Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000 Topic

(351 reacties. Pagina 3 van 36)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 1370
17-9-2009 23:18

YourLiVe schreef:

Feit blijft dat de Denon DH 2500 er al een aantal maanden voor die spelers was... en numark had al een hele tijd daarvoor USB & HD spelers. Het is natuurlijk wel een leuk apparaat, maar om 'm nu revolutionair te noemen... nee. En bovendien heb je voor de prijs van 1 CDJ 2000 ook 2 DNS 3700's.

Ondanks dat er bij mij voorlopig geen pioneer op de spelers komt te staan zal dit toch wel weer de standaard worden, het is immers gewoon een vervolg op de CDJ 1000's. Wel een gemiste kans dat er geen video uitgang op zit, aangezien hij toch al dvd's kan afspelen.
Leuk leuk... Weer de Denon vs. Pioneer discussie. Vergeet alleen de DMP-555 niet. Ook een hele vroege vogel in het mp3 gamma. Verder is de discussie natuurlijk wat kansloos.

Pioneer heeft het daarentegen wel weer goed aangepakt. Een link om sources te delen. Super, aangezien dan ook meteen alle memocue's, hotcue's, loops en wave's opgeslagen kunnen worden op die ene source. Scheelt weer synchroniseren. Kleurendisplay is duidelijk en navigeert erg goed. Mp3's afspelen middels displays zoals de DNS3700 is natuurlijk volledig ruk, en ik kan me niet voorstellen dat men dit actief doet, tenzij dit via midi en een laptop is. Je hebt gewoon meer informatie nodig.

Het concept van de rekordBox ziet er prima uit. Fantastisch in combinatie met mp3 draaien. Vooraf al de mooie cue's aanmaken. Je muzieklibrary bijhouden moet je toch ergens in doen.
MartinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2006
Laatste: 23-6-2021
Berichten: 118
18-9-2009 00:08
Hoe gaan de 1e DJ's reageren, die in plaats van een setje CDJ-1000's plotseling in november de 2000's voor hun neus krijgen? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar. Zal wel een kwestie van tijd zijn. En ik zat een maand of wat geleden nog te denken over de aanschaf van een setje 1000's. Zal maar eens even afwachten...
"Luck is when preparation meets opportunity" (Seneca)
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
18-9-2009 00:39
Naja, alle functies van de 1000 zijn er nog... ze hoeven niet perse de functies van de 2000 te gebruiken...
I Love House Music!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
18-9-2009 02:35
En dat is dan weer geniaal van Pioneer. Ze hebben eigenlijk alles in deze speler gestopt wat van ze verwacht werd (USB, loopstutter, DVD's afspelen, enz) en daar nog een aantal briljante functies bij zoals het linken van spelers (met alle afspeelmogelijkheden daar bij) en de needle search. Die optie klinkt erg simpel, maar lijkt me super handig! Want ik ben op mn CDJ-1000 nog al eens aan het scrollen met mn jog (en de andere vinger op de search) naar een stukje dat ik in het wave-display zie.

En de vergelijking met Denon is snel gelegd als je naar het uiterlijk kijkt. Echter is de Denon veel minder practisch te bedienen terwijl je op een Pioneer alles met het grootste gemak aanklikt! Ik kan van de Denon gewoon echt niet warm lopen. Ook de manier waarop het menu in elkaar zit en je muziek uitkiest is gewoon niet fijn. Wel fijner dan bij de DN-S3500, maar nog altijd niet mijn ding. Knap dat Pioneer dit wel eenvoudig en doeltreffend doet! Ik zou er graag eens mee willen spelen wink ;)

Alleen die prijs... Het zal het best waard zijn, maar wat een extreme smak geld zeg! En om heel eerlijk te zijn, ik vind dat omhoog stekende scherm echt afzichtelijk, bah! Wat een lelijk ding zeg, dit vind ik bij de Pioneer DVJ's veel mooier opgelost.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Koen van der kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2009
Laatste: 8-3-2011
Berichten: 128
18-9-2009 09:13

djtim schreef:

Kom op zeg, het gaat toch nergens meer over? Voor dat geld kun je je ook een macbook kopen met een controller. De spelers lijken me best interessant, maar de prijs... Sorry, als had ik het geld, dan zou ik het uit principe nog niet kopen.
Meneer Pioneer lacht, evenals meneer Technics de afgelopen 30 jaar, de spreekwoordelijke ballen uit z'n broek met deze prijzen.

Ik vind het een merkwaardig marktsegment waar ik niet al teveel geld op in zou zetten, maar da's mijn mening (en ik ben geen 20 meer ;-)

Hopelijk leveren ze voor deze absurde bak geld een apparaat dat niet zo plastic is als de voorgangers. Jammer voor de rentalmannen inderdaad, die zullen hun casejes moeten verbouwen.
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
18-9-2009 10:07

Fritz-events schreef:

Offtopic: gefeliciteerd met de zwangerschap laugh :D
TNX! laugh :D Alles gaat voortvarend!
DjREsound
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 1370
18-9-2009 10:11
1 x bewerkt. Laatst door Reemski op 18-9-2009 10:28

Koen van der k schreef:

Hopelijk leveren ze voor deze absurde bak geld een apparaat dat niet zo plastic is als de voorgangers. Jammer voor de rentalmannen inderdaad, die zullen hun casejes moeten verbouwen.
Is dit wel zo? Hij past volgens Pioneer in de footprint van de 1000, en het display komt niet boven de jog uit.
Er is altijd ruimte voor kabels achterin, dus het enige gevolg wat ik kan bedenken is dat als je een klepje achterin hebt, dat deze aangepast moet worden.

En de prijs, tsja.. Ik vergelijk het maar met gereedschap. Jantje doet het met habibabi-boormachines van de gamma, en Kees de aannemer pakt Makita of Festools welke ook 4 a 5 keer duurder zijn.
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
18-9-2009 10:14
Ja klopt, maar de 1000's waren nog wel nèt aanschaffable voro de hobbyist. Dat is hier gewoon niet het geval. Des te mooier is het gevoel als je er wel een setje van hebt, dat wel.
DjREsound
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
18-9-2009 10:58

Reemski schreef:

En de prijs, tsja.. Ik vergelijk het maar met gereedschap. Jantje doet het met habibabi-boormachines van de gamma, en Kees de aannemer pakt Makita of Festools welke ook 4 a 5 keer duurder zijn.
Helemaal mee eens! Altijd dat gezeur over de prijs...Tuurlijk ze zijn duur en nee niet iedereen heeft er eentje nodig. Maar de DJ's die meerdere keren per week staan te draaien willen gewoon goed gereedschap. En wat dat betreft liep de CDJ-1000 gewoon al achter... De CDJ-400 was beter (alleen die heeft dan weer een meer plastic look)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
18-9-2009 11:37
Met deze prijzen gaan er gewoon niet de aantallen van verkocht worden die van de CDJ-1000 en CDJ-800 verkocht werden/worden, dat is duidelijk.

DJ Delay schreef:

En de vergelijking met Denon is snel gelegd als je naar het uiterlijk kijkt. Echter is de Denon veel minder practisch te bedienen terwijl je op een Pioneer alles met het grootste gemak aanklikt! Ik kan van de Denon gewoon echt niet warm lopen.
Met een aangesloten toetsenbord en een beetje slimme indeling van je muziek is daar echt wel mee te werken. En voor de prijs van één CDJ-2000 heb je TWEE DN-S3700's staan, die verder een heleboel kunnen van wat de CDJ-2000 kan plus sommige dingen die de CDJ-2000 niet kan.

Ik denk niet dat de verkoop van de DN-S3700 vreselijk gaat lijden onder dit nieuwe tweetal. Daarvoor is het prijsverschil veel te groot.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)