Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 75 van 146)
Moderator(s): Dré
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
11-1-2009 17:08
Je zegt zelf dat taperollen NIET op de pakbon staan (als een stagaire daar al iets mee te maken ZOU hebben).
Hoe moet die stagaire dan weten hoeveel rollen er mee moeten? Zelfs een prof kan dan fouten maken omdat hij in het magazijn niet weet hoe groot de klus is, hoeveel man er aan de klus werken op locatie etc etc..

Dat kan je een stagaire dus echt NIET kwalijk nemen, stagaires moet je zoiezo alleen maar hoopjes laten vegen, kabels rollen/maken en laten kijken wink ;) (wat in de praktijk eigenlijk ook altijd gebeurt...)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-1-2009 17:19

LJ DaAn schreef:

stagaires moet je zoiezo alleen maar hoopjes laten vegen, kabels rollen/maken en laten kijken wink ;) (wat in de praktijk eigenlijk ook altijd gebeurt...)
Fijne opmerking lekker laag bij de grond.

Uiteindelijk zorg je ervoor dat je een goede leerschool bent.
Ook dat geeft namelijk een positief beeld van je bedrijf weer.

Martin.
kvm entertainment
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
11-1-2009 17:28
Het gaat dan wel om de stagairs in het magazijn (die dus niet weten hoe het er op klus aan toe gaat). Maar op zich kun je je toch wel voorstellen dat de hoeveelheid tape evenredig is met de hoeveelheid kisten die je moet laden?
Als alles in een Vito past: 2-3 van iedere soort. Als er twee trailers naar toe gaan: 10 rollen van elk. Even kort door de bocht genomen.

Ook wel eens meegemaakt dat een kist in een verkeerde vrachtwagen is gezet en dat de stagair vrolijk de schuld kreeg. Door dit soort kleine foutjes (maar met toch wel knap vervelende gevolgen op lokatie) is het begeleiden en controleren van stagairs omhoog gegaan (dit allemaal bij een groter bedrijf waar ik vaker voor freelance). Helemaal mee eens dat je stagairs niet de schuld kan geven, want die hebben geen echte verantwoordelijkheden. Van de andere kant ben ik wel van mening dat een stagair enigszins mag kunnen nadenken: een megaklus laden en 1-2 rollen tape bijvoegen is gewoon DOM. Liever te veel dan te weinig meegeven: wat over is komt toch wel terug.

Bovenstaande voorvallen waren wel heel erg incidenteel, ik heb verder eigenlijk niet te klagen over de magazijnmensen. wink ;)
Lichtje erbij?
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
11-1-2009 18:03

LJ DaAn schreef:

Dat kan je een stagaire dus echt NIET kwalijk nemen, stagaires moet je zoiezo alleen maar hoopjes laten vegen, kabels rollen/maken en laten kijken wink ;) (wat in de praktijk eigenlijk ook altijd gebeurt...)
Het klopt dat stagairs vaak de klote klusjes krijgen. Daar is opzich niets mis mee, het is vervelender als die stagairs de hele periode niets anders krijgen te doen. Ik zie een stagair aan als iemand die voor de helft mee kan draaien voor de ander helft kleine klusjes moet krijgen.
En honderd procent aandacht nodig heeft. De beste manier om onze toekomstige collegae te ontmoedigen is, door hen hoopjes te laten vegen en kabeltjes te laten rollen. Als je jezelf te goed vind om dat te doen moet je ander werk zoeken.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
11-1-2009 18:31

DJ JB schreef:

....je stagairs niet de schuld kan geven, want die hebben geen echte verantwoordelijkheden. Van de andere kant ben ik wel van mening dat een stagair enigszins mag kunnen nadenken: een megaklus laden en 1-2 rollen tape bijvoegen is gewoon DOM. Liever....
Als je een megaklus laad dan hoop ik toch zeker dat alle kisten goed gepakt zijn. Inclucief alle verbruiksmaterialen, het is op de laadverantwoordelijk na, niemands zorg wat er in de kisten zit. Zolang alle kisten voor die klus in de juiste wagens zitten.

Wees blij dat een stagair er nog een paar rolletjes tape bij deed. Met een standaard rolletje tape kun je toch zo'n 150 to 175 kabels tapen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
12-1-2009 11:27

KVM schreef:

1 hamer voor 14 man?

Ik denk dat dit soort opdrachten veel te groot zijn voor dergelijke ideeën.
Er staat "doos benodigheden"
die doos kan je natuurlijk ook in je auto zetten waar je zelf mee rijd.
Ooit zal je opdrachtgever je heel dankbaar zijn dat jij het wel mee hebt.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-1-2009 12:03

Tom schreef:

Er staat "doos benodigheden"
die doos kan je natuurlijk ook in je auto zetten waar je zelf mee rijd.
Ooit zal je opdrachtgever je heel dankbaar zijn dat jij het wel mee hebt.....
Nee, je opdrachtgever zal je knap stom vinden als je eigen hamers etc. meeneemt. Kunnen namelijk alleen maar kwijtraken. De productie hoort daarvoor te zorgen.

Ennuh, auto waar je zelf mee rijdt is in veel gevallen niet van toepassing (zeker bij dit soort internationale producties; vliegtuig).
Light Image
DJ-RobinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 24-3-2013
Berichten: 51
12-1-2009 12:37
Grote klussen worden altijd in een tijds lijn aangeleverd,dat staat allemaal op de pakbon vermeld. evenals het aantal rollen tape wat er heen gaat. als er bij een grote klus op de bon weinig rollen tape of ander belangrijk materiaal vermeld staan vraag je het even aan je leiding gevende na.

En stagaires alleen laten vegen en kabels oprollen is ook onzin, ik weet niet waar jij stage hebt gelopen of deze informatie vandaan haald? sneaky :V
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
13-1-2009 01:53
Er is hier een aantal mensen dat praat maar geen verstand heeft van zaken. Dat komt dom over, als je niet weet hoe het op dit niveau gaat - houd je er dan buiten óf stel vragen... Kom nou niet even vertellen hoe die bedrijven dat dan wel even zouden moeten doen. Als de gedachte is dat chauffeurs in alle wagens kistjes met extra safetys en hamers doen.. of dat je gedachte achter stagairs is dat je ze hoopjes laat vegen... shut up :X

Douwe, was inderdaad bij AED.. Als je daar staat in je eentje, dan komen ze wel even helpen. Ik ga niet zelf een tot de nok toe bepakte bakwagen leegtrekken... (dat had namelijk onherstelbare schade aan apparatuur en mijn lijf opgeleverd)

Bedrijf met de defecte maccen was niet de paarse kisten maar de paarse groep. Was daar ook géén spare bij...

Wat betreft de discussie over het plannen en wiens schuld het is dat Douwe zonder hamers zit of ik met defecte maccen. Het interesseert mij geen DONDER wat er hiervoor mee is gebeurd en wat het excuus is. Als je iets dergelijks aanbiedt, dien je als bedrijf te zorgen dat je daarvoor de faciliteiten hebt en het kunt waarmaken. Maar als een ander zn zaken niet op orde heeft kun je krabben en bijten, maar op dat moment moet JIJ zorgen dat de boel draait. En dan ga je dus schackles gebruiken, of iemand op pad sturen naar de locale hubo... Plannen is echt een vak, je moet echt van de hoed en de rand weten. Gelukkig gaat het meestal ook gewoon redelijk goed. (anders kom je ook niet aan een loods vol met meuk laugh :D )
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
13-1-2009 02:13
Ga jij nou maar met Geenstijl mailen sneaky :V

Je handschoenen zitten in een ledzwabberkist, die had je op de grond laten liggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)