Forum > Geluid

Shure sm 58 beta (real - fake)

(154 reacties. Pagina 12 van 16)
Moderator(s): Dré
TwoSoundAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2007
Laatste: 24-9-2009
Berichten: 9
23-9-2009 16:36
Hey Allemaal,

Van een vriend krege ik deze link door.
Recentelijk heb ik ook 2 SM58 en 2 Beta 57 mics in China gekocht met de veronderstelling dat ze echt waren. Toen ik ze ontvangen heb kon ik geen verschil aantreffen met mijn eigen oudere SM58 mics dus moesten ze wel origineel zijn ??? In alle enthousiasme heb ik enkele Dj's die voor mij draaien gemaild of ze ook interesse hierin hadden. Als er animo zou zijn wilde ik me gaan verdiepen om deze microfoons zakelijk te gaan importeren. Vervolgens ben ik mijn apparatuur gaan onderhouden en dacht ook even de nieuwe microfoons testen. Van de geluidskwaliteit schrok ik toch wel even. Deze was behoorlijk slecht. De dag erna heb ik mijn nederlandse leverancier na de microfoons laten kijken en hij oordeelde inderdaad dat het namaak microfoons bleken te zijn. Vervolgens heb ik verhaal bij mijn chinese leverancier gehaald en hij geeft niet toe maar zegt dat ik alles terug mag sturen en mijn geld terug krijg. Een kleine week later krijg ik van de advocaten van shure een brief dat ik aangeklaagd word in handel van illegale microfoons. Dit is volkomen ten onrechte want deze handel is er nooit geweest. Heeft iemand tips of een soortgelijkig iets meegemaakt? Ik heb al contact met de vertegenwoordiger van Shure NL contact opgenomen en hij geeft aan dat als ik het zo uitleg er niets aan de hand is. Helaas blijft de advocaat de zaak doorzetten. Ze willen dat ik de namaak microfoons naar hem opstuur en alle documenten die ik heb. Dan word gekeken hoeveel ik nog als schuld moet betalen. Ik twijfel dus om dit te doen want ik wil eigenlijk vooraf weten wat ik moet betalen. Als het nadat ik alles heb opgestuurd niet minder word dan stuur ik liever de mics terug naar China en krijg mijn geld teug.

Bedankt voor jullie hulp!
Drive-in shows, DJ's, PA-Support, Party goods
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-9-2009 16:39
Geloof er geen zak van dat advocaten van Shure een hollander die 2 microfoontjes in China bestelt gaan aanklagen.
Light Image
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
23-9-2009 17:24
Ik zou ook die brief van die advocaat eens goed screenen. Heb je zelf al eens gebeld naar dat kantoor?
Is die brief niet net zo nep als de mic's?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
TwoSoundAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2007
Laatste: 24-9-2009
Berichten: 9
23-9-2009 18:21
@JeroenVDV: Shure heeft wellicht gedacht dat ik er meer deed importeren echter heb ik inderdaad maar 2 sm58 en 2 beta 57 mics gekocht. (Dat zijn er dus 4 bij elkaar....) Geloof je het niet scan ik de brief wel in.

@Frank76: Ik heb inderdaad met het kantoor gebeld (HJF advocaten) ik vind het ook een nogal erg overdreven actie maar goed dat zijn de feiten....

Morgen zal ik zelf contact opnemen met een advocaat en om advies vragen. Vroeg me af of meerdere mensen benaderd waren?
Drive-in shows, DJ's, PA-Support, Party goods
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
23-9-2009 18:24
nah je geeft zelf al aan dat je er voor vrienden meer wilde gaan bestellen.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-9-2009 18:41

TwoSound schreef:

@JeroenVDV: Shure heeft wellicht gedacht dat ik er meer deed importeren echter heb ik inderdaad maar 2 sm58 en 2 beta 57 mics gekocht. (Dat zijn er dus 4 bij elkaar....) Geloof je het niet scan ik de brief wel in.
Is nu je linker of je rechter duim dikker?
Van een vriend kege ik...
Martin.
kvm entertainment
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
24-9-2009 07:14

TwoSound schreef:

Toen ik ze ontvangen heb kon ik geen verschil aantreffen met mijn eigen oudere SM58 mics dus moesten ze wel origineel zijn ??? In alle enthousiasme heb ik enkele Dj's die voor mij draaien gemaild of ze ook interesse hierin hadden. Als er animo zou zijn wilde ik me gaan verdiepen om deze microfoons zakelijk te gaan importeren. Vervolgens ben ik mijn apparatuur gaan onderhouden en dacht ook even de nieuwe microfoons testen. Van de geluidskwaliteit schrok ik toch wel even. Deze was behoorlijk slecht.
Begrijp ik het goed:
1) je krijg nieuwe goedkope mics binnen waarvan je denkt SM58 te zijn, je bekijkt ze en denkt dat ze wel identiek zijn aan de originele?
2) Dan gaan je mailing rondsturen om eventueel hiervan een handeltje op te zetten.
3) dan ga je het geluid van de mics testen

Ligt het nu aan mij of is dit een rare volgorde van handelen?
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
24-9-2009 08:04
Ik denk dat er wel meer aan de hand is. Als dat niet zo is hoef je niet bang te zijn voor een rechtzaak, jij kunt immers aantonen door middel van bankafschriften dat er maar 1 bestelling is geweest en met je berichtgeving aan de groothandel dat je niet op de hoogte was van het feit dat de mic's in strijd zijn met de copyright(?kan ook anders heten?) Ook kun je aantonen met de mailing die je uitgestuurd hebt naar je vrienden dat je zelf overtuigd was van het feit dat hetlegale microfoons zijn.

Tot slot kun je via je vrachtbrief aantonen dat de mic's hebt teruggestuurd, nadat je er achterkwam dat de handel niet klopte en nog voordat de advocaten de brief hadden gestuurd.

Dom/naief zijn mag in Nederland. Jij hebt al het bewijs in handen dat je alleen een handel wilde opzetten als de Shure's 'echt' waren.

Het lijkt mij dat wanneer je dit zo naar hun advocaat stuurt met een copie van de bewijs stukken dat er geen rechtzaak komt en komt hij er wel, dan denk ik dat je heel sterk staat.

Heeft de advocaat nog gezegd wat hun eis is? Zonder eis geen rechtzaak.

edit:

Ik ben geen advocaat, maar ik zie dat ze wel een eis hebben neergelegd. De eis is bluf en niet rechtsgelding:

TwoSound schreef:

Helaas blijft de advocaat de zaak doorzetten. Ze willen dat ik de namaak microfoons naar hem opstuur en alle documenten die ik heb. Dan word gekeken hoeveel ik nog als schuld moet betalen. Ik twijfel dus om dit te doen want ik wil eigenlijk vooraf weten wat ik moet betalen. Als het nadat ik alles heb opgestuurd niet minder word dan stuur ik liever de mics terug naar China en krijg mijn geld teug.

Bedankt voor jullie hulp!
De microfoons zijn jouw eigenom en die hoef je niet af te staan, alleen de overheid mag dingen in beslag leggen en zelfs zij moeten goede onderbouwde argumenten hebben.
Een sculd/boete mag ook alleen door justitie worden opgelegd. Er zijn wel uitzonderingen zoals telaat betalen, schades etc. MAar deze moeten in algemen voorwaarden staan (en overhandigd worden) Maar dit zijn hele andere boetes. Zij hebben het hier meer over een schadeloosstelling/inkostenderving, deze kan echt alleen door een rechter worden toegekend.

Nog 1 tip: voordat je met je verhaal naar een advocaat gaat zorg dat je je verhaal beter in orde hebt dan hier. Zorg voor bewijsstukken (zie hierboven), data, tijden en vertel het hele verhaa, maar zonder de onzinnige dingen. Anders gaat het je onnodig tijd en geld kosten. (hoe oud ben je eigenlijk?)
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
24-9-2009 09:16
3 x bewerkt. Laatst door KVM op 24-9-2009 09:51
Het zou deze kunnen zijn:

En dan is die 23 jaar.
Edit Mod: KVM:Promotie van dergelijke websites is niet nodig


excuses....:
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-9-2009 09:24
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 24-9-2009 09:51
Ah. Misschien komt de aap uit de mouw en is meneer Twosound niet wat bevriende DJ's gaan mailen over de microfoons maar heeft hij een commercieel handeltje opgezet met zijn webshop/grijze-import bedrijfje Twosound via internet?!
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)