Forum > Opmerkingen

Andere webshop gebruikt letterlijk tekst new-line!

(406 reacties. Pagina 38 van 41)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-2-2009 19:36

Melo-G schreef:

Als je niet weet waar je over praat of gewoon een onzinnige opmerking de lucht in wil slingeren, doe dat dan lekker ergens anders.

De Bata is onder handen van SkyFly, neem dat maar van mij aan.
Hij beweert nergens dat het niet zo is. Wel dat het bijzonder slordig, ongeloofwaardig en misschien zelfs onbetrouwbaar (mijn woorden) overkomt als je aan de ene kant dat soort referenties/foto's hebt, en aan de andere kant domme taalfouten in je website maakt ...
Light Image
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
16-2-2009 12:08

DJ-Jan schreef:

En daar laat jij het bij?

Zij zeggen over een paar maanden halen we het er wel af (of we hopen dat je het vergeten bent).
En jij gaat daarmee akoord?
Ik wilde dit toch nog even aanhalen aangezien ik het met bovenstaande post helemaal eens ben. Als jullie tektst de originele versie is, dan laat je het er toch niet bij om maar te wachten of ze het een keer aanpassen. Aanpakken die mensen denk ik dan!
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
Dj-ozzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 31-3-2012
Berichten: 123
16-2-2009 15:32

JeroenVDV schreef:

Melo-G schreef:

Als je niet weet waar je over praat of gewoon een onzinnige opmerking de lucht in wil slingeren, doe dat dan lekker ergens anders.
Hij beweert nergens dat het niet zo is.(..)
Idd, wanneer je gewoon leest wat er staat dan zie je dat het een simpele tegenstelling is.
"Slechte" site <> Grote nette productie

Als ik denk, zo dat is een kl*te productie, dan zou ik wel zeggen:
Kijk naar die impressie, dat is totaal in lijn met hun website, net zo slecht

Maar nee,
ik zeg dat ze een slechte site hebben en dat dat dan toch raar is als je dit formaat producties doet.
"Maar voor de rest ben ik niet gek hoor"
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
16-2-2009 18:31

dj-ozz schreef:

JeroenVDV schreef:

Melo-G schreef:

Als je niet weet waar je over praat of gewoon een onzinnige opmerking de lucht in wil slingeren, doe dat dan lekker ergens anders.
Hij beweert nergens dat het niet zo is.(..)
Idd, wanneer je gewoon leest wat er staat dan zie je dat het een simpele tegenstelling is.
"Slechte" site <> Grote nette productie

Als ik denk, zo dat is een kl*te productie, dan zou ik wel zeggen:
Kijk naar die impressie, dat is totaal in lijn met hun website, net zo slecht

Maar nee,
ik zeg dat ze een slechte site hebben en dat dat dan toch raar is als je dit formaat producties doet.
En toch doen ze dergelijke grote producties (en ja, dat heb ik met eigen ogen gezien), ook al is die site niet helemaal je van het. Als klant heb ik ook liever een mooie productie en een mindere site, dan een prachtig verhaal op een site en een kutproductie. Want ook dat soort verhaaltjes kom je tegen. Al dan niet in combinatie met 'geleende' foto's.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
16-2-2009 19:58

Tim versteeg schreef:

Als klant heb ik ook liever een mooie productie en een mindere site, dan een prachtig verhaal op een site en een kutproductie. Want ook dat soort verhaaltjes kom je tegen. Al dan niet in combinatie met 'geleende' foto's.
Maar ging het hier niet om "geleende" teksten? Vind je dat dan ook geen probleem? Teksten zonder toestemming lenen is toch gewoon diefstal? Of heeft een bepaalde verschuiving in de maatschappij ervoor gezorgd dat dit anders gezien wordt tegenwoordig?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
16-2-2009 20:30
Nergens staat dat Tim er geen probleem mee heeft.

Dat gekopieer van teksten en foto's ga ik absoluut niet goedpraten, dat getuigt gewoon van een slechte creativiteit. Het gaat mij er meer om dat je een bedrijf niet in kunt schatten aan de hand van hun website. Zoals Tim ook al aangeeft, je site kan nog zo prachtig zijn, het gaat uiteindelijk om het werk wat je oplevert. Wat zou anders de reden zijn dat steeds minder bedrijven foto's en samenvattingen van hun klussen op hun website zetten?

Ik vind het ook bijzonder slecht dat wanneer het hier over gekopieerde teksten gaat van bedrijf X, dan ook direct de klussen van bedrijf X maar in datzelfde schuitje gedrukt moeten worden.

"oh die heeft een prachtige website, die zal wel dikke klussen krijgen"
"oh die tekst is gejat, dan zal de rest ook wel gejat zijn"

Beetje jammer...
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-2-2009 20:41
Wat een heerlijke verdedigende onzin weer. Wordt een website voor de lol van de kat van de eigenaar bijgehouden ofzo? Een website is de presentatie van een bedrijf en toont (normaliter) het 'kunnen' van een bedrijf. Als iets elementairs als 'nederlandse taal' een probleem is en creativiteit om eigen teksten te verzinnen ontbreekt (vreemd.. Voor een bedrijf dat pretendeert creatief te zijn), is dat presenteren simpelweg mislukt.. En ja, dat zegt heel wat over het bedrijf.
Light Image
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
16-2-2009 21:20

Dré schreef:

Tim versteeg schreef:

Als klant heb ik ook liever een mooie productie en een mindere site, dan een prachtig verhaal op een site en een kutproductie. Want ook dat soort verhaaltjes kom je tegen. Al dan niet in combinatie met 'geleende' foto's.
Maar ging het hier niet om "geleende" teksten? Vind je dat dan ook geen probleem? Teksten zonder toestemming lenen is toch gewoon diefstal? Of heeft een bepaalde verschuiving in de maatschappij ervoor gezorgd dat dit anders gezien wordt tegenwoordig?
Ik vind het fout dat dingen gekopieerd worden, zowel foto's als teksten waar ik ook op doel met mijn reactie. Ik vind het echter ook fout om zo maar te roepen dat een bedrijf dan ook waarschijnlijk ruk zal zijn. En ja een website is een visitekaartje van het bedrijf, maar goed werk leveren is minstens zo belangrijk. Sommige mensen zien dat in, en sommigen wat minder. Maar om nou te zeggen dat die sommigen die dat niet snappen daarom ook wel slechte producties leveren vind ik wat kort door de bocht. Zeker op een forum waar bedrijven zoveel mogelijk beoordeeld worden op hun product, en we ons niet blind staren op mooie verhaaltjes en/of merkstatus.
Nogmaals, ik praat het kopieeren van andermans creativiteit absoluut niet goed, maar ik vind dat hier wat kort door de bocht gereageerd word.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
16-2-2009 21:46

JeroenVDV schreef:

Wat een heerlijke verdedigende onzin weer. Wordt een website voor de lol van de kat van de eigenaar bijgehouden ofzo? Een website is de presentatie van een bedrijf en toont (normaliter) het 'kunnen' van een bedrijf. Als iets elementairs als 'nederlandse taal' een probleem is en creativiteit om eigen teksten te verzinnen ontbreekt (vreemd.. Voor een bedrijf dat pretendeert creatief te zijn), is dat presenteren simpelweg mislukt.. En ja, dat zegt heel wat over het bedrijf.
Sorry maar ik deel je mening totaal niet.

Wij zijn ongeveer van dezelfde leeftijd, en maken allebei dagelijks gebruik van internet. Ik zie het internet absoluut niet als geschikt media om mensen te bereiken met je product, zeker niet op de verhuurmarkt.

Kijk nou eens feitelijk naar alle drive-in showtjes met hun flashy site. Hoeveel klussen doen die gasten op jaarbasis? Kijk nou eens naar het disco'tje uit het dorp met een HTML site die echt te lelijk voor woorden is. En kijk wat die gasten op jaarbasis doen. Het verschil zit hem er gewoon in dat iedereen maar denkt dat de klanten vanzelf wel komen zodra de website netjes is. Ik ben van mening dat dat niet zo werkt en je nog steeds zelf naar je klanten toe moet, en dat is ook wat ik doe.

Check voor de gein mijn site eens. Je lacht je waarschijnlijk kapot. Ik ook, want er is geen weekend dat ik thuis zit. Denk daar maar eens over na.

Voor wat betreft de Nederlandse taal, dát ben ik met je eens, die is soms gewoon te rampzalig voor woorden toegepast op websites.
Vergeet niet te lachen
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-2-2009 16:02
Ik doe 300 klussen per jaar, die bijna allemaal via onze websites geboekt worden. Hugo, degene waar de teksten van gejat zijn, doet er meer dan 700 per jaar en ook die komen voornamelijk via zijn websites.

Als je anno 2009 nog steeds niet gelooft in de kracht van internet weet ik het ook niet meer. Jij krijgt misschien niet veel klussen via jouw website, maar dat ligt niet aan internet... Je website ziet er op zich goed uit, maar is erg simpel en kaal. Belangrijke zaken zoals prijzen, foto's etc ontbreken. En dat is juist hetgene wat mensen willen weten.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je zonder website geen klussen hebt. Jij hebt misschien een aantal vaste klanten, en een aantal via mond op mond reclame, visitekaartjes enzovoorts. Maar echt nieuwe klanten, dus klanten die nog nooit eerder van je gehoord hebben, bereik je wel degelijk via internet. En dan is je website dus inderdaad je visitekaartje...

Overigens dient de website wel in overeenstemming te zijn met de werkelijkheid. Dus geen foto's van sensation erop zetten als je zelf alleen twee luidsprekertjes en een cd-speler hebt.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)