Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 22 van 46)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
17-5-2009 12:51

Watt-Xtra schreef:

Ik snap voor de zoveelste keer geen hol van je hele verhaal! Body op het hoog? Het klinkt voor geen meter? Wel in centimeters dan? laugh :D

Kun je nu ook eens onderbouwen wat je ervaringen zijn? Geluid bijvoorbeeld omschrijven? een vergelijk maken met wat er aan het geluid verschilt tussen de verschillende amps die jij gebruikt?
En dan het liefst zo dat mensen er ook iets van kunnen snappen. wink ;)
Ik snap m wel hoor razz :p of maakt dat mij een monster? laugh :D.
Maar ik ben wel benieuwd met welke amp je het vergeleken heb? Ik lees iets over de V-serie van AA en iets over een V-amp..?
If it ain't Dutch it ain't much...
D-JochemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2006
Laatste: 24-10-2015
Berichten: 32
17-5-2009 13:18
even een vraagje tussendoor aan de mensen die de 3K6 al hebben staan: hoeveel herrie maken de ventilatoren? In de manual staat wel dat ze temperatuurafhankelijk koelen, maar er staat ook dat ze heel erg weinig warmte produceren (in vergelijking met niet-digitale versterkers dan). Is hij amper te horen, of lijkt het net een 19inch servertje/stofzuiger?
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
17-5-2009 13:32

D-Jochem schreef:

even een vraagje tussendoor aan de mensen die de 3K6 al hebben staan: hoeveel herrie maken de ventilatoren? In de manual staat wel dat ze temperatuurafhankelijk koelen, maar er staat ook dat ze heel erg weinig warmte produceren (in vergelijking met niet-digitale versterkers dan). Is hij amper te horen, of lijkt het net een 19inch servertje/stofzuiger?
Op klus heb ik die dingen nog nooit gehoort,.... laugh :D Maarja die dingen zijn ook gemaakt om bassen enz aan te sturen.. Komen ze dus echt niet bovenuit hoor.

Maar nee, valt heel erg mee, een dap of andere budget amp maakt naar mijn mening meer kabaal.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
D-JochemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2006
Laatste: 24-10-2015
Berichten: 32
17-5-2009 15:01
ja ik snap dat ze er dan niet bovenuit komen razz :p . Maar stel dat ik er 1 zou willen gebruiken om ook 2 dap x12's op m'n kamer aan te sturen, is het geluidsniveau dan nog acceptabel onder het genot van een rustig muziekje? Ik had natuurlijk gehoopt dat de ventilatoren pas aan zouden gaan na een wat zwaardere/langdurigere belasting laugh :D
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
17-5-2009 16:44
Voor een luistermuziekje vind ik alle achtergrondlawaai storend. Hier in huis mag er dan ook geen wasmachine, vaatwasser of ander lawaaiapparaat aanstaan als ik rusig op de bank muziek luister. Mijn keuze zou voor thuisgebruik een passief gekoelde amp zijn. Iets als deze zal voor thuisgebruik prima voldoen. Je kan ook overwegen om zo'n digit amp in een andere ruimte of kast te plaatsen, je hoort ze dan niet. zelf heb ik mijn ampjes in de meterkast gehangen.

Ben ondertussen wel erg nieusgierig geworden naar die digit ampjes, Crestjes zijn leuk maar er zal over enige tijd weer uitgekeken moeten worden naar amps voor erbij en daarin zal de factor rugbelasting absoluut worden meegenomen. Ik ben benieuwd hoed de amps zich zullen gadragen als ze al wat langer meegaan, uitval, defecten enz.
Lost in Music
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
17-5-2009 16:50
Over een paar weken komt er een nieuwe versie uit van de Synq digit.
Er veranderen een paar kleine dingen.
Er komt XLR outputs op i.p.v. jack.
En ook de ventilatoren moeten minder geluid produceren.
Dit heb ik van de importeur!
AnthonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2005
Laatste: 25-4-2019
Berichten: 91
17-5-2009 16:54

Watt-Xtra schreef:

Ik snap voor de zoveelste keer geen hol van je hele verhaal! Body op het hoog? Het klinkt voor geen meter? Wel in centimeters dan? laugh :D

Kun je nu ook eens onderbouwen wat je ervaringen zijn? Geluid bijvoorbeeld omschrijven? een vergelijk maken met wat er aan het geluid verschilt tussen de verschillende amps die jij gebruikt?
En dan het liefst zo dat mensen er ook iets van kunnen snappen. wink ;)
Ik heb de 3K6 vergeleken met de V-4001 Plus.
Ik vind dat de 3K6 niet warm over komt op het hoog.
Dan klinkt een v-4001plus warmer.
De 3K6 is verder een goede amp voor het laag.
Maar voor het hoog zal ik hem niet inzetten.
Ik weet verder ook niet of de 1K0 een goede is voor het hoog?

Anthony,
Helaas de fun is er af.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
18-5-2009 09:50

mdk schreef:

Over een paar weken komt er een nieuwe versie uit van de Synq digit.
Er veranderen een paar kleine dingen.
Er komt XLR outputs op i.p.v. jack.
??? De Digit reeks heeft Speakon uit en XLR/Jack in.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
18-5-2009 09:56
Sorry klopt.
Er komt dus een xlr signaal output op
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
27-5-2009 00:31
Heb afgelopen weekend bij een feestje 1 3k6 op 2 X15hl gehad, en 1 3k6 op 2 X15 toppen van DAP.

De gehele set volledig gelimit, maar die hoefde niet in te grijpen (bij lange na niet). Er is zelfs 3 keer gevraagd of het geluid wat minder mocht. Het klonk inderdaad heel hard, terwijl het geluid echt heel vol was. Geen uitschieters in het hoog.

Voor mij is het rackje met 2x 3k6 en 1 lem dx26 plus echt het ultieme versterkerrack. Voor bandjes zal het misschien minder zijn, maar ik merk geen verschil met deze of andere versterkers (zo heb ik dat ervaren op de testdag in maastricht). Het is misschien wel eens leuk om deze versterker naast een lab gruppen of iets dergelijks te hangen. Misschien merk je de verschillen dan wel beter.

Het is voor mij sowieso altijd nog dé amp aangezien 2 stuks in een case echt geen drol weegt!
Freelance diensten & LED Design

Terug naar forum Reageer (zonder quote)