Forum > Algemeen Forum

CEE16-3 splitter zonder zekering?

(34 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
6-9-2009 21:38
Lasdoppen met veercontacten bevallen me wel, maar allerlei apparaten en din-rail klemmen met veercontacten zijn steeds een teleurstelling gebleken. Vooral wanneer het ook nog eens los moet...
Niet goed, wel hard!
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
7-9-2009 23:51

joepurlings schreef:

Lasdoppen met veercontacten bevallen me wel, maar allerlei apparaten en din-rail klemmen met veercontacten zijn steeds een teleurstelling gebleken. Vooral wanneer het ook nog eens los moet...

Maar dat is vaak net weer het gebruik van de juiste schroevendraaier. wink ;)
Bij die eerder genoemde Hager automaten zit dan ook een mooie Tool.
In de regel volstaat een 2,5mm platte schroevendraaier...
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
8-9-2009 00:28
Zelfs met juiste schroevendraaier kan ik vaak de "draai" niet vinden met die klemmen wink ;)

Het liefst gewoon met een combischroef, en dan ook de juiste combischroevendraaier!
En doe ook maar liever phoenix UT´jes of UK´tjes dan wago steekzwik!
Niet goed, wel hard!
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
8-9-2009 20:54
Als je een beetje handig bent, maakt het type connectie niet uit. Het valt me op dat, over het algemeen, prutsers aan het zeiken zijn over de connecties.

Ja, een CEE16-3 splitter zonder zekering, mag zonder problemen.
Zie het gewoon als een shuko verdeelblok.

Het gebruik van zekering, is pas nodig wanneer je gaat verjongen. Zoals van (bijvoorbeeld) 63a pen -> 32a bus.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2057
8-9-2009 22:54

Douwe schreef:

Als je een beetje handig bent, maakt het type connectie niet uit. Het valt me op dat, over het algemeen, prutsers aan het zeiken zijn over de connecties.
Ik hoop toch dat ik mezelf niet als prutser mag aanrekenen? Ik heb al jaren dagelijks te maken met stekkers, klemmen en storingen die erdoor veroorzaakt worden. Een (mits goed aangedraaide) schroefklem heeft mijn vertrouwen nog nooit verloren.
Alle andere soorten snij/klem/veer/knel kontacten stellen me keer op keer teleur. Misschien zal het voor "grote" signalen, zoals voedingen wel gaan. "Kleine" analoge en digitale signalen blijken echter vaak niet meer betrouwbaar te zijn na verloop van tijd.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)