Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 228 van 289)
Moderator(s): Dré
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
14-9-2009 17:06

Beunert schreef:

De rekeningen/facturen/bankafschriften bewaren zodat je kunt aantonen dat je ze betaalt hebt?
Tja, de facturen die verspreid staan in mijn mailbox. Als ik ze uberhaupt allemaal nog heb.
Ik heb zelf geen Credit Card, dus gebruik die van mijn ouders. Zal dus ook op hun afschriften staan. Ben ik zeker ook illigaal bezig? laugh :D
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
14-9-2009 17:09

roystraver schreef:

Beunert schreef:

De rekeningen/facturen/bankafschriften bewaren zodat je kunt aantonen dat je ze betaalt hebt?
Tja, de facturen die verspreid staan in mijn mailbox. Als ik ze uberhaupt allemaal nog heb.
Ik heb zelf geen Credit Card, dus gebruik die van mijn ouders. Zal dus ook op hun afschriften staan. Ben ik zeker ook illigaal bezig? laugh :D
Hoe wil je een bedrijf draaien als je niet eens alle facturen bij elkaar hebt van goederen die je voor je bedrijf gekocht hebt?
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
14-9-2009 18:00

roystraver schreef:

Btw, hoe word er nagegaan of je Legaal gedownloade nummers wel o zo Legaal zijn? Lijkt me interresant om te weten hoe ze dat checken.
Toon jij maar aan dat ze niet illegaal zijn! Tenminste, ik denk dat dat hun instelling is. Ergens ook wel een beetje maf in een land waar geldt: "Onschuldig totdat het tegendeel is bewezen."
Maar er zijn meer topics over mp3s downloaden en controles e.d.

Tsja, ik ben wel zo'n malloot die iedere keer de 1200 cd's meeneemt. Ben alleen nu wel bezig met een tijdcodesysteem (scheelt slepen met cd's), wil alleen nog niet lukken voor de software om de geluidskaart te zien. 250 singels? Daar ga ik niet mee uitkomen. Tijden veranderen, klanten worden ook kritischer en willen toch echt alles horen wat ze aanvragen.
Lichtje erbij?
WouterVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-8-2009
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 12
14-9-2009 18:49
Okey, ik begin aan een muziek collectie tewerken... pff ik zal nog eens iets zeggen hier shut up :X

ik zal trouwens maar niet in gaan op allen lozen reacties van omzet draaien, enzo want ik heb tot nu toe 2000 geinvesteerd en amper de helft terug gezien...

ik snap best dat jullie graag zien dat ik meteen een berg Cd's aan schaf, tuurlijk, zou ik ook graag doen. maar als je amper iets tebesteden hebt, wat koop je liever ? een fatsoenlijk geluids setje, zodat niet iedereen met tuit oren rond loopt. of legalen cd's....

ik probeer nu geen illegalen muziek recht telullen, maar in het begin is het kiezen voor het een of het ander.
Of moet een je maar gewoon meteen 4k over de balk smijten om een beetje fatsoenlijk tekunnen beginnen.

Btw

als je verlies hebt, door aanschaf van artiekelen, en je schrijft je zelf in bij Kvk, dan hoef je geen belasting tebetalen tot je je eigenkosten er uit hebt ? ik heb echt geen flouw idee hoe dit zit
Je bent echt te dik als je op het strand ligt en een green peace activist probeert je weer terug in zee te rollen....
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-9-2009 19:08
Tja, alle begin is moeilijk. Maar om nou meteen ook te beginnen over geld terug krijgen van de Belastingdienst gaat me qua opportunisme (en luiheid) een brug te ver.

Verder snap ik niet wat je met die paar klusjes per jaar met een investering in eigen apparatuur moet. Huren is ook een optie.

Overigens zit je in het verkeerde topic met je laatste vraag. Gebruik de zoekmachine eens en neus rond op de site van de Belastingdienst, want daar wordt het allemaal keurig uitgelegd.
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 390
14-9-2009 19:29

WouterV schreef:

Okey, ik begin aan een muziek collectie tewerken... pff ik zal nog eens iets zeggen hier shut up :X
Goed plan, kun je de rest van je leven iets aan hebben.

WouterV schreef:

ik zal trouwens maar niet in gaan op allen lozen reacties van omzet draaien, enzo want ik heb tot nu toe 2000 geinvesteerd en amper de helft terug gezien...
Hangt natuurlijk van de tijd af waarin je de helft hebt terugverdient. En je hebt uiteraard ook nog je restwaarde.
2000 investering in een drive in show vind ik persoonlijk wat weinig. Maar een basissetje moet wel haalbaar zijn.
En ehh. amper de helft van 2000 is 995 en dat is wel degelijk omzet waar normaal gesproken gewoon 19% btw over afgedragen dient te worden. Is toch maar even 158,87 shocked 8O

WouterV schreef:

ik snap best dat jullie graag zien dat ik meteen een berg Cd's aan schaf, tuurlijk, zou ik ook graag doen. maar als je amper iets tebesteden hebt, wat koop je liever ? een fatsoenlijk geluids setje, zodat niet iedereen met tuit oren rond loopt. of legalen cd's....
Legale muziek natuurlijk. Als je geen geld heb voor aanschaf van fatsoenlijk spul, kun je dit altijd op maat huren. Goed onderhandelen met de verhuurder, eventueel een % voor je zelf er bij op en feesten maar, want dat kan wel met een legale collectie wink ;) En dus kun je dan ook een vergoeding vragen. Zo als je het nu doet hoor je niet eens wat terug te verdienen imo.

WouterV schreef:

ik probeer nu geen illegalen muziek recht telullen, maar in het begin is het kiezen voor het een of het ander.
Of moet een je maar gewoon meteen 4k over de balk smijten om een beetje fatsoenlijk tekunnen beginnen.
Dat probeerde je eerst anders wel. En je keuze is dus verkeerd. Als je goed wilt beginnen met eigen apparatuur en collectie, zul je aan die 3k van jou lang niet genoeg hebben. Ga maar eens rekenen hier in de shop. 2 cd spelers of een dubbele mp3 speler, 2 speakers(aktief) statieven, mixer, microfoon, koptelefoon, 8 parren(led?), weer 2 statieven, een bergje kabels en wat cases. Heb je een net bassissetje. Moet daar ook nog muziek bij, ga je dat bij lange na niet redden met die 4k shocked 8O

Haal je echter alleen muziek en huur je de rest. kun je wel een redelijke basiscollectie voor dat bedrag samenstellen.

WouterV schreef:

als je verlies hebt, door aanschaf van artiekelen, en je schrijft je zelf in bij Kvk, dan hoef je geen belasting tebetalen tot je je eigenkosten er uit hebt ? ik heb echt geen flouw idee hoe dit zit
Bezoek uw belastingadviseur of doe beter je best op school. (ook in Nederlands schrijven is dat misschien een aanrader)
Er is meer dan alleen kvk en btw. Er zijn voor en nadelen. Maar als je het alleen maar over de btw hebt, dan heb je iets van een klok maar is de klepel nogbehoorlijk zoek of je omschrijving deugt niet.

klunz.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
WouterVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-8-2009
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 12
14-9-2009 19:30
1 x bewerkt. Laatst door WouterV op 14-9-2009 19:45
Waarom ik voor de paar klusjes per jaar investeer ? omdat het een hobby is en geen werk, ik draai omdat ik het luek vind. ik vind het luek om die spullen tebezitten, af en toe de buren wakker schudden enzo sneaky :V

@ klunz, Ik weet niet of je het door hebt. maar ik ben 17, ik volg natuur en techniek, heb dus echt geen kaas gegeten van economie razz :p

En ik weet niet of je al eerder topic's hebt gelezen, maar het basis setje wat je daar omschrijft heb ik al en meer mischien wel.

het is inderdaad een slecht excuus maar ik heb dyslectie ;) dus opmerkingen over m'n nederlands sad :(

btw klunz, ik heb 2k geinvesteerd, ik reken geen computer's hier bij, en m'n vriend heeft ook nog eens 1k ge investeerd.

das samen zoon 3k, ik weet niet wat je als basis setje ziet, maar mijn set haalt de 150 man wel, en ik heb daar tog niet meer dan 2k aan besteed.
Je bent echt te dik als je op het strand ligt en een green peace activist probeert je weer terug in zee te rollen....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-9-2009 19:39

WouterV schreef:

Het is inderdaad een slecht excuus maar ik heb dyslectie ;) dus opmerkingen over m'n nederlands sad :(
O, dus je hebt je zelf wel door.
Wat doe je er allemaal aan om er vanaf te komen?

Martin.
kvm entertainment
WouterVStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-8-2009
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 12
14-9-2009 19:55

KVM schreef:

WouterV schreef:

Het is inderdaad een slecht excuus maar ik heb dyslectie ;) dus opmerkingen over m'n nederlands sad :(
O, dus je hebt je zelf wel door.
Wat doe je er allemaal aan om er vanaf te komen?

Martin.
euh van dyslectie af komen ? niet happy :)
het niet als exscuus gebruiken ? geen idee, wat wil je dat ik anders zeg wink ;) ik ben te lui ?
Je bent echt te dik als je op het strand ligt en een green peace activist probeert je weer terug in zee te rollen....
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-9-2009 20:11

WouterV schreef:

euh van dyslectie af komen ? niet happy :)
Gebruik het dan ook niet als excuus, er zijn prima trainingen om van je dyslectie af te komen. Verdiep je daar maar eerst in voordat je gaat berekenen hoeveel k je in je setje moet investeren.
wat wil je dat ik anders zeg wink ;) ik ben te lui ?
Eigenlijk komt het daar wel op neer.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)