Forum > Geluid

Nieuw DAP LT-aktief en RX-serie

(91 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
23-9-2009 17:27
Uiteraard, dat lijkt mij logisch, maar zegt uiteindelijk NIETS over de geluidsboer. zelf. (en daar heb jij het over)
D.w.z. Het zegt wel duidelijk wat hij over het merk dap vind.
Tuurlijk zullen er genoeg verhuurbedrijven zijn die DAP in de verhuur hebben, maar dan wel voor de 'onderkant van de markt'.
Een geluidsboer die normaal met 'L acoustics, EAW of welk A merk dan ook werkt zal echt niet overstappen op DAP, daarvoor heeft het merk inmiddels een te slecht imago en dat is waar het om gaat.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
23-9-2009 18:18
Hé verdorie, laat dat dan nu ook eens 2 doelgroepen zijn! De Daps zijn sowieso goedkoper. Hoe vaak zijn er evenementjes etc waar wél veel geluid nodig is, maar waar er maar een beperkt budget is? De grote verhuurders zullen Dap inderdaad de komende tijd nog links laten liggen, maar er zijn genoeg bedrijfjes die wél de capaciteit willen hebben, maar GEEN budget hebben om alles van a-merken aan te schaffen.

En inderdaad, je zult versteld staan hoeveel Highlite levert. Met Showtec zijn ze al aardig goed ingeburgerd. Nu Dap nog.
Ook hier kan úw reclame staan!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
23-9-2009 20:11

MusicXtra schreef:

Denk dat het alleen kans van slagen zou hebben wanneer ze de budget spullen niet meer zouden maken, zolang ze dat blijven doen wil geen enkele zichzelf respecterende geluidsboer met dit merk geasoccieerd worden.
Denk je dat er een zichzelfrespecterende artiest op zijn rider zet zelfbouwkasten mogen ook.
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
23-9-2009 20:15
Volgensmij refereert het gewoon naar 'wat de boer niet kent, vreet ie niet', zelfbouwkasten kunnen toch even goed klinken als A merken?
Nu ook op internet!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-9-2009 20:21
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 23-9-2009 20:29

MusicXtra schreef:

Uiteraard, dat lijkt mij logisch, maar zegt uiteindelijk NIETS over de geluidsboer. zelf. (en daar heb jij het over)
D.w.z. Het zegt wel duidelijk wat hij over het merk dap vind.
Tuurlijk zullen er genoeg verhuurbedrijven zijn die DAP in de verhuur hebben, maar dan wel voor de 'onderkant van de markt'.
Een geluidsboer die normaal met 'L acoustics, EAW of welk A merk dan ook werkt zal echt niet overstappen op DAP, daarvoor heeft het merk inmiddels een te slecht imago en dat is waar het om gaat.
.
Maar die onderkant heeft toch totaal niet met zelfrespecterend te maken?
Ik meld het juist daar de geluidsboer minstens voor een Ton aan EV heeft
Maar goed, zal de volgende keer nog duidelijker zijn.

Martin.
kvm entertainment
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-9-2009 20:26
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 23-9-2009 20:44

dj_mvandis schreef:

Volgensmij refereert het gewoon naar 'wat de boer niet kent, vreet ie niet', zelfbouwkasten kunnen toch even goed klinken als A merken?
Daar hebben we het zelfbouwtopic voor. En het is bekend dat veel bouwers NIET meten. Regels vol te vinden wink ;)
Een bouwer denkt maar al te graag x euro verdiend te hebben. Door een A merk te kopieren zonder de orginele speakers te gebruiken.

Martin.
kvm entertainment
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
23-9-2009 20:41
Daar heb je gelijk in, ik neem 't terug!
Nu ook op internet!
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
23-9-2009 22:02
Een merk als Behringer staat ook niet echt bekend al a-merk maar toch
werken zelfs de grote jongens er mee... waarom zouden ze dan niet
dap proberen.
Zou wel wat zijn, dap monitoren met Synco processors whahaha wink ;)
zonder flauwekul die dap x-serie is zo slecht nog niet.
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
23-9-2009 22:36
Denk je dat er een zichzelfrespecterende artiest op zijn rider zet zelfbouwkasten mogen ook.
Nee, dat staat er idd nooit op, om die reden neem ik ook altijd contact op met de artiest in kwestie.
Dan wordt er vaak in eerste instantie, terecht, argwanend gereageerd tot ik aangeef dat er een serieus systeem staat en alle andere apparatuur van A-merken zijn. Na afloop wordt er ook altijd gemeld dat de argwaan in dit geval volledig ongegrond bleek te zijn.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
DToshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2009
Laatste: 22-5-2013
Berichten: 49
24-9-2009 11:31
Ik heb zoeens een keer tegen een vriend van me gezegt dat ik DAP boxen had voor een kleine drive-in voor de horeca bij mij in de buurt. Hijzelf werke met RAM audio versterkers in combinatie met EV subs en tops bij't bedrijf waar hij werkt. Zijn eerste reactie was "waarom koop je die zooi?". De mensen die de X-15 en de X-15 HL subs (geprocessed) hebben gehoord weten dat het, voor het geld, geen zooi is.

Dit is dus typisch weer een voorbeeld van mensen die in het verleden een slechte ervaring hebben gehad met een oud model, in dit geval van DAP, en er in de toekomst niets mee temaken willen hebben. Ze tonen geen enkele interesse meer voor de nieuwe series zoals de X-serie en de RB-serie. Dat is zonde.

Ik kan jullie vertellen dat het bij mij eerst horen en dan geloven is. Ongeacht het merk wil ik het geluid eerst horen voordat ik er een mening over heb/iets koop. Er zijn natuurlijk verwachtingen. De producten kunnen aan je verwachtingen voldoen, of juist niet!

Ik ben wel benieuwd naar de RX-serie. Want een Dispuuthuis van mijn vereniging zoekt een goedkoop, maar goed klinkend setje. Ze huren dit jaar iets van mij, maar ze willen zelf ook iets hebben als vaste installatie die ze af en toe eens buiten kunnen zetten. Die RX-Serie ziet er in ieder geval keurig uit. Bij de eerstvolgende gelegenheid zal ik er eens naar luisteren.
X-15 + AltoD4 / X-15HL + Vision 3500

Terug naar forum Reageer (zonder quote)