Forum > Geluid

Pioneer MEP-7000 Topic

(190 reacties. Pagina 13 van 20)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
24-4-2009 11:01

djwireless schreef:

ja je kan nu op een gedeelte van een naam of nr zoeken
Ik heb het gisteravond even getest, en ik moet zeggen dat het erg lekker werkt! (wel even een toetsenbordje gebruiken, dat is wel zo fijn typen)
Let wel op dat je usb-schijf/stick op bibliotheekmodus moet staan, in filemode werkt dit niet.

Het enige puntje wat ik nog graag zou zien, is dat ik na het kiezen van genre, ook eerst nog een album kan kiezen voordat ik nummers te zien krijg.

Dus: 80's muziek > Best hits from the 80's Disc 1 > Lijst met nummers van die cd.

Ik kan wel een lijst met nummers van een bepaald album opvragen, maar dan moet ik in het totaaloverzicht van albums een cd selecteren.
(En met dik 500 albums is dat een behoorlijke lijst om door te scrollen)
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
28-4-2009 14:23

RonnieB schreef:

Het enige puntje wat ik nog graag zou zien, is dat ik na het kiezen van genre, ook eerst nog een album kan kiezen voordat ik nummers te zien krijg.

Dus: 80's muziek > Best hits from the 80's Disc 1 > Lijst met nummers van die cd.
Vreemd voorbeeld. Je hebt het immers over een 80's als genre. Staan er soms nummers op een "best of 80's" CD die niet uit de jaren 80 komen??? Anders gezegd: Pak een zak met witte knikkers en tel de knikkers. Selecteer nu alle witte knikkers uit de zak en tel ze nog eens. Volgens mij zijn het er nog steeds even veel. laugh :D
Ik kan wel een lijst met nummers van een bepaald album opvragen, maar dan moet ik in het totaaloverzicht van albums een cd selecteren.
(En met dik 500 albums is dat een behoorlijke lijst om door te scrollen)
Ik denk dat het in deze tijd van harddisk systemen tijd wordt de CD gedachte los te laten (voor DJ gebruik in ieder geval). Sterker nog... Als je besluit je muziek alleen nog maar in virtuele vorm aan te kopen, is er geen sprake meer van een CD!

Overigens kan ik me best voorstellen dat je in de overgangsfase van CD naar "virtueel" toch snel teruggrijpt naar iets wat je wat meer bekend voorkomt (liefst met cover art "and all"). Maar hou er rekening mee dat dit in de toekomst anders kan worden (zeker als de CD niet meer het medium van aanschaf zal zijn).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
28-4-2009 14:34
Het nut van de album-tag lijkt me inderdaad erg beperkt. Zeker als je veel verzamel-cd's hebt. Reden waarom ik de album-tag maar helemaal leeg laat. Gewoon zoeken op artiest en/of titel is dan het handigste. En voor nummers die leuk bij elkaar horen (die hoeven niet bij elkaar op dezelfde cd te staan!) is het handiger een playlist aan te maken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-4-2009 14:48
Ik zoek toch ook regelmatig nog op album hoor... ik koop bijvoorbeeld nog alle hitzones en dance smash cd's om mijn eigen collectie een beetje up-to-date te houden (ik heb namelijk een muziekabonnement, maar daarbij huur je de muziek dus dat wordt geen eigendom). Ik heb ook mijn eigen cd collectie geript en het komt wel eens voor dat ik een bepaald nummer in mijn hoofd heb waarvan ik de titel niet zo 1,2,3 weet, maar wel op welke cd die stond...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
28-4-2009 14:58
Klopt, het is inderdaad de overgangsfase die nu een beetje begint te spelen...

Het belangrijkste is om overzicht te houden, voorheen met cd's was dat redelijk makkelijk:
Je deelt je koffers op een bepaalde manier in, je weet wat voor genre er op welke plek in je koffers zit.
Ik ben geen held in titels van verzamelaars onthouden (vooral niet als het complete series zijn), en dan weet je toch aan de hand van de kleur van de cover al waar je een nummer op kan vinden.
Ook even 'zomaar' een nummer erbij zoeken is simpel, je trekt een cd uit je koffer waarvan je weet dat er wel wat geschiktst op staat, en je vind zo'n nummer wel. happy :)

Nu met het digitale draaien is het toch anders, ik heb een heeele grote lijst met allerlei albums door elkaar, en dat maakt het 'zomaar' een nummertje erbij zoeken wel wat lastiger.
Tagging is het keyword hier, zodat je op een andere manier alles sneller terug kan vinden. Het nadeel is dat dat het beste is als je dat per nummer individueel doet, met 10.000 nummers word dat een leuk klusje wink ;)

Is het trouwens mogelijk om meerdere genre-tags aan 1 nummer te koppelen? bijvoorbeeld 80's en Rock?
Dan zou het nummer tevoorschijn moeten komen als ik 80's als genre selecteer, maar ook als ik Rock selecteer.

Ik heb nu al wel de CD nummers uit mn album tags gesloopt, voorheen had ik dus een album lijst met:
Best of the 80's part 1 CD1
Best of the 80's part 1 CD2
Best of the 80's part 1 CD3
Best of the 80's part 1 CD4
Best of the 80's part 1 CD5
Best of the 80's part 2 CD1
Best of the 80's part 2 CD2
Best of the 80's part 2 CD3
Best of the 80's part 2 CD4
Best of the 80's part 2 CD5

Nu heb ik het CD nummer uit de tag gesloopt, zodat deze 2 cd-boxen nog maar 2 regels innemen op het album-scherm. (en alleen in de tag, op file-niveau heb ik wel voor elke CD een andere map)
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
29-4-2009 10:08

RonnieB schreef:

Is het trouwens mogelijk om meerdere genre-tags aan 1 nummer te koppelen? bijvoorbeeld 80's en Rock?
Ja en nee. Het is "gewoon" een tekstveld (niet meer, niet minder). Je kunt dus je eigen genres uitvinden tot je tureluurs wordt ("kids" is bij mij thuis een vaak gebruikt genre ;-). Nadeel is wel dat als je genre "80's Rock" bedenkt deze helaas niet EN in 80's EN in Rock terecht komt. Erger nog, het komt in geen van beiden voor. Het is helaas geen "komma delimited" veld o.i.d. Overigens zou eventuele DJ software er best wel voor kunnen kiezen om toch komma of punt-komma gescheiden tekst te accepteren als gescheiden velden (en dan zou je WEL precies kunnen krijgen wat jij wilt). Maar of ze dat ook (al) doen? Volgens mij niet.
Ik heb nu al wel de CD nummers uit mn album tags gesloopt
Bij mij staan CD's van dubbelaars (en hoger) ook bij elkaar in 1 map. CD1-track1 wordt dan 101, CD3-track12 wordt dan 312 in de tracknummering.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-4-2009 10:47

Dré schreef:

Overigens zou eventuele DJ software er best wel voor kunnen kiezen om toch komma of punt-komma gescheiden tekst te accepteren als gescheiden velden (en dan zou je WEL precies kunnen krijgen wat jij wilt). Maar of ze dat ook (al) doen? Volgens mij niet.
Bij Virtual Dj heb je wel een commentaar veld waar je dat soort zoektermen kunt ingeven.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
CrazysoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 19-1-2019
Berichten: 52
19-5-2009 19:58
Hoi weet hier mischien iemand ook of deze cd-speler ook samen werkt met het programma bpm studio 4 van alcatech .

zo dat je bevoorbeeld nog steeds zoek via loptop ma afspeelt via de mep 7000 controller

alvast bedankt wink ;)
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
19-5-2009 23:31

YourLiVe schreef:

Dré schreef:

Overigens zou eventuele DJ software er best wel voor kunnen kiezen om toch komma of punt-komma gescheiden tekst te accepteren als gescheiden velden (en dan zou je WEL precies kunnen krijgen wat jij wilt). Maar of ze dat ook (al) doen? Volgens mij niet.
Bij Virtual Dj heb je wel een commentaar veld waar je dat soort zoektermen kunt ingeven.
Yup, in VDJ kan je inderdaad wel wat makkelijker zoeken dan via een MEP-7000. Ook is het lekker dat je zowel op fileniveau kan bladeren, als door de tags, zonder dat je wat om moet schakelen.

Maar, ik denk dat als je even een paar avonden via tags je weg gaat vinden op de MEP-7000, dan kun je na verloop van tijd via die weg ook al je nummers vinden.
(ik ben al heel erg blij met de nieuwe zoekfunctie die in de laatste firmware update zat)

Donderdag ga ik even kijken hoe de MEP het doet in VDJ (via Midi), zaterdag heb ik een karaoke feestje, daar moet ik dus ook met video aan de slag. Het zal wel weer op zelf programmeren aankomen, voor VDJ zijn al dik een half jaar geen updates meer voor uitgebracht...

@ hierboven, BPMstudio werkt niet native met de MEP-7000, je zult dus zelf buttons moeten gaan mappen. (als BPM-studio dat al ondersteund) Ik weet wel dat 1 van de denon 19" spelers wel word ondersteund door BPM-studio. Al weet ik dan weer niet of dat officieel bij BPM studio vandaan komt, ik heb het eens op een demo-dag wel zien werken. (inclusief lampjes en display etc)
Music is what feelings sound like...
VerheyenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 13-5-2008
Laatste: 18-2-2014
Berichten: 35
31-5-2009 20:57
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de mep-7000 in combinatie met de nieuwe serato en interface? De sl3 dus.
Zodat je dus cd's kan afspelen en via serato muziek spelen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)