Forum > Algemeen Forum

Dat is balen.

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
6-7-2009 10:20
Klopt, raar maar waar, ook bij verzekeringen is het alle waar naar zen geld. Als je een standaard verzekering hebt voor waterschade (zoals voor je huis bv), dan kan je wel een tijd wachten op je geld, en wordt hoogstens de reële schade vergoed (dus de 2e hands waarde van het spul). Er van uitgaande dat je niet onderverzekerd bent natuurlijk.
Als je ook wilt verzekerd worden voor de gevolgschade (bv inhuur toestellen in tussentijd), dan zal je een duurdere polis moeten hebben.

Overigens, ben geen verzekeringsexpert, maar volgens mij kan er in dit geval geen sprake zijn van reparatie. Kisten zijn zowiezo verloren. Electronica en bewegende onderdelen zullen ook wel onomkeerbare schade opgelopen hebben.

Mijn deelneming aan de topicstarter. Is ook een van mijn grootste nachtmerries dat ik ooit brand, waterschade of diefstal heb.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-7-2009 10:42

Douwe schreef:

Dat hangt volledig af van de verzekering, als je meer betaald krijg je ook meer uitbetaald.
Het hangt er ook vanaf hoe jij inkoopt.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
6-7-2009 10:53

DJefke schreef:

Klopt, raar maar waar, ook bij verzekeringen is het alle waar naar zen geld. Als je een standaard verzekering hebt voor waterschade (zoals voor je huis bv), dan kan je wel een tijd wachten op je geld, en wordt hoogstens de reële schade vergoed (dus de 2e hands waarde van het spul).
Elke verzekering die je afneemt gaat vergezeld van een stapel papier, genaamd de polisvoorwaarden. En laat daar nu PRECIES in staan (per polis) wat de polis inhoudt, wat de voorwaarden zijn, wat de dekking is etc. etc. etc. In een aantal gevallen kan de polis wel degelijk de nieuwwaarde uitkeren in plaats van de dagwaarde (mits aan bepaalde voorwaarden, terug te vinden in genoemde polisvoorwaarden, is voldaan).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
6-7-2009 11:00

Dré schreef:

Elke verzekering die je afneemt gaat vergezeld van een stapel papier, genaamd de polisvoorwaarden. En laat daar nu PRECIES in staan (per polis) wat de polis inhoudt, wat de voorwaarden zijn, wat de dekking is etc. etc. etc. In een aantal gevallen kan de polis wel degelijk de nieuwwaarde uitkeren in plaats van de dagwaarde (mits aan bepaalde voorwaarden, terug te vinden in genoemde polisvoorwaarden, is voldaan).
Mijn uitleg, maar dan anders verwoord. Je maakt het zelf zo duur als je wilt. Maar het standaard contract voorziet niet in nieuwwaarde (vanaf het ding X maanden oud is). Uiteraard kan nieuwwaarde perfect, maar dat vertaalt zich direct in een duurdere polis uiteraard.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
6-7-2009 20:49
Ik weet niet hoe het in Belgie zit, hier in Nederland kun je, toegespitste verzekeringen krijgen.
Zelf ben ik redelijk verzekerd, na 2 weken auw, krijg ik uitbetaald en ik mag voor 500 miljoen slopen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Malibu83Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2009
Laatste: 28-9-2010
Berichten: 22
6-7-2009 20:57
goed nieuws .
is allemaal verzekerd
2x Rcf 4pro8003as en 2x Rcf 715a.....lekker
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
6-7-2009 23:42

Douwe schreef:

Ik weet niet hoe het in Belgie zit, hier in Nederland kun je, toegespitste verzekeringen krijgen.
Zelf ben ik redelijk verzekerd, na 2 weken auw, krijg ik uitbetaald en ik mag voor 500 miljoen slopen.
Zoals ik al 2 keer zei: je kan je verzekeren voor alles (met uitzondering van de boetes bij strafzaken uiteraard, dat is illegaal).
Ik zei wel dat een STANDAARD contract voor waterschade nooit voorziet in terugbetaling van nieuwwaarde (tenzei het echt nieuw is, maar die termijnen zijn vrij kort), en dat vervolgschade meestal ook niet gedekt is. Laat nu veel huisgezinnen (en samen met hen hele volkstammen hobby drive-inn's) zo een contract hebben (hence de standaard).

Ik denk dus dat er niet zoveel verschil is tussen België en de min-of-meer onafhankelijke, Belgische provincie Nederland laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
7-7-2009 09:23

DJefke schreef:

Ik denk dus dat er niet zoveel verschil is tussen België en de min-of-meer onafhankelijke, Belgische provincie Nederland laugh :D
Laten we een ieder die zich afvraagt wat de dekking is toch vooral aanraden z'n polisvoorwaarden er nog eens bij te pakken...

Je zult dan zien dat veel polissen een andere dekking hebben dan jouw verhaal doet vermoeden (waarmee de betrouwbaarheid van je bericht fiks afneemt; ongeacht hoe vaak je het herhaald hebt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
7-7-2009 09:55

Douwe schreef:

Zelf ben ik redelijk verzekerd, na 2 weken auw, krijg ik uitbetaald en ik mag voor 500 miljoen slopen.
Ik ben ook op zoek naar een beroeps-aansprakelijkheidsverzekering en een arbeidsongeschiktheidsverzekering (mijn hoofd inkomen is zzp-er in de bouw). Echter heb ik nog geen aantrekkelijke offertes ontvangen. Betaal jij je ook helemaal scheel of valt dat wel mee?
Cyberlights in the house :D
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 292
14-7-2009 14:34

malibu83 schreef:

Hallo mede vrienden.

Door het noodweer hiier afgelopen vrijdag is mijn complete opslag vol gelopen met water.
er heeft ruim 1m60 in gestaan.

Ben nu het meeste kwijt.

wel heb ik goede hoop als ik de ledparren goed laat drogen en printplaat droog fohn en inspuit

dat deze het wel weer gaan doen.

iemand nog meer tips

totale schade ongeveer 17000 euro
Is het overigens je eigen pand, of huur je het? Wat zei de eigenaar, valt een lekkage aan het dak niet onder zijn aansprakelijkheid?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)