Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000 Topic

(351 reacties. Pagina 4 van 36)
Moderator(s): Dré
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
18-9-2009 12:12

Victor schreef:

Met deze prijzen gaan er gewoon niet de aantallen van verkocht worden die van de CDJ-1000 en CDJ-800 verkocht werden/worden, dat is duidelijk.
En waar precies heb je gelezen dat dat toch zeker wel de bedoeling is?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
18-9-2009 12:27
Nergens, het was een reactie op de opmerking van DjREsound en (vele) anderen die de spelers te duur vinden.

Ik denk trouwens wel dat Pioneer aantallen wil verkopen waarmee ze de ontwikkelingskosten kunnen terugverdienen. Het gaat slecht met Pioneer, de tijd van hobbyprojecten die geld mogen kosten is echt wel voorbij.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RickvanulftStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2008
Laatste: 9-10-2014
Berichten: 61
18-9-2009 12:54
Ik vraag ma af wat DJ's ermee gaan doen. Heb ik het hier niet over de professionele DJ´s, maar meer degene die daar tussen zitten (De Semi- profs zeg maar, wel leuk plaatje kunnen draaien.. en beetje regio bekendheid, maar dat is het dan ook).

Kom soms echt absurde readers tegen. Koelkast met tray Redbull, Flessen sterke drank, 3x CDJ1000Mk3 + DJM800. Dan zie ik ze draaien? Denk ik waarom? Helft van de functies wordt niet gebruikt, en in het ergste geval nog niet eens bekend met alle functies. Ik heb een idee dat het soms ook ´´ruig´´ doen is. Vraag me dus ook af, hoe snel hier dalijk CDJ2000 in die reader staat.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen op goed materiaal, maar ik kom het hier in de regio wel vaker tegen. Kan natuurlijk ook zijn dat die DJ´s hier bagger zijn laugh :D
T is en blijft 'n passie..
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
18-9-2009 13:22
Ik durf toch wel te zeggen dat een cdj1000 of een cdj800 bij mijn Dj sets geen hoor/merkbaar verschil maakt. Ik vind ook dat sommige dj's inderdaad een beetje flexibeler moeten zijn.

Nu ben ik eenmaal wel bijna omgedraaid toen ik in een feestcafe kwam met een defecte cdj1000mk1 en een beschimmelde denon dubbele cd speler waar de pitch half van kapot was. Dat was even vloeken en tieren. Toch maar gedraaid, maar dan sta je niet lekker te draaien. Zeker niet als die denon een halve minuut doet over een cd te laden, en dan is het nog maar de vraag of ie het nummer goed speelt. Was dus flink zweten, wel het dak er af, maar geen tevreden gevoel omdat het echt werken/spannend was.
DjREsound
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
18-9-2009 14:27

DJ Delay schreef:

de Denon veel minder practisch te bedienen terwijl je op een Pioneer alles met het grootste gemak aanklikt! ... Knap dat Pioneer dit wel eenvoudig en doeltreffend doet!
Leg dit eens uit? De nieuwe Pio's kunnen niet overweg met een toetsenbord (op de 2000 kan je lettertjes intikken op de needle search strip, maar dat lijkt me toch niet bepaald prettiger als op een echt toetsenbord zoals op de DN-S3700) en het scherm is geen touch-screen. Hoezo bedoel je dan dat je alles makkelijk aanklikt?

Het scherm van de CDJ-2000 laat weliswaar 6 regeltjes zien in plaats van de 3 op de Denon, maar daar ga je het ook niet mee redden. Zoeken op tags is alles en dat gaat nou eenmaal het beste met een toetsenbord.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
18-9-2009 20:17
Vraag me af hoe snel deze de plek in de clubs over gaat nemen...

Vind hem trouwens echt (net zoals de CDJ-900) verschrikkelijk lelijk.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-9-2009 22:52

pietje schreef:

Vraag me af hoe snel deze de plek in de clubs over gaat nemen...
Denk dat dat nog wel even duurt. Velen zullen afwachten.

Tenzij men de 1000 eruit gooit.

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
19-9-2009 00:10
Maandag de productpresentatie bij pioneer zelf! Ben benieuwd, in het echt ziet hij er denk ik wel dik uit!
I Love House Music!
SoSaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 2-9-2020
Berichten: 133
19-9-2009 01:27
Ik vind hem wel gaaf! Echt een Pioneer d.m.v. de stoere Look!
Heb me er nog niet in verdiept, maar denk dat het voor mij wel een interessant ding is!
Een HD-speler (makkelijk voor de Drive-in shows) en CD, DVD en heel de rataplan nog meer!
De prijs is nog wel te overzien! Als je kijkt naar een DJM 1000, die kost ook 3099,- heb ik me laten vertellen!

Zou hem toch zeker de moeite waard vinden om hem eens uit te proberen!
Vind 'm vanwege de opties toch nog vrij "goedkoop" in de Pioneer prijsklasse.

Maarja, duur blijft duur, en het is een kunst om het ermee terug te kunnen verdienen.
Maar als iemand er een aanschaft, laat even weten hoe hij bevalt!!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-9-2009 02:13
Er is een verschil "duur" en "veel geld".

Dat de aanschaf van één of twee CDJ-2000 spelers voor de meesten onder ons heel veel geld is staat als een paal boven water. Duur daarentegen wordt bepaald door wat je aan kwaliteit en mogelijkheden krijgt voor het bedrag dat je ervoor neer moet leggen, ook in vergelijking tot gelijkwaardige alternatieven.

Wat Pioneer heeft gedaan is gewoon slim (stúkken slimmer dan de release van de MEP-7000 in ieder geval): interface en jog van de legendarische CDJ-1000 aanhouden en het geheel uitbreiden met USB, SD Card, MIDI, kleurendisplay, gratis software voor je muziekdatabase en leuke features zoals ‘Quantized’ beat loop, muziek delen met meerdere spelers en Needle Search.

Nu is het afwachten of de credits die Pioneer heeft opgebouwd met de CDJ-1000 voldoende zijn om het vrij laat uitkomen van dit apparaat (want ja, Denon loopt momenteel stevig voor), en of je wilt of niet de kredietcrisis (want het blijft een hoop geld), te overwinnen.

Verder ben ik benieuwd of Pioneer met de CDJ-2000 en CDJ-900 de redelijk tot goed boerende club-DJ nou eens zover krijgt af te stappen van koffers vol vinyl/cd's en gewoon zijn volledige collectie op een laptop en/of losse harddisk mee te nemen. MIDI controllers in het lagere budget zoals die van Numark, Reloop, Behringer en ook wat Vestax worden behoorlijk veel gebruikt, maar in de hogere prijsklasse moet ik het nog steeds zien gebeuren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)