Forum > Licht

Showtec Showdesigner

(146 reacties. Pagina 5 van 15)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
10-8-2008 22:40

johannuz] schreef:

tafel... ben erg benieuwd! is er al een ned.handleiding er van of?


Niet aan jouw persoonlijk maar, zelfs voor een startende LT is de kennis van de Engelse taal echt een must.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
RevhaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 29-12-2018
Berichten: 91
11-8-2008 09:16
Ik heb nog geen nederlandse handleiding gevonden.
Maar de engelse is ook duidelijk.

in een stappen plan uitgelegd hoe het werkt. met voorbeelden erbij!
CarloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 3-5-2018
Berichten: 23
27-3-2009 21:52
Ik werk nu met een mingle voor 8 parren en de scanmaster 2 mk2 voor 2 martins scx500 en de showgun30. Ik sta op het punt om deze tafel aan te schaffen

Zijn er al meer ervaringen?
tijd is een raar iets; niemand heeft het maar iedereen kan het maken!
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
30-3-2009 21:16
Zijn er misschien mensen die al "echte" ervaring hebben met dit product? happy :)

Mvg
AC
Omdat het kan
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
3-4-2009 20:36
Ja, ik heb voor een collega even zo'n ding geprogrammeerd, een showdesigner 512 (overigens heet hij nu iets van lc-1616 ofzo).

Echt een serieuze leuke tafel voor wat je betaald. Je kunt pan-tilt kanalen aan de wielen toewijzen, de slope via de wielen kun je aan elk willekeurig kanaal toewijzen en instellen, 3 master dimmer kanalen om bv al je mh/scans dimmers onder te zetten en/of je parren/leds.

Je kunt dus verschillende chases/scenes tegelijk draaien, dus blind programmeren van je intelligent is dus mogelijk. Voor de rest is het tijdens een show een kwestie van playbacks drukken.

Tijdens een chase kun je de fade-times instellen (jammer dat je hierbij een extra button moet indrukken om alle steps in je chase aan te passen). Je kunt een naast een auto playback ook een tap functie gebruiken en een audio mode met ingebouwde mic (die op hoge volumes nog goed te beat eruit weet te pakken). Deze functies zijn per chase in te stellen, dus een chase via audio op je parren en een pan-tilt chase via een vaste slope tijd is dus mogelijk.

Tijdens playbacks kun je nog live ingrijpen via de faders/wielen. Dit 'overides' de playbacks totdat je weer een release doet via 1 druk op de knop. Eventjes iets uitlichten met een scan en weer terug in de chase zetten is dus koud kunstje.

Enige minpunt wat ik kan vinden tot nu toe, is de missende sd/mmc/usb opslag van een show. Een shape gen was leuk geweest, maar eerlijk is eerlijk, voor dit geld doet hij al behoorlijk veel. Verder is het wat mij betreft een aanrader als een totale tafel voor drive-in shows met intelligent, conventioneel en led.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
21-5-2009 14:29
Momenteel werk ik zelf met een showmaster24, meestal gaan er 8 gewone parren op en 4 movingheads (6 kanaals). De showmaster24 neem ik sinds kort ook mee om het licht te doen.
Er werd me verteld dat we een tafel konden gaan uitzoeken waarmee ik meer kan. Mijn eerste oog op de showdesigner 512. Voor het geld lijkt me dit dus inderdaad een super tafel, waarmee ik voldoende dingen mee kan.

Het gaat inprincipe vrij goed op de showmaster24, alleen ik mis een aantal dingen.
Punt 1, er zitten te weinig kanalen op (nu met 8 LED parren, waarvan per 4 op hetzelfde kanaal, en 4 movingheads, per 2 op het zelfde kanaal). De tafel staat dus letterlijk VOL.

Punt 2, als ik een chase voor de movingheads heb lopen met de fade time minder, gaan de parren automatisch mee faden (soms redelijk traag). Ik neem aan dat dit met de showdesigner apart te regelen is?

Punt 3, wanneer ik één kleur of gobo in de movingheads wil gooien kost me dat een volledige chase, waarvan ik er slechts 12 heb.

Dit zijn zo ongeveer de basispuntjes wat ik dus wel moet kunnen op de nieuwe tafel.
Is er iemand die me kan vertellen of hij gemakkelijk bedienbaar is? En of je op de schuiven van de 512 eventueel front licht etc. kunt neerzetten?
Freelance diensten & LED Design
RevhaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 29-12-2018
Berichten: 91
22-5-2009 11:58
je 3 punten zijn opgelost met de showdesigner 512

Je hebt met deze tafel 48 chase, 48 scenes.
Deze kunnen allemaal tegelijk lopen.
(Je hoeft geen scene te programmeren voor je een chase maakt)

ondertussen je front licht op de schuiven en klaar!!
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
25-5-2009 12:52
Ik zag bij de reviews (en ook in de handleiding) dat bij het maken van een programma, de faders eerst een keer naar beneden gezet moeten worden alvorens hij de scene op kan nemen?
Betekent dit dat je voor elke stap de faders eerst omlaag moet zetten? Zoja, dan kost je dit toch heel veel tijd in programmeren? Of zie ik het verkeerd?
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
25-5-2009 14:03

timescape schreef:

Ik zag bij de reviews (en ook in de handleiding) dat bij het maken van een programma, de faders eerst een keer naar beneden gezet moeten worden alvorens hij de scene op kan nemen?
Betekent dit dat je voor elke stap de faders eerst omlaag moet zetten? Zoja, dan kost je dit toch heel veel tijd in programmeren? Of zie ik het verkeerd?
Letterlijk uit de handleiding;
''If the fixtures do not response to the sliders, push the slider to the bottom and try again.''

Ik weet niet zeker of dat ook zo is bij het maken van scenes/chases, maar het lijkt me dus dat je dat enkel hoeft te doen wanneer de lampjes niet op je bewegende schuif reageren.

Met een beetje geluk kan ik deze week nog op de showdesigner 512/1024 beginnen met het uitzoeken hoe alles werkt.
Freelance diensten & LED Design
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
25-5-2009 14:28
(Je hoeft geen scene te programmeren voor je een chase maakt)
Waar bouw je hier dan een chase uit op?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)