Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 229 van 289)
Moderator(s): Dré
WouterVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-8-2009
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 12
14-9-2009 20:33
ik weet niet hoe zwaar jij last hebt van dyslectie, en of je precies weet wat het in houd. maar het is een afwijking , woord blindheid....... geen leer achter stand ofzo. teminsten niet in mijn geval.
ik zal maar geen link's van wikipedia gaan sturen, dat kun je zelf op zoeken.
natuurlijk heb ik bij les...maar dat is ook niet alles
Je bent echt te dik als je op het strand ligt en een green peace activist probeert je weer terug in zee te rollen....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
14-9-2009 20:39
Installeer Firefox en gebruik de ingebouwde spellingscontrole eens. Hoef je niet extra voor naar school, is niet veel werk (je gaat er zelfs niet van zweten).

Resultaat is wel dat je teksten beter leesbaar worden.

En of je nou dyslexie hebt of niet, volgens mij moet elk normaal denkend mens daar blij mee zijn...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WouterVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-8-2009
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 12
14-9-2009 20:41
Haha, ja dat is inderdaad handig. thanks voor het advies wink ;)
Je bent echt te dik als je op het strand ligt en een green peace activist probeert je weer terug in zee te rollen....
MusicXtraEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2009
Laatste: 12-11-2009
Berichten: 168
14-9-2009 20:58
Denken jullie nou echt dat de belastingdienst zit te wachten op Wouter die met zijn drive-inn nog geen Euro winst heeft gemaakt?
Kom op zeg, maak nou van een mug geen olifant en laat Wouter lekker draaien voor vrienden en kennissen, tegen de tijd dat hij echt professioneel wordt komt alles echt wel op zijn pootjes terecht.
Zelfbouw line array is klaar, samen met de subs wel een hele vette stack.
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
14-9-2009 21:39

WouterV schreef:

Waarom ik voor de paar klusjes per jaar investeer ? omdat het een hobby is en geen werk, ik draai omdat ik het luek vind. ik vind het luek om die spullen tebezitten, af en toe de buren wakker schudden enzo sneaky :V
Dat is nog altijd geen excuus. Ik heb draaien ook als hobby, ik doe het ook omdat ik het leuk vind, ik vind het ook heel leuk om met licht en geluid te spelen en die dingen te hebben. Echter, je kan niet alles (meteen) hebben in het leven, en dus moeten er keuzes gemaakt worden. Als student had ik bijna geen geld, en dan ging gewoon alles naar platen en CD's (naast het uitgaan natuurlijk :p). Kwa apparatuur kocht ik bijna nooit iets. Ik had geen setup voor feestjes(echt kleine feestjes met van die goedkope hifiboxen en wat flikkernede lampen ging net). En kijk, van die platen en CD's heb ik nog steeds plezier.
Met knopjes spelen deed ik dan wel op de feestjes waar ik ingehuurd werd. En dan kan je al eens beslissen een keertje minder te verdienen en een groter deel van de prijs aan apparatuur te spenderen. En dan speel je plots met materiaal dat je zelf nooit kan betalen.

Intussen heb ik wel wat apparatuur, maar het grootste deel moet ik toch nog steeds inhuren. Want als ik in de CD- of platenwinkel ben, dan kijk ik niet op een paar euro. Maar bij elk stuk apparatuur is toch telkens weer even twijfelen "Zou ik het wel doen? Ga ik die prijs er ooit weer uithalen met feestjes? Natuurlijk niet, daarvoor draai ik te weinig en te kleine feestjes. Maar ik wil het ding eigenlijk wel hebben..." Ik denk dat die instelling bij mij 2 redenen heeft: 1) muziek is blijkbaar voor mij net iets belangrijker dan apparatuur, en 2) zonder muziek doet die apparatuur ook niet veel.

Nu, het kan natuurlijk perfect dat jij meer interesse hebt in apparatuur dan in muziek. Fair enough, maar dan is drive-in niet echt je roeping lijkt me. Misschien moet je je dan meer richten op pa of belichting.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
14-9-2009 22:24
Nouw ik zou t ook wel weten voor die paar feestjes in het jaar.
Wat heb je dan liever thuis staan? Een gevulde platenkoffer waar je de rest niks aan hebt, of een leuk setje waar je wel wat aan hebt.

Daarbij nog even een opmerking uit eigen ervaring, toen ik 17 was en me drive-innetje had, zou me pa me voor gek verklaren als ik over KVK/belasting betalen zou beginnen.
En t zou natuurlijk ook gewoon nergens op slaan happy :) Hoe heilig wil je zijn?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-9-2009 22:28

speakerfreak schreef:

Een gevulde platenkoffer waar je de rest niks aan hebt, of een leuk setje waar je wel wat aan hebt.
Ik heb liever beide.
Daarbij nog even een opmerking uit eigen ervaring, toen ik 17 was en me drive-innetje had, zou me pa me voor gek verklaren als ik over KVK/belasting betalen zou beginnen.
Dat is puur afhankelijk van de situatie, en die is voor iedereen verschillend.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-9-2009 22:31
Je hebt apparatuurfreaks en muziekfreaks (en vast nog een hele hoop daar tussenin). In dat opzicht heeft Djefke wel degelijk een punt als het gaat om wat nu werkelijk je "roeping" is: drive-in spelen met geknipper + boemboem of dj spelen met een muziekcollectie.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-9-2009 22:53
Je kunt de huidige situatie niet vergelijken met vroeger. De ouwe rotten hier hadden geen keuze: je kon simpelweg bijna niet illegaal aan muziek komen. Tegenwoordig wel, en met MIDI en USB controllers kun je al voor een redelijk budget leuke professionele apparatuur kopen waarmee je met je MP3'tjes kunt draaien. Ik zou ook liever mijn geld uitgeven aan apparatuur dan aan cd'tjes.

Ik heb dus, nogmaals, totaal geen problemen met die jochies die voor 5 tientjes een paar keer per jaar draaien met een compleet illegale collectie die ze totaal niet kennen. Zolang ze dat doen kan de klant er ook niet veel meer van verwachten, en blijft er voldoende markt over voor mij.

Pas als dezelfde jochies serieuze tarieven gaan vragen en elke week staan te draaien heb ik problemen met een illegale collectie.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-9-2009 22:55

YourLiVe schreef:

Je kunt de huidige situatie niet vergelijken met vroeger. De ouwe rotten hier hadden geen keuze: je kon simpelweg bijna niet illegaal aan muziek komen.
En dat houd in dat we maar gebruik moeten maken van de graaicultuur?
Waarom koop ik dan nog CD's ? Waarom koop ik uberhaupt nog wat...

YourLiVe schreef:

Pas als dezelfde jochies serieuze tarieven gaan vragen en elke week staan te draaien heb ik problemen met een illegale collectie.
Dat is nu net het punt. Eens, en als je het handig aanpakt komt dat eens sneller dan je denkt, Eens komt er die dag dat er serieuze tarieven gevraagd worden.
Moet je dan trots zijn op datgene wat je hebt opgebouwd met een illegale collectie?

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)