Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 35 van 37)
Moderator(s): Dré
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
10-11-2008 17:05
Dat klopt, geluidmixen leer je door veel te doen, oefenen oefenen, vallen en weer opstaan en verder met oefenen.

Daar ben ik nu mee bezig langs mijn av opleiding af.

Maar ik wil graag een hbo papiertje hebben. Dus ik denk ik ga een geluidopleiding doen omdat ik daar later toch mee verder wil.

Zijn anders andere opleidingen die aan te raden zijn om te volgen als je persee een hbo opleiding wilt volgen?
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
10-11-2008 17:36

djberjo schreef:

Dat klopt, geluidmixen leer je door veel te doen, oefenen oefenen, vallen en weer opstaan en verder met oefenen.

Daar ben ik nu mee bezig langs mijn av opleiding af.

Maar ik wil graag een hbo papiertje hebben. Dus ik denk ik ga een geluidopleiding doen omdat ik daar later toch mee verder wil.

Zijn anders andere opleidingen die aan te raden zijn om te volgen als je persee een hbo opleiding wilt volgen?
Electrotechniek oid. De nalaytische denkwijze welke je aanleert op een technische opleiding blijft je altijd van pas komen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
10-11-2008 18:52
Ik weet niet of vele het boeit of niet; maargoed, ik zal hier even een klein vervolg neerplanten. (want ik had even geleden gevraagt wat ik moest volgen, etc.) wink ;)

Ik wil dus later ook de brache van licht- of geluidstechnicus of zelf eventueel een bedrijf starten.
Ik heb contact gehad met de SIHA in Antwerpen (waar ze podiumtechnieken als opleiding hebben), en die zeiden dat een opleiding van elektrotechnieken voldoende was; dus nu volg in elektrotechnieken (2de graad, 3de middelbaar) en dat doe ik nu twee jaar, en vanaf het 5de middelbaar ga ik naar die school in Antwerpen. Overigens wel 'stom' dat er in België niet zoveel scholen zijn met de opleiding podiumtechnieken. Enkel in de 'grote' steden zoals Hasselt, Gent, etc., maargoed; dat is maar bijzaak wink ;)

Nu nog hopen dat m'n opleiding gaat lukken en dat ik misschien iemand heb geholpen hiermee.

(OPGELET: gaat hier om het Belgische onderwijs!)
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
10-11-2008 19:35

DJ Bartje schreef:

Ik weet niet of vele het boeit of niet; maargoed, ik zal hier even een klein vervolg neerplanten. (want ik had even geleden gevraagt wat ik moest volgen, etc.) wink ;)

Ik wil dus later ook de brache van licht- of geluidstechnicus of zelf eventueel een bedrijf starten.
Ik heb contact gehad met de SIHA in Antwerpen (waar ze podiumtechnieken als opleiding hebben), en die zeiden dat een opleiding van elektrotechnieken voldoende was; dus nu volg in elektrotechnieken (2de graad, 3de middelbaar) en dat doe ik nu twee jaar, en vanaf het 5de middelbaar ga ik naar die school in Antwerpen. Overigens wel 'stom' dat er in België niet zoveel scholen zijn met de opleiding podiumtechnieken. Enkel in de 'grote' steden zoals Hasselt, Gent, etc., maargoed; dat is maar bijzaak wink ;)

Nu nog hopen dat m'n opleiding gaat lukken en dat ik misschien iemand heb geholpen hiermee.

(OPGELET: gaat hier om het Belgische onderwijs!)
ik ben daar ook gaan kijken voor die richting, sprak mij heel erg aan.
ik weet niet of je het lokaal al hebt gezien maar daar staan heel wat leuke dingetjes :p

helaas heb mijn studie al redelijk verkloot omdat ik nu in bso zit...

tip voor jou: ga al vanaf het 4e naar die school, dan krijg je sowieso voorrang in die richting.
want ze zitten snel vol ;)
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
10-11-2008 22:34
Hallo Olivier,

olly schreef:

DJ Bartje schreef:

Ik weet niet of vele het boeit of niet; maargoed, ik zal hier even een klein vervolg neerplanten. (want ik had even geleden gevraagt wat ik moest volgen, etc.) wink ;)

Ik wil dus later ook de brache van licht- of geluidstechnicus of zelf eventueel een bedrijf starten.
Ik heb contact gehad met de SIHA in Antwerpen (waar ze podiumtechnieken als opleiding hebben), en die zeiden dat een opleiding van elektrotechnieken voldoende was; dus nu volg in elektrotechnieken (2de graad, 3de middelbaar) en dat doe ik nu twee jaar, en vanaf het 5de middelbaar ga ik naar die school in Antwerpen. Overigens wel 'stom' dat er in België niet zoveel scholen zijn met de opleiding podiumtechnieken. Enkel in de 'grote' steden zoals Hasselt, Gent, etc., maargoed; dat is maar bijzaak wink ;)

Nu nog hopen dat m'n opleiding gaat lukken en dat ik misschien iemand heb geholpen hiermee.

(OPGELET: gaat hier om het Belgische onderwijs!)
ik ben daar ook gaan kijken voor die richting, sprak mij heel erg aan.
ik weet niet of je het lokaal al hebt gezien maar daar staan heel wat leuke dingetjes :p

helaas heb mijn studie al redelijk verkloot omdat ik nu in bso zit...

tip voor jou: ga al vanaf het 4e naar die school, dan krijg je sowieso voorrang in die richting.
want ze zitten snel vol ;)
Ik ben nog niet in de school geweest, enkel contact gehad via de telefoon.
Misschien dat je later een avondstudie kan gaan doen?

Dat wou ik dus eerst te doen, maar dan moet m'n moeder elke morgend om 6 uur mij wegbrengen met de auto naar Turnhout voor mijn bus te halen naar Antwerpen, anders kom ik namelijk dik telaat op school. Daarom voorlopig toch maar elektrotechnieken verder volgen.
Trouwens wel jammer dat Elektrotechnieken meer op het beroep elektricien is gebaseerd (omdat wij met lichtschakelingen werken).
Maar natuurlijk krijgen wij ook wel het bewerken van VOB-draad, en solderen en van die makkelijke dingen.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
10-11-2008 23:15
Een electrotechnische opleiding is de beste basis van allemaal.
Je leert allemaal dingen die direct toepassing hebben op de licht en geluids wereld.

Het is niet voor niets dat ze lichtechs in de UK electricians noemen. sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
18-11-2008 21:35
Zijn hier mensen die op de HKU in hilversum zitten een audio opleiding?
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
O.alblasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2008
Laatste: 11-6-2009
Berichten: 2
1-4-2009 16:23
Bijna heel dit topic doorgelezen.

Ben nu zelf ook aan het kijken voor een opleiding in de branche. Ik heb zelf een klein bedrijfje maar ik wil echt weten waar ik mee bezig ben.

Aangezien ik al wat ouder ben 21, wil ik niet meer te lang op school zitten. Ik had me ingeschreven bij het GLR voor geluidstechnicus maar die zitten al vol, maja ik ga dus niet weer een jaar wachten.

Nu heb ik ook info liggen van het IAB te Utrecht. In heel dit topic dit instituut nog niet tegen gekomen.

Wie heeft er meer info over het IAB of heeft daar zelf een opleiding gevolgd?
MalcolmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2006
Laatste: 8-10-2018
Berichten: 127
3-4-2009 23:39
wat douwe al zegt is gewoon een feit! Ik heb zelf ook 4 jaar elektro gevolgd en doe nu een opleiding podiumtechniek, hier leer ik op dit moment niet zo veel van maar ik kom wel op een hoop leuke producties waar ik wel van leer!

Zeker als lichttechnicus is een vooropleiding elektro bijna een must, ik ben erg blij dat ik het gedaan heb in ieder geval happy :)
Making air move..
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
5-4-2009 23:34

malcolm schreef:

wat douwe al zegt is gewoon een feit! Ik heb zelf ook 4 jaar elektro gevolgd en doe nu een opleiding podiumtechniek, hier leer ik op dit moment niet zo veel van maar ik kom wel op een hoop leuke producties waar ik wel van leer!

Zeker als lichttechnicus is een vooropleiding elektro bijna een must, ik ben erg blij dat ik het gedaan heb in ieder geval happy :)
En wat verstaan jullie dan onder een vooropleiding elektro?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)