Forum > Licht

Kanaalindeling ledparren..

(110 reacties. Pagina 11 van 12)
Moderator(s): Dré
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
27-1-2009 10:04

Martijn schreef:

Importeur stuurt eind deze week/begin volgende week een Multiform Multispot op (en als het meezit ook een LS1009, de "tri-led" variant van de Multispot). Ben benieuwd. happy :)
Heb je de Multispot al kunnen testen Martijn? Of iemand anders misschien?
Cyberlights in the house :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
27-1-2009 10:40
Mijn laatste communicatie met de importeur is van 22-10 vorig jaar. Ik vroeg daarin of het mogelijk was het product eerst te zien/testen alvorens te besluiten het wel of niet in het assortiment op te nemen. Dat was mogelijk dmv. een zichtbasis zending.

Ik had liever gezien dat de importeur ging kijken wanneer hij in de regio was en dan even bij me langswipte voor dit verhaal. Ik heb dus nog steeds geen besluit genomen.

Ook het feit dat de 24x1W Showtec LED Par-64 spots momenteel voor een spotprijs (pun) de toonbank overgaan heeft me doen besluiten het Multispot verhaal nog even uit te stellen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
27-1-2009 11:28
Okay, duidelijk verhaal. Wel jammer, vooral het "bami-schijf" ontwerp sprak mij erg aan. Je krijgt er met gemak 8 van in een relatief kleine flightcase.
Cyberlights in the house :D
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
27-1-2009 15:44
shocked 8O Die Showtecs kosten ook niks meer. Grootste nadeel is wel de megatoeter van een behuizing, maar qua lichtopbrengst zijn ze best de moeite. (Keer de Multipar 24*1W variant naast een JB gehad. Optisch geen megaverschil, lichtmeter gaf bij de eerstgenoemde wel het dubbele aan)

De vergelijking is een week of 3 geleden pas gedaan, heb er alleen nog geen tijd voor gehad om die resultaten in een overzichtelijk verslag te gieten. Die Multispots zijn prima, zeker waar voor je geld, maar niet het ei van Columbus.

Ergens midden/eind februari wordt het 9*3W model van Multiform verwacht, ben benieuwd wat dat is.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
27-1-2009 22:31
Voordat ik een nieuw topic ga openen, stel ik hier mijn vraagjes maar even over de ledparren wink ;)

Met carnaval mag ik het licht verzorgen op een wagen (ook het geluid), en nu had ik een aantal ideetjes.

Ten eerste, ik beschik over 3x2 meter FQ50 truss. Dit ziet er zo op een carnavalswagen niet zo leuk uit. Nu heb ik op een productie van het bedrijf waar ik werk, eens gezien dat ze ledparren gebruikten om trussing uit te verlichten (zie ik nu wel vaker, nu ik erop let).
De truss ziet er zo een stuk voller en mooier uit.

Voor op de carnavalswagen was mijn plan om 2 stukken truss rechtop te bevestigen (in de lange weg) en 1 stuk truss in de breedte daarboven (niet afwerken met hoeken, maar gewoon tegen elkaar aan bevestigen (hoe is nog een vraag).

Het plan dat ik bedacht had, is om 3 of 4 parren te huren (zijn lastig te huren kom ik net achter).

Ook wil ik graag 2 scanners bevestigen op de bovenste truss (the winner II). Tegen de trilligen die truss bevestigen met iets wat dempt (iets van rubber of iets dergelijks).
Natuurlijk ook een bak rook creëren door middel van een martin 2000 (als ik hem gemaakt krijg).

Maar nu dus de vraag, welke ledparren passen er in FQ50 truss van Milos? En zijn er eventueel andere oplossingen ?
Freelance diensten & LED Design
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
27-1-2009 23:23
Bevestigen doe je met zo'n ding.

Trillingen zou ik niet al te bang voor zijn, daar voorkomt een stukje rubber ook niet veel aan. Gewoon heel duidelijk tegen je klant zijn: kapot = kopen.

Voor wat betreft die LED parren: elke drive-in show heeft tegenwoordig LED parren die je vast wel voor een leuk prijsje kunt lenen. Informeer gewoon eens bij de shows in je omgeving.
Vergeet niet te lachen
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
28-1-2009 17:08
Ik denk dat je buiten op klaarlichte dag van een scan niet veel gaat zien.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
28-1-2009 17:10

eddy wally schreef:

Ik denk dat je buiten op klaarlichte dag van een scan niet veel gaat zien.
Denk het ook niet eerlijk gezegd ;) Ik haal de scanners ook van de wagen af na de lichtstoet. Ook zet ik ze pas net voor de lichtstoet erop happy :)
Freelance diensten & LED Design
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-1-2009 17:11
Evenals van een LED-par in een trussje..

Wees slim en gooi die kar vol met blinders/parren/rook/strobes. Inderdaad stroomtrekkers, maar dan zie je tenminste iets. Beetje zonde van 't geld anders..

Je gaat op een kar ook geen bewegende kop hangen in spot-uitvoering, daar pak je ook wash voor. Dan is er nog iets van een kleurtje te zien! laugh :D
Light Image
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
28-1-2009 23:21

JeroenVDV schreef:

Wees slim en gooi die kar vol met blinders/parren/rook/strobes.
Dat is ook het enige wat je eigenlijk ziet op carnavals wagens en dingen zoals de danceparade...

Ledtubes zouden ook nog kunnen...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)