Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 230 van 289)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-9-2009 23:03

KVM schreef:

Waarom koop ik dan nog CD's ?
Tja, dat weet ik ook niet... MP3 is zoveel makkelijker razz :p

Maar ik snap wat je bedoelt, alles is natuurlijk illegaal aan te komen. Maar ik vind bijvorbeeld een auto stelen net een wat ernstiger vergrijp dan wat illegale muziek dat iemand gebruikt om zijn hobby uit te oefenen. En daar gaat het hier om: een hobby. Zo iemand verdient er niet zijn geld mee, en elke cent die er verdient wordt gaat weer terug in diezelfde hobby. En elke cent die hij verdient met een bijbaantje, verjaardagen enzovoorts.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-9-2009 23:06

KVM schreef:

Moet je dan trots zijn op datgene wat je hebt opgebouwd met een illegale collectie?
Martin.
Ja hoor, daar mag je van mij dan best trots op zijn. Dan doe je blijkbaar toch iets goed, weet je hoe je publiek moet aanvoelen en entertainen, weet je welke nummers wel en niet werken enzovoorts. En dan wordt het tijd om dat muziekabonnement aan te schaffen voor 60 euri per maand, waarmee je in 1 klap een volledig legale collectie hebt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-9-2009 23:09

YourLiVe schreef:

KVM schreef:

Waarom koop ik dan nog CD's ?
Tja, dat weet ik ook niet... MP3 is zoveel makkelijker razz :p

Ik heb altijd alles zelf omgezet naar mp3, dan weet ik tenminste zeker dat de kwaliteit goed is razz :p
En daar gaat het hier om: een hobby. Zo iemand verdient er niet zijn geld mee, en elke cent die er verdient wordt gaat weer terug in diezelfde hobby. En elke cent die hij verdient met een bijbaantje, verjaardagen enzovoorts.
Die hobby heb ik ook gehad en ieder dubbeltje ging naar die hobby.(niks illegaal)
Maar zoals eerder vermeld eens komt er een tijd dat het geen hobby meer is, en dan word er geld verdiend en is het je beroep.

Martin.
kvm entertainment
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
14-9-2009 23:11
Tegen die tijd kan hij altijd nog kiezen om voor een volledige legale cd collectie te gaan. happy :)

Voor het zelfde geld ( en die kans is een heel stuk groter ) gaat het hele drive-in gebeuren over, en daar zit je dan, Joepiej alles origineel laugh :D
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 390
14-9-2009 23:13

YourLiVe schreef:

Pas als dezelfde jochies serieuze tarieven gaan vragen en elke week staan te draaien heb ik problemen met een illegale collectie.
Geloof me, er zijn hier in de buurt mensen die zonder problemen een paar honderd euro per avond vragen en krijgen. Ze draaien dan ook best goed! En eerlijk is eerlijk, Als ze eens een wat groter klusje hebben huren ze bij mij wel eens wat spullen. Maar om dit maar goed te praten....... nee.

Geld verdienen geen probleem, extra collega's ook geen probleem. Concurentie? Niet erg, mits we dan maar volgens de zelfde regeltjes en wetjes werken. En dat gebeurd dus niet.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-9-2009 23:14

speakerfreak schreef:

Tegen die tijd kan hij altijd nog kiezen om voor een volledige legale cd collectie te gaan. happy :)
Enig idee wat een eigen collectie kost?
Het is natuurlijk krom, dat je "kleinschalig" goedkeurd en "grootschalig" afkeurd.

speakerfreak schreef:

Voor het zelfde geld ( en die kans is een heel stuk groter ) gaat het hele drive-in gebeuren over, en daar zit je dan, Joepiej alles origineel laugh :D
Ik zou niet weten waarom die kans een stuk groter is.
Maar Dat is nu het risico van ondernemerschap. Als je het goed doet heb je die collectie allang terugverdiend.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-9-2009 23:19
2 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 14-9-2009 23:20
En hoe verklaar je dan al die "hobbyisten" die in dit topic langskomen om te vragen wat ze nou mogen kosten?

Verder vraag ik me af wat mensen precies denken dat een legale collectie van 100.000 titels kost. Doe eens gek en doe 2 euro per nummer, dan hebben we het over diefstal van twee ton, zeker zodra iemand ermee in de openbaarheid gaat draaien en daar geld voor vraagt, of er vrijwillig mee draait terwijl de uitbater van de lokatie er de huurprijs van de zaal en drankomzet mee binnen sleept.

Jat eens een auto van twee ton en kijk wat men daarvan vindt.

Nogmaals: mij dondert het niet wat mensen thuis met gratis gedownloade muziek doen, of op het schuifelfeestje van het buurmeisje. Maar ga hier niet over tarieven praten met je illegale collectie, want dat klopt van geen kanten.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-9-2009 23:19

klunz schreef:

Geloof me, er zijn hier in de buurt mensen die zonder problemen een paar honderd euro per avond vragen en krijgen. Ze draaien dan ook best goed! En eerlijk is eerlijk, Als ze eens een wat groter klusje hebben huren ze bij mij wel eens wat spullen. Maar om dit maar goed te praten....... nee.
Precies, volledig mee eens. Zoals vermeld die keerzijde komt sneller dan je denkt.
En juist dat word vergeten.

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-9-2009 23:20

KVM schreef:

Enig idee wat een eigen collectie kost?
ja, 60 euri per maand ex btw... en hou nou eens op over die cd's, dat is zoooo 2007 laugh :D Als die grote fabrikant die zich een Pionier noemt (en dan toch zo hopeloos achterloopt op Denon en Numark) dat nou ook eens zou snappen en een fatsoenlijke MIDI en USB controller zou uitbrengen ala de CDJ 1000 zou de dj wereld in no time veranderen...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-9-2009 23:22
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 14-9-2009 23:26

YourLiVe schreef:

en hou nou eens op over die cd's, dat is zoooo 2007 laugh :D
Onzin, bovendien heb ik een orginele "hard copy".
Met welk programma zijn jouw mp3's geript?

KVM schreef:

Enig idee wat een eigen collectie kost?
ja, 60 euri per maand ex btw...
Lezen....wat ik schrijf, ik heb het over een eigen collectie, uiteindelijk heb jij NIETS.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)