Forum > Geluid

Pioneer MEP-7000 Topic

(190 reacties. Pagina 12 van 20)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-1-2009 16:23

ozzy schreef:

Ik werk nu ook enige maanden met de pioneer. Ook ik heb wel vastloper gehad, maar dat was 9 van de tien keer door fouten bestanden (rare gedownloade of verkeerde tag)
Wat bedoel je dan met "verkeerde tag"? Vraag geldt ook voor Spacey Deejay.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
20-1-2009 16:30

YourLiVe schreef:

Maar mensen die budget hebben om een MEP te kopen zijn meestal niet degene die illegaal mp3'tjes downloaden lijkt me.
En als ik uit het raam kijk dan lijkt de aarde plat (oftewel: Een foute conclusie (dusje) is zo gemaakt)...

Eerder schreef iemand:
We werken per player unit met 2 losse HD schijven van 500 respectievelijk 1000 gig. Er staan op dit moment gemiddeld 70.000 tracks op de schijf.
Da's een HELE HOOP om legaal aan te schaffen EN een hele hoop om ook netjes en correct op disk te hebben staan...

Buiten dat... laten we niet roomser doen dan de paus... Ik heb een mp3 collectie van ca. 12.000 titels waarvan ik zeker weet dat zo'n 100 titels afkomstig zijn van niet legale wegen. En hoeveel bestanden heb je ook alweer nodig om één shit bestand te hebben? Uhm... ÉÉÉN! wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
20-1-2009 16:33
1 x bewerkt. Laatst door RonnieB op 20-1-2009 16:39

Victor schreef:

Overigens is er ook nog goed nieuws: Serato 1.9 schijnt native ondersteuning te gaan bieden voor deze Pioneer. Al gaat dat je natuurlijk wel weer extra geld kosten en verlies je de handigheid van de stand-alone oplossing die de MEP-7000 zou moeten zijn.
Tja, ik heb juist een MEP-7000 gekocht om van de pc/laptop af te zijn. (ik wil de pc met VDJ nu alleen nog meenemen als ik karaoke dingen ga doen)

En crashen vanwege een foute tag lijkt me ook erg sterk, ik heb zelf gelukkig nog geen crashes gehad. (en ik heb er al een behoorlijk aantal draai-uren opzitten)
Mijn MP3s zijn dus wel allemaal zelf geript en (grotendeels automatisch) getagd, er zitten zelfs geen VBR bestanden in. (wat bij denon spelers soms nog wel voor kuren kan zorgen)
Eerst ripte ik op 192kbit, maar tegenwoordig is dat al op 320kbit, schijfruimte is toch geen issue meer.

[edit schreef:

Dré schreef:

Buiten dat... laten we niet roomser doen dan de paus... Ik heb een mp3 collectie van ca. 12.000 titels waarvan ik zeker weet dat zo'n 100 titels afkomstig zijn van niet legale wegen. En hoeveel bestanden heb je ook alweer nodig om één shit bestand te hebben? Uhm... ÉÉÉN! wink ;)
Er zitten altijd wel wat minder legale nummers tussen, maar zolang dat bij enkele nummers blijft, heb je er nog redelijke controle erover.

Ga je daarintegen klakkeloos albums en verzamelaars van internet trekken, en zonder controle op je schijf zetten, dan vraag je er ook wel een beetje om...
Ik zou dan ook totaal geen inzicht meer hebben wat voor muziek ik bij me heb, als ik nieuwe verzamelaars koop, wil ik ze altijd een keer gehoord hebben, zodat ik een beetje een idee heb wat voor nummers ik nieuw heb!
Als ik elke week 10 cds zou downloaden, hou ik dat dus echt niet meer bij.
En met zo'n hoeveelheid nieuwe muziek elke week, raak je het overzicht snel kwijt. Dan maar iets minder muziek, maar meer overzicht!
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
20-1-2009 16:35

RonnieB schreef:

Eerst ripte ik op 192kbit, maar tegenwoordig is dat al op 320kbit, schijfruimte is toch geen issue meer.
Ik hoop dat er snel een id tag container komt voor wavjes (dan kunnen we eindelijk die hele compressie shit gedag wuiven en lekker 44k1/16 verliesvrij rippen en opslaan inclusief tags).

En nee, Flac en dat soort onzin is ook geen optie. Onnodige processorload, elke keer als het afgespeeld wordt (terwijl de ruimte winst per jaar minder en minder boeiend wordt en reeds nu al een moot point is geworden).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
OzzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 27-9-2020
Berichten: 93
20-1-2009 17:43
Er staan op dit moment gemiddeld 70.000 tracks op de schijf.
Wat ik me dan af vroeg...waarom heb je zo bizar veel muziek bij je? Die 12.000 van dré vind ik veel, maar snap ik nog..
maar 70.000 vind ik persoonlijk een beetje overdreven. Ik red het namelijk met 5 tot 6 duizend prima..
En grijp ik wel eens mis?
Neej, ja een heeel enkele keer, maar dat is dan ook ene nummer die compleet niet in de avond pas.

Wat is de reden dat jullie(bedoel niet dré) zo veel muziek mee nemen? Ik vind het alleen maar chaotischer worden.
lekker die zooi die je nooit gebruikt weg gooien, of zoals ik doe op een extra harde schijf voor nood.
De harde schijf die je eerder op de foto's zag bezit een basis bestand van die 5 a 6 duizend waar ik prima mee uit de voete kom.
The Show Must Go On!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
20-1-2009 18:01
ik ongeveer dezelfde hoeveelheid muziek. Alles origineel, en is meeeer dan genoeg. 15-20 tracks per uur, 5 uur draaien keer (laten we ruig doen) 25 om variatie aan te brengen en je hebt al meer dan genoeg muziek. Jammer dan van dat ene idote verzoekje, als je de vraag vaker krijgt zorg je alsnog dat je he te pakken krijgt. Avond zal echt niet complaat waardeloos zijn als je een paar plaatjes (mp3's razz :p )niet kunt draaien.

SSD wordt redelijk betaalbaar, ik heb alles op VBR 0 geript en heg nog 'maar' zo'n 45GB. Als deze goed zouden werken met mijn D2 lijkt me dat ideaal. Fysiek crashen is onmogelijk, die kans lijkt me nl. het meest reeeel als je sjouwt met een HDD, of door trillingen van de muziek, of warm lopen. USB stick zou ook nog een mogelijkheid zijn.
MarziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 30
22-1-2009 21:55

Dré schreef:

Ik hoop dat er snel een id tag container komt voor wavjes (dan kunnen we eindelijk die hele compressie shit gedag wuiven en lekker 44k1/16 verliesvrij rippen en opslaan inclusief tags).
Nu zal het niet helemaal conform de standaard zijn .. Maar de wav-files die ik gebruik op m'n HD2500 doen het perfect, incl de id-tags.

Files zijn geript met audiograbber, en deze files geven ook geen problemen in andere toepassingen (audio cd branden, of bewerken in Adobe Audition).

Marzi
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
22-3-2009 22:11
Ik las op de Pioneer site dat er inmiddels nieuwe firmware voor de MEP-7000 beschikbaar is.
IK ben erg benieuwd of de zoekfunctie nu wel goed werkt...
Changelog 09-03-17

Updated thread to reflect newest versions on the download site:

Firmware from <factory> to 2.02

The update improves:
- Keyword Search by Library Browsing
RevhaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 29-12-2018
Berichten: 91
25-3-2009 17:20
Is er al iemand die de nieuwe search functie getest heeft op de MEP-7000?

Kun je nu op een gedeelte van een woord zoeken? Zoals je dat bij een numark D2 ook kunt?
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
4-4-2009 11:45
ja je kan nu op een gedeelte van een naam of nr zoeken
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten

Terug naar forum Reageer (zonder quote)