Forum > Geluid

Pioneer CDJ-900 Topic

(46 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
17-9-2009 10:56
https://djdj.nl/cat/m/cdj900.jpgDe CDJ-900 vergezelt de lancering van de nieuwe CDJ-2000 topspeler en is uitgerust met tal van gemeenschappelijke voorzieningen. Ook deze speler kan vanaf verschillende muziekbronnen spelen, zoals cd’s en USB-opslagapparaten. Hij wordt geleverd met de revolutionaire beheersoftware voor muziekdatabases voor dj’s: rekordbox™. Rekordbox™, gebaseerd op het ‘Prepare & Perform’ concept van Pioneer, werkt (zowel voor Mac als voor pc) zoals de toonaangevende beheersoftware voor muziekdatabases, maar is creatiever en dj-vriendelijker.

Met rekordbox™ kunnen dj’s zich meer voorbereiden voordat ze optreden en het opent de weg voor tools zoals Quantize, voor steeds perfect gesynchroniseerde loops. Dj’s kunnen dan gegevens exporteren naar een USB- of SD-apparaat om toegang te krijgen tot al hun muziek en ook live optreden zonder dat ze extra apparatuur nodig hebben of opnieuw met kabels aan de slag moeten. Je hoeft geen cd’s meer te branden, gewoon je USB-apparaat meenemen naar de club, in de CDJ steken en spelen!

Dankzij Pro DJ Link, de eerste in de industrie, kunnen muziekbestanden en databasegegevens op een enkel USB-apparaat gelijktijdig worden gebruikt door maximaal vier gebruikers die zijn aangesloten via een LAN (local area network) of via één LAN-kabel tussen twee spelers. Bovendien wordt de gegevenshistoriek van elke dj-set automatisch opgeslagen en kan er een playlist van worden gemaakt die opnieuw kan worden geladen in rekordbox™.

Een ander belangrijk aspect van de CDJ-900 is zijn geavanceerd HID- (human interface device) en MIDI-capaciteit voor standaard ingebouwde controle van DVS (digital vinyl systems) via USB. Er is ook een verbeterd audio-uitvoercircuit, een nieuwe Wolfson DAC processor en een geïntegreerde 24-bit/48 kHz geluidskaart. Voeg aan deze voorzieningen nog het algemeen verbeterde design toe, dat een nieuw beeldscherm bevat, een ronddraaiende selector, draaghendels en een Kensington slot.

Probeer daarna de four-beat Emergency Loop en de drie CDJ-900 exclusieve voorzieningen: de Auto Beat Loop, Quick Return scratch en een Slip mode waarmee dj’s tricks kunnen uitvoeren en op een ononderbroken manier kunnen terugkeren naar hun oorspronkelijke flow en je krijgt de perfecte tool voor maximale prestaties.

Grotere afbeeldingen (klikbare thumbnails):

https://djdj.nl/cat/s/cdj900.jpg https://djdj.nl/cat/s/cdj900_det1.jpg https://djdj.nl/cat/s/cdj900_back.jpg https://djdj.nl/cat/s/cdj900_top.jpg

De Pioneer CDJ-900 wordt in december op voorraad verwacht en zal 1299,00 euro gaan kosten.

Pioneer CDJ-900 in de webshop.

In dit topic kunnen alle vragen over en ervaringen met Pioneers nieuwste telg, de CDJ-900, geplaatst worden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 138
17-9-2009 11:18
Eerste indruk: Ik vind hem maar lelijk met dat display zo.
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
17-9-2009 12:04
Da's persoonlijk. Het display is wat groot ten opzchte van de rest, waardoor het een beetje een kind met een waterhoofdje lijkt. Maar of dat nou het belangrijkste is? Bovendien kan het in het echt best meevallen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
17-9-2009 12:21

Dré schreef:

draaghendels en een Kensington slot.
Draaghendels? En hoevaak is een CDJ gejat tijdens het spelen wink ;) ?
Ook hier kan úw reclame staan!
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
17-9-2009 12:41
tijdens het spelen, misschien niet vaak, hoewel wanneer er 4 cdj's staan merk je te laat dat er 1 weg is, tijdens het opbouwen of vlak na de show, willen ze nog wel eens verdwijnen
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
17-9-2009 13:01
In een club verdwijnen ze ook makkelijk. Is zo ongeveer het makkelijkste ding daar om te stelen als je inbreekt: even 2 kabeltjes lostrekken en weg ermee.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
17-9-2009 13:42
Wat ik nog als nadeel wil noemen is het feit dat de usb-connector aan de bovenkant zit. Als je daar een usb-stick vol met muziek in prikt is dit in een onbewaakt moment zó verdwenen. Zit de connector aan de achterkant dan kan je de stick onzichtbaar in de kist wegduwen (al is hij dan wel weer minder makkelijk te verwisselen).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
17-9-2009 13:55

Victor schreef:

Wat ik nog als nadeel wil noemen is het feit dat de usb-connector aan de bovenkant zit. Als je daar een usb-stick vol met muziek in prikt is dit in een onbewaakt moment zó verdwenen. Zit de connector aan de achterkant dan kan je de stick onzichtbaar in de kist wegduwen (al is hij dan wel weer minder makkelijk te verwisselen).
Ik denk dat je dat het beste kan oplossen met een verloop kabeltje, maar inderdaad denk ik dat het meer in de weg zit dan dat het op een nuttige plek zit.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-9-2009 14:03

dj-bart schreef:

maar inderdaad denk ik dat het meer in de weg zit dan dat het op een nuttige plek zit.
Ik denk niet dat hij in de weg zit, de DJ zelf zal er geen last van hebben.
Wat dat aangaat deel ik de mening van Victor eerder. Tja, klein spul moet nu eenmaal aan de ketting, of ver weg van de handen van het publiek.

Op de achterkant zit volgens mij ook usb.

Martin.
kvm entertainment
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
17-9-2009 16:14
Kan je er ook een portable harde schijf via de usb aan hangen? Iemand die dat weet?
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)