Forum > Newbie Forum

backdrop

(74 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
10-3-2009 22:38
Geloof me, een geimpregneerd doek of niet geimpregneerd doek ruik en voel je gelijk.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
11-3-2009 10:13

dj krissie schreef:

Geloof me, een geimpregneerd doek of niet geimpregneerd doek ruik en voel je gelijk.
Ruiken? Ik heb vaak met m'n gezicht dichtbij een doek gezeten (als ik weer even ging likken om te kijken of ik daar veilig kon staan) maar meer dan sigarettengeur rook ik niet op zo'n moment.

Daarnaast is de ene stof de andere niet. Sommige stoffen zijn van nature glad, andere van nature stroef. Je moet wel verdomd veel van stoffen weten om te kunnen bepalen of een stof van nature stroef was of vanwege het impregneermiddel.

Ook ik heb wel eens over een doek geaaid (niet om te voelen of het geimpregneerd was maar om eventueel impregneermiddel op m'n handen te krijgen zodat ik daarna discreet kon proeven of dit inderdaad het geval was ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
11-3-2009 13:40
Ruiken? Ik heb vaak met m'n gezicht dichtbij een doek gezeten (als ik weer even ging likken om te kijken of ik daar veilig kon staan) maar meer dan sigarettengeur rook ik niet op zo'n moment.
De doeken die hier liggen zijn niet uitgerookt door sigaretten. Als dat wel het geval is worden ze opgehangen en eventueel door een vetilatie systeem gebruikt om de stank eruit te krijgen.
Daarnaast is de ene stof de andere niet. Sommige stoffen zijn van nature glad, andere van nature stroef. Je moet wel verdomd veel van stoffen weten om te kunnen bepalen of een stof van nature stroef was of vanwege het impregneermiddel.
Helemaal waar. Daarnaast zijn er ook stoffen die uit zich zelf brandwerend zijn. (Nog voordeliger). Werk zelf veel met gordijnen en ik kom er bijna altijd wel achter wel of niet geimpregneerd.
Ook ik heb wel eens over een doek geaaid (niet om te voelen of het geimpregneerd was maar om eventueel impregneermiddel op m'n handen te krijgen zodat ik daarna discreet kon proeven of dit inderdaad het geval was ;-)
Toch blijf ik erbij dat het zout niet de lekkerste smaak is die er bestaat wink ;)
Dj-stinosAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2009
Laatste: 2-6-2009
Berichten: 57
14-3-2009 09:28
kun je niet gewoon een doek kopen van de markt en hem inspuiten met van dat antibrand spul?

Alvast bedankt

Stijn
DJ-STINOZZZZZZ (noem me maar stijn)
Dj kasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2005
Laatste: 20-8-2010
Berichten: 37
15-3-2009 20:42
De kwaliteit van een doek van de markt is heel anders, is geschikt om dingen af te rokken.
Maar veelte ligt om gebruikt te worden als backdrop.
Rickman88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2009
Laatste: 29-1-2014
Berichten: 23
30-6-2009 00:59
Of gewoon een leuk sterrendoekje gebruiken! Creeer je ook nog sfeer :D Nee doe mij maar een mooi, veilig backdropje!

Ik besteed dan liever ook wat meer tientjes in een fatsoenlijk iets, als dat het fout gaat en mijn lever ervan afhangt.

Tis waar je de prioriteit legt ;) En wat je leven je waard is! Bovendien zet je niet 1 leven op het spel, maar meerdere!
En we hobbelen maar door!
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
30-6-2009 03:25
Om deze kick dan toch maar enige waarde te geven mijn volgende (serieuze) vraag:
Zijn sterrendoeken zoals bijvoorbeeld het showtec model dat ook hier aangeboden wordt niet brandveilig dan? van de interne bekabeling kan ik het me wel voorstellen, dit zal wel gaan smelten bij brand, maar het doek zelf, is dat niet brandveilig / vertragend (eigenschappen van een backdrop dus)
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
Rickman88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2009
Laatste: 29-1-2014
Berichten: 23
30-6-2009 20:18
Sterrendoeken kunnen tegen water, als het theoritisch mag weet ik niet. In de praktijk, naar onze hevige storm/regen bui afgelopen zaterdag middag deden de doeken het nog steeeds :D Ze waren overigens wel zeike nat...

De vraag is alleen, mag het idd wel ?
En we hobbelen maar door!
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
1-7-2009 15:14
Ooh dan! Als ze tegen water kunnen, dan zijn ze ook brandveilig, lijkt me een prima conclusie shut up :X
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 387
2-7-2009 16:32
Met water was je het impregneer middel zo uit je doek. Als je doek geimpregneerd en het doek wordt nat dan druipt het impregneer middel erzo uit! betekent dat je doek opnieuw ingespoten moet worden.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)