Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 122 van 219)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-7-2009 12:30

Watt-Xtra schreef:

Soms heb je gewoon pech en dan ben je de sjaak. shocked 8O
Als je verantwoord inpakt zal je ook nooit de sjaak zijn. (maar dat geld voor meerdere zaken waar niet over nagedacht word)
Ik ben bang dat je met die meubelbak ook problemen krijgt. (naar mijn idee geef jij een hoger laadvermogen op dan is toegestaan.)

Martin.
kvm entertainment
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
11-7-2009 13:31

KVM schreef:

Watt-Xtra schreef:

Soms heb je gewoon pech en dan ben je de sjaak. shocked 8O
Als je verantwoord inpakt zal je ook nooit de sjaak zijn. (

Martin.
En wat versta jij onder verantwoord inpakken?
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
11-7-2009 14:35
Alles netjes vastzetten/sjorren oid en zorgen dat het totaal gewicht niet het maximale toelaatbare gewicht van het voertuig overstijgt, en zorgen dat de juiste rijbewijzen aanwezig zijn.
Uiteraard zorgen dat de voertuigen zijn gekeurd voorzover verplicht, en uiteraard goed onderhoud (laten) plegen.
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
11-7-2009 16:17
De Iveco is een meubelbak welke is overgenomen samen met een complete firma.

Door enorme drukte is het er nog niet van gekomen om alles netjes op de rails te krijgen, zo ook het totaal gewicht wat in dit voertuig gepakt werd en wordt.

Nu heeft de band 3 weken vakantie en is er tijd om het een en ander te regelen. Pech heb je soms, hiervoor reed de band meer dan 3 jaar nog veel meer overbeladen rond, nooit gepakt.

In dit geval is het een samenloop van omstandigheden, pech, jonge chauffeur en de vering is gewoon aan vervanging toe.
Ik als eigenaar neem ook de volledige verantwoording, de chauffeur die gisteren reed is hier ook actief op het forum, hij krijgt de bekeuring maar wordt uiteraard door mij betaald.

De aangegeven 4700 kg welke totaalgewicht zou wezen geloof ik nog steeds niet in, dit zou betekenen dat er 2ton aan apparatuur in zou staan.

Kleine opsomming.
1maal kabelcase 90 bij 60cm
1 maal lichtcase 150 bij 60 cm
1 maal gitaaramp, groot, 1 maal bass amp relatief klein
1 maal drumcase, podium groot
1 maal bandcase, statieven, microfoons en wat kabel. 120 bij 60 cm
set bass/ top combi dubbel 18", dubbel 12/2" gewicht: 270 kg
amprackje, powersofts plus stageblok, 60 bij 60 cm case
Verder toetsen, wat statieven, 6 meter truss, een oprijplaat en een digitale mixer.

Ik kom totaal niet boven de 1100 kg uit. Grof gerekend. waar de andere 900kg blijven zou ik niet weten. Maandag gaat het hele zooitje weer in de wagen en wordt hij opnieuw gewogen. Tevens was er al een afspraak gemaakt bij de garage voor een beurt. Hier wordt uiteraard ook de vering nagekeken.

Verantwoordt laden: Ik denk dat ik heel goed weet waar ik mee bezig ben, zowel kwa gewicht verdelen als ook vastzetten van spullen. Zoals ik al aangaf, ik ben mij ervan bewust dat ik tegen het maximale laadvermogen aanzit, de 4700kg is mij echter geheel verbasend en wordt hier dus ook nog niet gelooft.

Technische gegevens vertellen mij dat het chassis, de assen en het voertuig gemaakt zijn voor zwaardere lasten, door de wetgeving echter begrenst op de 3500kg.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
11-7-2009 17:09
misschien dat je nog raar opkijkt van de massa van die bus? Kentekengewicht is altijd zo gunstig mogelijk ivm wegenbelasting. Ze tellen niet die 100 liter diesel, reservewiel, misschien heb je wel een hydraulische laadklep (msschien dat die niet af-fabriek komt, al heb je hier geen last van de BPM-regeltjes zoals bij personenauto's), noem maar op.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-7-2009 20:49

Watt-Xtra schreef:

De Iveco is een meubelbak welke is overgenomen samen met een complete firma.

Door enorme drukte is het er nog niet van gekomen om alles netjes op de rails te krijgen, zo ook het totaal gewicht wat in dit voertuig gepakt werd en wordt.
Toch wel belangrijk, jij spreekt namelijk over :
Laadvermogen is toch nog 1050 kg
Volgens mij is je laadvermogen slechts plm 800/850kg. (mogelijk dat ik het fout heb).
Nu heeft de band 3 weken vakantie en is er tijd om het een en ander te regelen. Pech heb je soms, hiervoor reed de band meer dan 3 jaar nog veel meer overbeladen rond, nooit gepakt.
Nee, maar je weet natuurlijk wel dat dit geen excuus is.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
11-7-2009 21:13
Laadvermogen is idd 860 kg. Volgens de papieren. Ik heb mij vergist met de Sprinter welke wel 1080 kg mag laden.

Ik heb geen excuus nodig, ik neem mijn verantwoording er ook voor. Ik ben alleen zelf wel, even geschrokken is misschien een groot woord, maar toch stomverbaasd dat de totale massa 4700 kg bedroeg. Wist ik dit van tevoren dan was het geheel niet op de weg gekomen met andere mensen achter het stuur. We gaan komende tijd dus ook druk aan de gang om het gewicht te beperken, ik ben eerlijk en zeker geen heilig boontje, komt de totale massa rond de 4ton uit dan is het zo en vind ik het prima, kan prima mee gereden worden. Lukt dit niet dan zal er zeker weten naar wat anders moeten worden gekeken.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
11-7-2009 22:08
Zou het niet kunnen zijn dat er bij het laadvermogen geen rekening gehouden is met het gewicht van de meubelbak?

Ik heb namelijk ooit iets soortgelijks gezien.
Had een tweedehands voertuig op het oog, daar gaf men een laadvermogen van een dikke 1000kg op, stond zo ook op de papieren, laadvermogen 1000kg. Maar wat bleek, van deze 1000kg moest je nog het gewicht van de meubelbak aftrekken, en dan schoot er nog een 600-700kg over... Bleek dat de meubelbak er erachteraf opgezet was...
Jakkes72Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2004
Laatste: 8-4-2018
Berichten: 149
12-7-2009 10:43
4 x bewerkt. Laatst door Jakkes72 op 12-7-2009 11:18

Watt-Xtra schreef:

We gaan komende tijd dus ook druk aan de gang om het gewicht te beperken, ik ben eerlijk en zeker geen heilig boontje, komt de totale massa rond de 4ton uit dan is het zo en vind ik het prima, kan prima mee gereden worden. Lukt dit niet dan zal er zeker weten naar wat anders moeten worden gekeken.
En nu maar hopen dat de blauwe jongens dit niet lezen......, dit is namelijk geen overtreding (zoals in de zin van een snelheidsovertreding) maar een misdrijf: je stuurd dan willens en wetens iemand op stap met een combinatie die te zwaar is voor het rijbewijs. Ik weet niet in hoeverre dit zelfs nog gezien kan worden als een economisch delict!!
Tevens ben je niet verzekerd in het geval van een ongeluk!!!!! (en in ernstige gevallen zullen de losse stukken gewogen worden en als dan blijkt dat het te zwaar is heb je echt een probleem!!!!)

linkjes:
klik
Voor mij is het alleen onduidelijk of de gemelde bakwagen ook als vrachtwagen aangemerkt kan/zal worden, ondanks het gewicht van minder dan 3500kg

Wel weet ik dat er voor overbelading verschil word gemaakt tussen particulier en zakelijk gebruik van het voortuig
klik
(hier staan reacties van oa agenten op, met uitleg)
En dan vooral deze tekst:
@@@@@@@@@@
Er zit verschil in overbelading van assen of overbelading van de toegestane maximum massa. Dit staat in de aanwijzing belading voertuigen.
In het 1e geval is de volgende regel van toepassing.
1.1.1. Wanneer de toegestane maximum last van enige as of asstel met 10% of meer wordt overschreden, dient proces-verbaal te worden opgemaakt.
1.1.2. Wanneer de toegestane maximum last van enige as of asstel met 20% of meer wordt overschreden dient naast het opmaken van proces-verbaal, te worden overgegaan tot het opleggen van de maatregel van overladen
Maar in dit geval, dus de toegestane maximum massa wordt overschreden.
1.2.1. Wanneer de toegestane maximum massa met 5% of meer wordt overschreden of de som van de aslasten de toegestane maximum massa met 5% of meer overschrijdt, dient proces-verbaal te worden opgemaakt.
1.2.2. Wanneer de toegestane maximum massa met 10% of meer wordt overschreden of de som van de aslasten de toegestane maximum massa met 10% of meer overschrijdt, dient naast het opmaken van proces-verbaal, te worden overgegaan tot het opleggen van de maatregel van overladen.

Een auto van 1100 kg mee nemen is dus 200 kg te veel. 200/35=5,7%. Dat is dus een proces-verbaal, maar er hoeft niet te worden afgeladen. Bedenk dan wel dat dit een economisch delict is en door justitie met hoge boetes wordt afgedaan, omdat er sprake is van concurentievervalsing.

Piet
@@@@@@@@@@@@@

Nog 1:
klik

En nog 1 voor de onschuldig kijkende, beginnende bestuurder met een puntenrijbewijs:
klik
EAW JF260e / SB250 : was een lekker setje... Nu Brooklyn Audio..., een betere set
FlorioleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2008
Laatste: 20-7-2014
Berichten: 155
12-7-2009 11:09
Lees ajb even de Forum Help door hoe linkjes te maken.
Don't forget to walk, before you run!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)