar forum Reageer (zonder quote)