Forum > Geluid

Stage Accompany Blue Box.

(310 reacties. Pagina 25 van 32)
Moderator(s): Dré
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
25-2-2009 00:16
Klopt ik heb een setje SA 4530 glijbanen en deze zijn afgezien van eht feit niet te tillen ook niet stuk te krijgen en rammelen doen ze evenmin, zelfs niet vol gas met een JBL 2226 Woofer erin. wink ;)
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
3-3-2009 15:35
Hallo,

Door stom toeval een zeer net setje van zes Blue Boxen gevonden in Duitsland.

Zo werden ze in eerste instantie meer dan 20 jaar terug bij SA geproduceerd (zie foto's), dus met foamen frontje (naderhand geleverd met een stalen front), PMS-5000 LED-paneeltje (naderhand met opdruk "Blue Box") en het losse netsnoer (naderhand met een vast netsnoer).

Het "vliegspul" wat er "zeer eng" aan gemonteerd zit is origineel, maar behoort niet zó vast te zitten (werden ook zo niet af fabriek geleverd).
Normaal gesproken zaten de vliegplaten samen met een flight case samen gebouwd.

Hier nog even de foto's:

* Foto 1.
* Foto 2.
* Foto 3.
* Foto 4.
* Foto 5.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
3-3-2009 15:53
erg leuk setje om zo te zien.
kun je een aardig feestje mee bouwen wink ;)

Hoeveel heb jij er nou eigenlijk in totaal?
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
3-3-2009 16:45
Webbie, hou nou toch eens op. Wat moet je ermee..... laugh :D
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
3-3-2009 17:18
2 x bewerkt. Laatst door Webbie op 5-3-2009 07:17
Hallo Lunt en Rob,

Lunt schreef:

Hoeveel heb jij er nou eigenlijk in totaal?
Nu ik mijn vorige post zo nog eens een keer door lees komt het misschien over dat ik die set heb gekocht.
De set staat te koop in Duitsland voor 6000,- euro, veel te veel natuurlijk, de helft zou al beter in de buurt komen.
Voor mij een prijs die absoluut niet haalbaar is met mijn budget(je).

Op dit moment heb ik nog steeds de twee opgeknapte Blue Boxen staan, waarvan ik dan nog nette flight cases, vliegstrips, statief-adaptors en statieven mis.
De bedoeling is 4 complete Blue Boxen ooit te bezitten met alle opties, zoals:

* de houten kasten zelf met het montageframe voor de ribbon compact driver.
* SA 8535 Ribbon Compact Drivers met bijpassende zwarte hoorns.
* SA 1513 woofers.
* PMS-5000 versterkers met alle updates en laatste firmware en software versies.
* zowel de foamen frontjes als de stalen frontjes.
* nette flight cases, inclusief de vliegstrips.
* statief-adaptors en statieven (werden/worden ook gebruikt voor de SA C29).

Dit alles aangestuurd door een SA 102, een PPE 2410, een X60a, PPA 1200 en twee P17 subs (i.c.m. SAnet).
Ben dus nog wel een tijdje aan het zoeken, ruilen en tuitelen laugh :D.

De laatste tijd heb ik hier drie paar Blue Boxen van alle drie de verschillende types gehad.
Waarvan ik dan steeds heb gekeken wat er in zat, foto's gemaakt en de spullen die ik nodig had er van gehouden (de rest weer door verkocht).

Als begin heb ik nu twee hele nette PMS-5000's versterkers (met opvolgend serienummer zelfs) en twee stalen fronten voor de tweede set Blue Boxen.
De rest zoek ik dus nog.

Het is echt een crime om nette flight cases te vinden (niet zo gek natuurlijk kijkend naar hoe oud die dingen zijn en waar ze voor gebruikt werden/worden).

Door al dat zoeken, mailen en bellen ontmoet je veel mensen en krijg je er weer een hoop informatie bij.
Dat maakt het juist allemaal zo leuk.

Momenteel ben ik een speurtocht begonnen naar de tien Blue Box flight cases die ooit (in de weg) stonden in "de Smid" (discotheek) in Reijmerstock.
De vorige eigenaar had ze toen leeg staan, de Blue Boxen hingen immers in zijn discotheek, en wilde er vanaf.
De huidige eigenaar (sinds 2006) heb ik al eens een keer gebeld, maar die wist niets over 10 BB flight cases, wél had hij de tien Blue Boxen nog hangen in zijn zaak die nu geen discotheek meer is maar een restaurant.
Waarschijnlijk zijn alle lege flight cases aan iemand verkocht.
Probeer daar dus achter te komen.

Misschien kent iemand van dit forum de vorige eigenaar persoonlijk.

(namen van de huidige en vorige eigenaar zijn mij bekent, maar heb ze wegens privacy-redenen weg gelaten)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
BreurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2007
Laatste: 2-4-2017
Berichten: 14
3-3-2009 17:43
Momenteel ben ik een speurtocht begonnen naar de tien Blue Box flight cases die ooit (in de weg) stonden in "de Smid" (discotheek) in Reijmerstock.
De vorige eigenaar had ze toen leeg staan, de Blue Boxen hingen immers in zijn discotheek, en wilde er vanaf.
De huidige eigenaar (sinds 2006) heb ik al eens een keer gebeld, maar die wist niets over 10 BB flight cases, wél had hij de tien Blue Boxen nog hangen in zijn zaak die nu geen discotheek meer is maar een restaurant.
Waarschijnlijk zijn alle lege flight cases aan een iemand verkocht.
Probeer daaar dus achter te komen.

Misschien kent iemand van dit forum de vorige eigenaar persoonlijk.
Hoi Webbie,

Ik volg al een tijdje jouw verhalen over SA en de Blue Boxen. Ikzelf woon in Gulpen, enkele kilometers van Reijmerstok. Ik ga eens voor je rondvragen aan vrienden. Grote kans dat ik de vorige eigenaar te pakken kan krijgen en kan uitzoeken waar de flightcases zijn gebleven.

Succes verder!

[Edit: nooit geweten dat daar Blue Boxen hangen eigenlijk laugh :D ]
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
3-3-2009 18:55
Hallo Robbert,

Bedankt dat je het voor mij wilt uitzoeken.
De flight cases waren toen nog in nieuwstaat omdat ze nooit on-the-road zijn gebruikt.

Nogmaals heel erg bedankt!

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
3-3-2009 20:32

nijhuisr schreef:

Webbie, hou nou toch eens op. Wat moet je ermee..... laugh :D
Ik moet zeggen dat ik meer zag in de vorige hobby van Webbie (de oude effecten), maar ik weet als niemand anders hoe verslavend oude-dingen-met-jeugdsentiment zijn razz :p
Trouwens, heb jij niet net zoiets met SL-1200's? wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
3-3-2009 20:59
Wel een beetje maar ik spaar ze niet, ik spaar oude HiFi Philips boxen. Heb er nu 12 op mijn PC kamer staan op een Power jumbo 1000 (2 keer 500watt)

Dus iedereen heeft zo zijn dingen. wink ;)
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 2057
4-3-2009 08:48
Inderdaad! Ik heb er ook aan gedacht dat daar nog van die blue boxen hingen. Nog door mijn kop geschoten dat ik evt. veilingen eens in de gaten moest houden na het faillissement. Niets meer van gezien razz :p

Nu is het een restaurant dan? In de discotheek hingen in ieder geval wel de blue boxen, maar of deze toen echt in bedrijf waren heb ik betwijfeld. Er hingen nog wat Soundprojects kasten naast.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)