Forum > Geluid

Ervaring QSC K-serie

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Dj merinosStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 22-8-2011
Berichten: 110
25-7-2009 09:46
Compact is het zeker wel. en zoals qsc kennende klinkt het enorm goed. beetje te veel hoog soms maar dat is bij te stellen.
de K12 heb ik nog niet gehoord, die was niet binnen.

grtz
Revolution Rental
SoulfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2005
Laatste: 15-6-2015
Berichten: 10
11-8-2009 13:09
Hallo allemaal,

Vorige week ben ik eindelijk in de gelegenheid geweest om de complete QSC K-serie zélf te kunnen beluisteren en te vergelijken.
Dus de K8, K10, K12 mét en zonder de K-Sub, helaas was de laatste maar 1x aanwezig.
Mijn reden om deze, en wellicht nog andere, luistersessies te doen is simpel: een compact PA vinden met zo'n hoog mogelijke geluidskwaliteit en makkelijke transportmogelijkheden, snel op te bouwen etc. etc. Wie wil dit niet ha ha laugh :D .
De set moet voldoende kwaliteit en power kunnen leveren voor pakweg 100 > 150 personen indoor (95% van de klussen dus).

De luistertest vond helaas plaats in een te kleine ruimte en geeft daarom totaal geen indruk over aantal personen welke je met een dergelijke set aan kan. Hierover kun je dus alleen maar gissen, maar goed... in een grote ruimte zónder publiek krijg je hier ook niet echt een rieële indruk van, dus dat even ter zijde. Misschien gewoon eens de set meenemen naar een klusje, als je een goede dealer hebt moet dat met een nieuw product kunnen vind ik.

Hier mijn persoonlijke bevindingen in het kort:

- wonderbaarlijk genoeg klonk de K8 het meest beschaafd van de 3 toppen, zowel solo als mét de K-sub, warmer en niet schel.
- de grootste top, de K12, klonk nogal schel (tenminste in deze ruimte), en dat vond ik eerder ook al van de zo veel geprezen HPR122i.
- de K10 zit natuurlijk een beetje tussen deze twee in wink ;) , maar volgens mij pik je hier het voordeel van de verdere draagkracht wel mee vanwege de kleinere spreidingshooek dan de K8.
- Bij de K8 weet ik eigenlijk niet welke instellingen er op de achterkant gebruikt werden ashamed :$ , maar bij de vergelijking tussen de K10 en de K12 heb ik me er wel van overtuigd dat alles neutraal ingesteld stond.

Een hele vreemde uitslag eigenlijk als je bedenkt dat elk type van de K-serie dezelfde driver en amp voor het hoog gebruikt.
Ik ga er alsnog maar vanuit dat de kleinere hoek van de hoorn (K12 en K10) het allemaal wat directer en gerichter in je oren propt.

De K sub maakt werkelijk alles netjes af, er stond er maar één van en dat gaf al heel wat druk, maar ik kan me voorstellen dat je met 2 subs de meeste bruiloften wel ruim en probleemloos aan zult kunnen.

Al sowieso vanwege de afmetingen en het gewicht zijn de K8 en de K10 mijn favoriet, en laten we eerlijk zijn: als je toch al twee van die subjes hebt staan ga je ook niet snel zonder. Dus als de K12 al überhaupt meer laag zou hebben (solo in goede ruimte) dan ga ik toch voor een van de andere combinaties vanwege de directere en knisperigere sound, zéker in combinatie met een of twee K-subs.
Alleen bij de K8 twijfel ik er aan of deze wel ver genoeg draagt vanwege zijn grotere spreidingshoek dan zijn grotere broertjes.

Al met al een indrukwekkende set, klinkt nogal HIFI en staat er zeer onopvallend bij op een chique gig. Maar dat laatste is misschien niet meer het geval als je losse statieven moet gaan gebruiken ipv de paaltjes met hun beperkte (voorgeschreven) hoogte, dit vanwege de smalle subs.

Super degelijke afwerking en veel mogelijkheden. Ergens een uurtje muziek zonder veel poeha, dan sluit je gewoon een I-pod of cd speler aan zonder direct een mixer of hele booth me te sjouwen. Mooi toch?

Alvorens een beslissing te nemen ga ik zeker nog een keer luisteren en ben ik ook erg nieuwsgierig naar het setje van RCF met de TTS 12-A en de TT 08-A. Wíe heeft daar overigens ervaringen mee? Hoor het graag.

Greetz
Do you remember the time when sex was dirthy and the air wasn't.......?
SoulfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2005
Laatste: 15-6-2015
Berichten: 10
17-8-2009 17:23

soulfreak schreef:

Alvorens een beslissing te nemen ga ik zeker nog een keer luisteren en ben ik ook erg nieuwsgierig naar het setje van RCF met de TTS 12-A en de TT 08-A. Wíe heeft daar overigens ervaringen mee? Hoor het graag.

Greetz
Niemand......? sad :(
Do you remember the time when sex was dirthy and the air wasn't.......?
Dj merinosStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 22-8-2011
Berichten: 110
18-8-2009 00:06
ik heb wel eens een tt setje gehoord bij een optreden.
dat ging loei hard en zuiver toen, het hoog mocht voor mij iets minder scherp zijn maar dat is een kwestie van afregelen.
maar buiten deze ene keer geen ervaring.
Revolution Rental
SoulfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2005
Laatste: 15-6-2015
Berichten: 10
19-8-2009 10:44
Bedankt, was dit toevallig de TT08A en de TTS12A ?
Dat is het kleinste setje waar ik nieuwsgierig naar was.
Vooral het aantal personen dat zo'n set aan kan interesseert me.
Ik zoek iets voor zo'n 120 tot 150 man indoor zoals je weet..
Do you remember the time when sex was dirthy and the air wasn't.......?
Dj merinosStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 22-8-2011
Berichten: 110
23-8-2009 14:41
TT08A en de TTS12A inderdaad. deze set wordt regelmatig in die zaal gebruikt zowel voor live als voor dj's.
Ik heb zelf componenten van rcf in mijn baskasten steken en ben er zeer tevreden over.

grtz
Revolution Rental
PirrelliStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 26-12-2009
Laatste: 26-12-2009
Berichten: 1
26-12-2009 08:58
Ik merk dat de laatste post al enkele maanden oud is maar mss kan mijn mening toch nog anderen helpen.
Ik heb 2x de K12 gekocht. Normaal gebruik ik, indien nodig 1 of 2x een HK1000 set. Ik doe vooral kleinere feestjes en daarom vond ik de K12 ideaal om als solo te gebruiken (die verdomde zalen met trappen !). In deep mode geven die kastjes een zeer dynamische klank en gaan vrij diep. Alleen de middentonen demp ik wat, deze geven iets te veel volgens mijn mening. Voor de rest zijn deze kastje zeer veelzijdig in te zetten. Mss verkoop ik een HK1000 set om een Ksub bij aan te kopen. Ze klinken alleszins beter dan de SRM450's maar dat mag ook voor de iets duurdere prijs.
LjmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 103
24-11-2011 14:47
Iemand ervaring met zowel de k10 (k12?) en de sound projects x-act?

Wij gebruiken al enkele jaren een aantal x-acten met veel plezier. Nu wil ik echter uitbreiden met 2-4 stuks. Vooral vanwege het feit dat ze overal prima klinken, niet te slopen zijn fn stiekem ook nog best hard kunnen.

Echter de techniek staat niet stil, zo lees ik de laatste tijd veel over de qsc k-serie.

Is het wellicht interessanter om over de x-acten eruit de doen en er qsc k-10's voor terug te kopen? (of misschien is de k12 nog beter?)
Hoe bruikbaar zijn deze kastje, en zien ze er (vanwege de ABS behuizing) na 4 keer als floor gebruikt te zijn nog fatsoenlijk uit?
Ik hoop dat iemand tips heeft.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 2057
24-11-2011 15:11
Ik heb ze laatst gebruikt uit inhuur van AED (K-12).
Mooie kastjes hoor!
- Fris geluid, prima geluidsdruk
- Kastjes zijn met gemak te tillen
- Tiltable statiefbus is erg welkom

Uiteraard kun je met een 12" toch wel een stukje meer dan met een Xactje, zeker als je er geen sub bij zet.
Van de andere kant: een Xact is natuurlijk voor zijn formaat een weinig overtroffen speaker.

Huur anders eens een setje bij AED?
Niet goed, wel hard!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
24-11-2011 16:02
Mwah, ik heb de QSC kastjes gehoord en inderdaad, een hoop power en klinkt best leuk, maarrr wat klank betreft vind ik een X-act toch wel een stukje natuurlijker en "eerlijker".
Ik vermoed dat de ABS constructie ( net als bij een X-act ) niet echt af zal doen aan de levensduur.

Als je toch aan het investeren bent en op zoek bent naar meer power; heb je de SP15-XL'en al eens gehoord?
Ik weet natuurlijk niet waar je naar op zoek bent, maar dit is echt een highpower monitor en ontzettend licht voor haar output.
If it ain't Dutch it ain't much...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)