Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 72 van 146)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
29-12-2008 23:57

JeroenVDV schreef:

Malle Pietje schreef:

Het zal niet de eerste keer worden dat ik de pennen met mijn stalen neus erin pof laugh :D
Maingrid op een evenement dat Douwe gemiddeld doet is vaak net even wat anders dan 30-er truss en bestaat ook uit IETS meer koppelingen dan een dipsko-show laugh :D laugh :D
Ja, ik vat 'm laugh :D ..kom ik aan met m'n 5x2mtr hihi
Alles komt goed....
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
30-12-2008 20:55

JeroenVDV schreef:

laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
En je had echt geen hamer(s) in je eigen toolcase?
Ik werd ingevlogen vanaf Dublin, mijn baggage was al dubieus.
Harnas, helm, gereedschap, enz. [edit] Alles zwart natuurlijk. laugh :D laugh :D sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
31-12-2008 17:52
Ja ach. Soms denk je, zulke bedrijven hebben ALLES op orde. Laatst nog bij AED, zij kregen er niet in wat wij er wel in kregen, en dan nog op een goede en veilige manier ook. Ik denk dan, goh, nou ben jij hier aangenomen om de boel goed te laden en te controleren...

Zo heb ik ook met Purple tot 2 keer toe problemen gehad met macjes... De bracket was afgebroken. Dit kwam omdat het zo vaak gebruikt werd en de ene vrachtwagen uit, de andere in ging. Maar zorg dan dat het niet ten koste gaat van de kwaliteit. Een macje met TAPE!!!, en een halve klem doen... shut up :X (Ja het komt niet naar beneden. Als ik iemand de hele nacht op de truss laat liggen die het macje vasthoud komt het ook niet naar beneden.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
31-12-2008 18:04
Aan de andere kant moet je er ook bij stilstaan dat zulke bedrijven vaak meerdere grote klussen per dag moeten laden en pakken, da's wat anders dan een hele week tijd hebben hoe uit te vogelen hoe je een klus gaat plannen en vervolgens een dag erover te doen om een wagentje te laden.
Komt ook nog eens bij dat het verloop in mensen die aan de klus werken (vanaf aannemen tot uitvoering) een stuk groter is. Degene die de klus aanneemt zal over het algemeen de klus niet zelf uitvoeren of pakken laugh :D

Maar hamers (en pennen laugh :D ) in de zelfde wagen laten meekomen als de truss is wel zo'n gevalletje van.. kan niet lastig zijn razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
8-1-2009 12:04
Ik werk voor de grotere verhuurbedrijven zowel direct als indirect.

Wat me opvalt is, dat geen enkel bedrijf het echt voorelkaar heeft. Bij de ene is het materiaal uitstekend maar het transport helemaal ruk. Van weer een andere is het materiaal niet echt okay, maar is de planning weer uitstekend.

Er zijn periodes waneer het soms best goed gaat met deze grote jongens, vooral als het druk is maar niet te druk.
Als het te rustig is, laten velen een steekje vallen. Als het te druk is, krijgen ze de klussen materiaaltechnisch bijna niet rond. (half Europa wordt leeggehuurd)
Ook weet ik zeker dat de mensen die de klussen aannemen, niet de mensen zijn die het uitvoeren.
Vaak zit er een drie tot zes personen tussen. Varierend van magazijnmedewerker, materiaalplanner tot project-manager.

@GoeieGast
Je hebt geluk dat ze je nog helpen met laden bij AED. Voorzover ik weet stacken ze helemaal niets meer bij AED.
Wat mij betreft mag het hele 'trailer tetris met zware blokjes' verdwijnen. Gewoon kistjes tippen, klaar volgende wagen.

Wat betreft een defect gehuurde fixture, had je geen spare meegekregen?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
8-1-2009 15:26
Eensch!
Het is niet uitzonderlijk dat je de kisten open gooit op klus, maar dat je geen idee hebt wat je met het materiaal moet. Met name op kleinere klussen is dit het geval.
Of dat er iets defect is, maar dat de klant geen spares heeft besteld en je dus ter plekke moet improviseren.
Lichtje erbij?
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
8-1-2009 16:00
Op het moment dat ik weet dat een 'spare' actief wordt, ga ik naar huis.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DJ-RobinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 24-3-2013
Berichten: 51
9-1-2009 11:02

Douwe schreef:

Zit ik lekkker in Duitsland, maingrid, uit de eerste trailers helemaal voorelkaar.
Helaas wel 3 trailers moeten wachten voor de hamers.
Hulde an het paarse kitjes bedrijf.
Was dat toevallig sensation?.... of om welke klus ging het precies?
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
9-1-2009 13:08

DJ-Robin schreef:

Was dat toevallig sensation?.... of om welke klus ging het precies?
Als Douwe dat verteld weten we ook om welk bedrijf het gaat, het lijkt me niet de bedoeling dat we hier met modder gaan gooien.
Ookal is er volgens maar mij maar 1 bedrijf wat paarse kistjes heeft, en die zit toevallig in bemmel sneaky :V sneaky :V

Ach, ik hoor weleens verhalen dat als er 8 truck's naar grote producties gaan dat er 1 extra meegaat als 'spare'....
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DJ-RobinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 24-3-2013
Berichten: 51
9-1-2009 14:28
Er is naar mijn weten maar een bedrijf met paarse kisten.... En als ik de productie weet en het is sensation dan weet ik ook eventueel de rede dat er pas later hamers heen zijn gegaan...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)