Forum > Licht

Hoe te programeren bij Freestyler Dmx?

(95 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
RoOoYtJuHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2004
Laatste: 1-2-2015
Berichten: 164
18-12-2008 16:14
Verdomme, ik heb nu WÉÉR het probleem dat de laatste scan zijn shape niet goed maakt maar alleen pann't en niet til't. Leuk weer als je hem morgen dacht te gebruiken op een klusje.
"En zoals mijn vader altijd zei: 's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen"
JohannuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2008
Laatste: 27-6-2009
Berichten: 13
16-1-2009 17:44
Hey,

Ben bezig met programmas te maken voor ledparren. Verschillende kleuren/stappen enz. dat lukt wel. heb ook snel toetsen gemaakt op het toetsenbord. als ik bv programma 1 laat lopen (cue) en vervolgens wil ik programma 2 laten lopen, dan houd hij de instellingen van programma 1 en loopt die samen af. multiselect heb ik aan staan, maar als ik progr 1 deactiveer, loopt hij programma 2 nog steeds niet goed af... weten jullie wat hier het probleem is?
SkylightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 13-6-2009
Berichten: 23
16-1-2009 22:16
Een probleem kan zijn als je in programma 1 kanalen gebruikt die in programma 2 niet worden aangesproken.
Hierdoor blijven die waarden uit prog 1 staan terwijl prog 2 alleen op andere kanalen werkt. Dit kan je oplossen door in programma 2 voor die kanalen een vaste waarde te kiezen.
Bij transparant programmeren moet je altijd goed opletten welke kanelen in welke chase worden gebruikt.
Wordt zonder inhoud geleverd.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
19-1-2009 09:25
Ik heb een algemene vraag ivm het gebruik van freestyler, ik weet niet als het in dit topic past...

Even de situatie schetsen wat ik momenteel in gebruik heb:
- scenesetter 24 kanaals voor het aansturen van 8 kanalen parren, strobo, rookmachine, ACL setje, blinder, frontlicht enkele fresnells
- scanmaster voor het aansturen van scans

Vooral de scenesetter werkt voor mij heel makkelijk, snel enkele chases aangemaakt en perfect om live te gebruiken, dus makkelijk te flashen, dimmen, snelheid aanpassen, frontlicht aanpassen, strobo makkelijk aan te sturen.
Scanmaster wordt meestal wat verwaarloosd, worden enkele progjes ingezet en klaar.

Nu wil ik hiervoor freestyler gaan gebruiken, in combinatie met een behringer bcf2000 midi toestel.
Bedoeling is dat ik dan de chases van de parren wil combineren met de scans, zodat deze beiden dezelfde speed aanhouden, en ook om makkelijk kleurenchases te maken (bv parren blauw/scans rood en vice versa), shutterchases op de scans etc...

Is dit haalbaar met freestyler + bcf2000?
Heb al een tijdje zitten spelen met freestyler, cue's maken lukt wel, transparant lukt ook net (1 cue voor de kleur, 1 pan tilt, 1 shutter) maar het afspelen vind ik niet echt makkelijk. Heb moeite om snel te kunnen ingrijpen, geen idee hoe ik best de scan chases combineer met parrenchase. Master speed toewijzen aan een fader van de bcf2000 lukt ook nog, maar een opzet voor het snel kunnen dimmen van de parren, frontlicht etc heb ik nog niet gevonden?

Heeft er iemand freestyler voor degelijke setup in gebruik? Of heeft iemand nuttige tips en trics voor mij?
Ofwel ben ik nog van de oude stempel en wordt ik te oud voor dergelijke snufjes...

Probleem waar ik al even mee zit: als je onder een submaster verschillende chases hebt staan, dan kan je er eentje selecteren en dan wordt die uitgevoerd. Maar hoe kan je ervoor zorgen dat alle chases die onder die submaster staan na elkaar worden afgelopen?
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
19-1-2009 14:22
Uit mijn ervaring is bij Freestyler inderdaad niet makkelijk live in te grijpen.

De combinatie met scans/parren die ik in FreeStyler heb gehad was eigenlijk parren in de DMX400 die erin zit en verder ging het eigenlijk niet.
Heb het wel geprobeerd om parren mee te programmeren, maar met transparant programmeren werkte dat eigenlijk niet echt.

Mijn advies: Houdt je parren op je scenesetter en scans in Freestyler.

Je zal het namelijk toch nooit precies gelijk krijgen als je transparant gaat programmeren.

Hoe werkt dat trouwens met een behringer bak eraan? Ik ben er ook naar aan het kijken, is het dus mogelijk om per fader op bepaarde waardes diverse cue's te zetten? vb:

1-50: cue 1
51-100: cue 2
enz
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 2057
19-1-2009 14:27

pietje schreef:

Hoe werkt dat trouwens met een behringer bak eraan? Ik ben er ook naar aan het kijken, is het dus mogelijk om per fader op bepaarde waardes diverse cue's te zetten? vb:

1-50: cue 1
51-100: cue 2
enz
Dat kan niet volgens mij. Je kunt wel cues starten over druktoetsen en snelheden aan faders of draaiknoppen koppelen. Verder kun je natuurlijk knoppen definiëren voor next/previous step.
Niet goed, wel hard!
JohannuzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2008
Laatste: 27-6-2009
Berichten: 13
23-1-2009 19:56

skylight schreef:

Een probleem kan zijn als je in programma 1 kanalen gebruikt die in programma 2 niet worden aangesproken.
Hierdoor blijven die waarden uit prog 1 staan terwijl prog 2 alleen op andere kanalen werkt. Dit kan je oplossen door in programma 2 voor die kanalen een vaste waarde te kiezen.
Bij transparant programmeren moet je altijd goed opletten welke kanelen in welke chase worden gebruikt.
Heb er weer na gekeken en direct het probleem gevonden! Als ik bijvoorbeeld de kleur rood heb, moet ik alle andere kanaal op "nul" zetten en op "fade" zetten. dan werkt het helemaal prima. en kun je wisselen van progr. zonder dat hij de kleuren mixt van je vorige progr.

Ben bezig met sneltoetsen; hoe hebben jullie dat allemaal zo'n beetje gedaan? wat is het makkelijktste?
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
24-1-2009 10:45
Gewoon rijen gemaakt op toetsenbord. de F-knoppen zijn shutter-dingen, stroboscoop is spatie, kleuren een rij, alle gobo's een rij, en bewegingen allemaal op een rij. Als je weet wat welke rij is, werkt dat prima!
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
25-2-2010 17:32
ik ben ook bezig met freestyler.
ik maak wat programma's en start deze met de cue buttons. zodra ik deze weer uitdruk gaat de chase door (movingheads blijven bewegen).

wat doe ik fout?

Ik programmeer transparant en heb voor kleuren/gobo's/bewegingen/ aparte knoppen (appart geprogrameerd). Met programmeren zet ik de niet gebruikte kanalen op OFF.

MVG,
Tom van Duuren
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
Remco_kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-1-2010
Laatste: 17-10-2010
Berichten: 21
26-2-2010 12:45
Welke versie van FreeStyler?
Al geprobeerd te upgraden naar de nieuwste?

Ik kan me herinneren dat dit een bug is in één van de oudere versies.
Net even getest met v 3.2.8: werkt hier prima.
FreeStyler user and developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)