Forum > Geluid

Turbosound TL-serie

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
4-5-2009 11:27
Heeft iemand toevallig ervaring met deze budgetserie van Turbosound.
Ik kwam toevallig een setje tegen van TL-1201 incl met TL-1500 en TL-1800 voor een zeer laag prijsje.
Ik kan er op het internet niet zo veel over vinden helaas. maar misschien is het wel de moeite waard om het aan te schaffen.

Ook zoek ik nieuwe dj monitoren, de TXD-12M leek mij daarvoor best geschikt. Ook hier kon ik wederom weinig over vinden.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
4-5-2009 14:02

greup schreef:

Ook zoek ik nieuwe dj monitoren, de TXD-12M leek mij daarvoor best geschikt. Ook hier kon ik wederom weinig over vinden.
Nou simpel hoor, je gaat gewoon naar de site van turbosound.
é voila :
https://www.turbosound.com/showroom/txd12m/index.html
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
4-5-2009 16:38
@sis:
waarschijnlijk bedoeld ie gebruikerservaringen etc. Ik mag aannemen dat ie wel de site van TS al zelf heeft weten te vinden!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
4-5-2009 18:28
Als je even op de turbosound FTP kijkt bij datasheets en dan het mapje Legacy Products kan je in ieder geval de datasheets vinden van de TL serie.

Mbt de TXD serie: wij hebben een aantal jaar geleden, toen we nog niet heel veel kennis van alle turbosound series hadden een keer in hun demo room gestaan (volgens mij frankfurt messe) om Aspect te beluisteren. Er stonden toen o.a. ook de TQ series, TXD etcetc.. we hebben toen gelijk alles meegenomen in die luistertest.

Wat ons opviel was dat 1 serie toch "anders" klonk. Minder transparant dan de rest van de series (we wisten toen nog niet welke series welke prijzen hadden etcetcetc, dus in dat opzicht wel een interessant gegeven).
Dat bleek later de TXD (budget)serie te zijn. Klinkt opzich zeker nog OK en is way beter dan de budget merken maar het is gewoon duidelijk dat dit het mindere kindje uit alle series is (en da's niet zo gek ook als je naar de prijzen van die kastjes kijkt).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
4-5-2009 18:56

Frank76 schreef:

@sis:
waarschijnlijk bedoeld ie gebruikerservaringen etc. Ik mag aannemen dat ie wel de site van TS al zelf heeft weten te vinden!
Zou kunnen, maar ik heb mijn twijfels aangezien hij bijna niks of niks kan vinden over de TXD serie.
Lijkt mij dan een geval van ( laat een ander maar zoeken voor mij ) snap je !
Hij zegt dus letterlijk : "" Ook zoek ik nieuwe dj monitoren, de TXD-12M leek mij daarvoor best geschikt. Ook hier kon ik wederom weinig over vinden. "" ashamed :$
Ik heb 30 seconden gegoogled op turbosound en had meteen de goeie te pakken , dus ???? laugh :D
Lijkt mij een vorm van enorm lui zijn, of onkunde ...
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
4-5-2009 20:58

CyberDance schreef:

Wat ons opviel was dat 1 serie toch "anders" klonk. Minder transparant dan de rest van de series (we wisten toen nog niet welke series welke prijzen hadden etcetcetc, dus in dat opzicht wel een interessant gegeven).
Dat bleek later de TXD (budget)serie te zijn. Klinkt opzich zeker nog OK en is way beter dan de budget merken maar het is gewoon duidelijk dat dit het mindere kindje uit alle series is (en da's niet zo gek ook als je naar de prijzen van die kastjes kijkt).
Als je de TXD serie bekijkt, is het ook wel een beetje een buitenbeentje in het produktgamma van Turbosound. Alle kastjes zijn frontloaded, terwijl erg veel andere Turbosound produkten hoorngeladen zijn, of in ieder geval sterk refereren aan een hoorngeladen ontwerp. Is het dan niet 'normaal' dat je het geluid van de TXD serie als 'anders' ervaart?
I am a TimeDriver!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
4-5-2009 21:13
Als je puur en alleen al naar de kastopbouw van de TXD kijkt merk je dat ie gewoon simpeler is opgebouwd.

Als je de TXD met de TQ/NuQ series vergelijkt hebben ze over het algemeen toch het hoog hoorngeladen en het laag frontloaded. Zoveel verschilt dat dus niet van mekaar. Alleen TQ klinkt wel als een dijk (stond daar ook toen, en mag ook wel want is fors duurder). Idem voor de TCS-612 waar ik ernstig grote fan van ben en er een hoop van heb. (Al is dat dan nog een stapje hoger want die is 3-weg ipv 2-weg, net zoals bijvoorbeeld de TQ-445, maar ook die hebben gewoon de 12" frontloaded erin liggen).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
4-5-2009 21:41

sis schreef:

Frank76 schreef:

@sis:
waarschijnlijk bedoeld ie gebruikerservaringen etc. Ik mag aannemen dat ie wel de site van TS al zelf heeft weten te vinden!
Zou kunnen, maar ik heb mijn twijfels aangezien hij bijna niks of niks kan vinden over de TXD serie.
sis
Ging mij idd even om gebruikers ervaringen. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik van speakers-specs louter de basis beheers, en z'n lijst mij dus niet enorm veel zegt.
Dat de TXD even iets onder de reputatie van turbosound klinkt had ik ook zeker verwacht. De txd zit dan ook in het "normale" sigment. Ik was ook niet van plan om vele euro's uit te geven voor een paar dj monitoren. Maar de TXD is dus (smaakafhankelijk) misschien toch wel het geld waard!?!

zoals altijd zal het weer een kwestie van zelf luisteren worden, maar toch fijn dat ik al wat ervaringen van andere heb gehoord nu!
VerheyenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-5-2008
Laatste: 18-2-2014
Berichten: 35
5-5-2009 11:12
Ik Heb TXD-121 staan.
Klinkt zeker niet verkeerd maar als je er wat veel vermogen op gooit gaat de kwaliteit wel wat achteruit. Als monitor vind ik ze goed klinken en fullrange ook. Ook op vol vermogen. Vanaf het moment dat je er subs onder gooit en actief gaat en dan nog eens 5a600 watt erop loslaat word het wel iets minder aangenaam om naar te luisteren. Met een goede eq is hier dan wel weer wat goed te maken. Ook zijn deze kastjes vrij robuust. Ik krijg ze niet stuk gespeeld. Ook niet met 800 watt op zen nek. Voor de niewsgierigheid en onderhoud hebben de kastjes hier al wel meermaals open gelegen. Binnenin ziet het er toch boven verwachting uit. De kastjes zelf zitten erg stevig in elkaar. Op de constructie is zeker niet bezuinigt. Drivers zijn iets minder maar wat wil je voor het geld. Magneet van de 12" lijkt me wat klein voor met de grote jongens mee te kunnen. Als ziet de driver er voor de rest wel netjes uit. De hoogdriver is ook niet van het zwaarste kaliber maar ook hier komt de lage prijs van de kast weer naar voren. Al bij al vind ik de kastjes zijn geld wel waard maar gebruik ze waar voor gebouwd zijn. Kleine toepassingen. Ik heb er ook eens een band over gedaan bij een bruiloft en ik was zelf toch wel onder de indruk van de kastjes toen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Ze zijn trouwens te koop.

Bert

Terug naar forum Reageer (zonder quote)