Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 106 van 219)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-3-2009 09:43
Ik lees het geheel door en ben mij aan het bedenken dat ik mijn vervoer volgens mij nog helemaal niet heb laten zien.. :D Hij is inmiddels alweer een jaar hier en nog steeds de logo's op de zijvlakken niet laten printen.

https://djjasper.hyves.nl/fotos/527081839/0/5I2b/

Betreft een Master T2.8 2.2 cdti gechiped voor net even wat Xtra's.
Standaard lengte... achteraf had het best een verlengde uitvoering kunnen wezen. Maar ik ben blij dat er een 32 kanaals K3 mixer in de breedte inpast. laugh :D Verder gewoon standaard 3* 60 breed kistjes naast elkaar te pakken.

Verder nog hier een aanhanger staan huif, 420 cm lang, 185 cm breed en zn 180-190 cm hoog. Maar die is al wel eens voorbij gekomen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
26-3-2009 10:17

Watt-Xtra schreef:

Betreft een Master T2.8 2.2 cdti gechiped voor net even wat Xtra's.
Je heet ook niet voor niets Watt-Extra happy :)

Aanhanger is er ene met een huif? Heb altijd met een huif gereden, en nu pas een volledig gesloten Hapert gekocht. Rijdt toch een stuk stabieler, huif vangt nogal wind.
En voor het kistjes stapelen vind ik een huif toch niet alles, je moet zorgen dat je kisten altijd tegen een profiel aanliggen, want anders liggen ze los tegen je zeil aan.
Heeft je aanhanger wielen onder de bak (nogal hoge laadvloer, niet?) of langs de bak?
DavidkamphuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2007
Laatste: 26-2-2023
Berichten: 186
26-3-2009 17:48

Watt-Xtra schreef:

Ik lees het geheel door en ben mij aan het bedenken dat ik mijn vervoer volgens mij nog helemaal niet heb laten zien.. :D Hij is inmiddels alweer een jaar hier en nog steeds de logo's op de zijvlakken niet laten printen.

https://djjasper.hyves.nl/fotos/527081839/0/5I2b/

Betreft een Master T2.8 2.2 cdti gechiped voor net even wat Xtra's.
Standaard lengte... achteraf had het best een verlengde uitvoering kunnen wezen. Maar ik ben blij dat er een 32 kanaals K3 mixer in de breedte inpast. laugh :D Verder gewoon standaard 3* 60 breed kistjes naast elkaar te pakken.

Verder nog hier een aanhanger staan huif, 420 cm lang, 185 cm breed en zn 180-190 cm hoog. Maar die is al wel eens voorbij gekomen.
Leuk, zo'n bus! laugh :D

Groeten,
David Kamphuis.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-3-2009 22:48

davy gabriels schreef:

Watt-Xtra schreef:

Betreft een Master T2.8 2.2 cdti gechiped voor net even wat Xtra's.
Je heet ook niet voor niets Watt-Extra happy :)

Aanhanger is er ene met een huif? Heb altijd met een huif gereden, en nu pas een volledig gesloten Hapert gekocht. Rijdt toch een stuk stabieler, huif vangt nogal wind.
En voor het kistjes stapelen vind ik een huif toch niet alles, je moet zorgen dat je kisten altijd tegen een profiel aanliggen, want anders liggen ze los tegen je zeil aan.
Heeft je aanhanger wielen onder de bak (nogal hoge laadvloer, niet?) of langs de bak?
Betreft idd een aanhanger met zeilen huif. Echter is de binnenkant wel voorzien van grote opstaande randen, en zijn er houten schotten ingeplaatst. Oa voor het makkelijk stapelen. Het is een verlaagd chassis met kleine hogedrukbandjes welke superstrak op de weg ligt.

zie ook foto's
https://www.mijnalbum.nl/Foto-TQKQJCXG.jpg
https://www.mijnalbum.nl/Foto-CEGRMZQ7.jpg

Iets last van wind hou je toch wel. dmv de iets bolling voorop wordt de wind wel afgedreven, tevens houden de schotten ook veel tegen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
27-3-2009 09:33
Welke uitvoering heb je, mtm 2700kg of misschien zelfs 3500kg? Leeggewicht rond de 800kg waarschijnlijk, kan je nog een 2 ton of 2.5 ton laden...
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
27-3-2009 17:55
Mbt de lading en aanhangers zijn er de volgende aandachtspunten:

- Eventueel geldigheid rijbewijs,
- Laadvermogen niet overschrijden,
- Techniesche staat trekkend voertuig niet overschrijden, (dus niet alleen trekkend gewicht maar ook de kogeldruk!)
- Lading moet gelijkmatig verdeeld zijn,
- Zwaartepunt moet laag liggen,
- Lengtevrachten mogen maximaal 1 meter aan de achterzijde uitsteken zonder markering,
- Lengtevrachten langer dan 1 meter aan de achterzijde moeten voorzien zijn van een opvallende markering,
- Lengtevrachten mogen niet aan de voorzijde van de aanhanger door het kopschot steken,
- Verlichting moet ten aller tijden zichtbaar zijn, indien nodig een aparte verlichtingsbalk plaatsen,
- Lading moet deugdelijk zijn bevestigd tegen afvallen.

Dus een kist of vracht (zonder losse onderdelen) mag gerust met uitsluitend spanbanden vastgezet woden.
Als deze maar niet kan gaan schuiven oid.
1500kg zand zal niets mee gebeuren maar als je een kar grind, snoeihout of ander "los" puin gaat vergoeren is een zeil of net geen overbodige luxe.

Afvallende lading, zowel van een auto als een aanhanger, kost je € 240,- boete.
College van mij heeft dit aan den lijve ondervonden toen een 3delige ladder van de imperial af kwam zetten over zijn achterligger heen shut up :X
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
27-3-2009 23:51

martyndegraaf schreef:

- Lengtevrachten mogen niet aan de voorzijde van de aanhanger door het kopschot steken,
Lengtevrachten mogen niet aan de voorzijde van de aanhanger door het kopschot steken, tenzij de lading ondeelbaar is en niet voorbij het stuurwiel van het trekkend voertuig steekt.
Is de lading ondeelbaar en steekt de lading voorbij het stuurwiel van het trekkend vooertuig. Is een ontheffing samen met begeleidend transport verplicht.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
28-3-2009 10:53
(Ondeelbare) lading mag niet voor de koppeling van de aanhanger uitsteken.

Heb je ondeelbare lading op je trekkend voertuig liggen dan mag deze niet meer dan 3,5 meter uitsteken aan de voorkant, gemeten vanaf het hart van het stuurwiel. Lading die aan de voorkant uitsteekt moet gemarkeerd worden.

Moet toegeven dat ik wel even moest opzoeken hoe het ook alweer precíes zat. wink ;)
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
28-3-2009 12:02
ach jongens...

Wie wil er nu met 7,5 meter truss rondsjouwen?? Bestaan die uberhaupt? laugh :D

Die 7,5 meter kom ik op door mn 4meter binnenbak plus de genoemde 3,5 meter uitsteken aan de voorkant. laugh :D

Assen zijn uit mn hoofd 1750 KG assen. Kenteken is een 2500kg aanhanger. BE rijbewijs is verplicht.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JapieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-6-2004
Laatste: 13-9-2018
Berichten: 37
3-4-2009 16:22
Hier ook even mijn vervoer voor de kleinere klusjes en voor klusjes zonder (veel) apparatuur.
Ik heb de luxe dat ik mijn vervoer afhankelijk van het weer kan kiezen. Beide uitgerust met trekhaak zodat in geval van nood de aanhanger erachter kan. Maar die hangt eigelijk altijd achter de bus van mn collega.

mooiweer vs. slechtweer

Verder nog een kijkje in onze aanhangwagen compleet geladen met een show voor een schoolfeest. (ps. foto is tijdens het uitladen gemaakt, zo zijn we dus niet gaan rijden)

groeten Jaap

Terug naar forum Reageer (zonder quote)