Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 34 van 37)
Moderator(s): Dré
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
8-11-2008 19:00
Hoi,

ik studeer nu audiovisueel-productie op de eindhovense school mbo niv4.

Ik wil later geluidsman worden, welke hbo opleiding past daar het beste bij?
Live, studio en video.

Sae is niet te betalen dus valt af.
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
DjjonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2007
Laatste: 14-8-2014
Berichten: 149
9-11-2008 11:13
Hallo Bjorn,
er zijn in mijn weten geen HBO opleidingen voor licht en geluid, althans ik heb al wat research gedaan maar kon ook geen voltijd opleiding vinden. als er mensen zijn die deze wel hebben gevonden laat het even weten. je maakt mij er ook heel blij mee laugh :D

Jon
Boemboem..
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
9-11-2008 12:46
als ik over een aantal jaren met een aantal andere inversteerders wat wil starten in de richting van een drive-in show / verhuurbedrijf / discotheek. kan ik dan nu beter bedrijfskunde gaan studeren, of iets in de richting van licht/geluidstechniek?
of moet ik uberhaubt wat anders gaan doen? ik wil wel graag veel stage lopen en praktijk.

Roy.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
9-11-2008 20:43
Ik weet dat je op het HKU en SAE geluid opleidingen hebt.

Maar niet wat ik zoek.

Ik wil de technische kant inplaats van de musicale kant. Zoals bij SAE maar daar betaal je je scheel aan de schoolkosten.

Iemand???
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
9-11-2008 20:49
Ik hoorde hier iets van een vriend van Theathertechniek,
Maar hij doet licht, ik weet niet of ze daar ook aan geluid doen? Vast wel,
Anders moeten die artiesten zo hard schreeuwen hé razz :p .
If it ain't Dutch it ain't much...
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
10-11-2008 01:46

roystraver schreef:

als ik over een aantal jaren met een aantal andere inversteerders wat wil starten in de richting van een drive-in show / verhuurbedrijf / discotheek. kan ik dan nu beter bedrijfskunde gaan studeren, of iets in de richting van licht/geluidstechniek?
of moet ik uberhaubt wat anders gaan doen? ik wil wel graag veel stage lopen en praktijk.
Sja, boekhouden etc etc zulke dingen kun je bijleren, dan kan je een AV opleiding doen. MAAR andesom kan dat ook.

Maar als je veel stage wilt lopen en praktijk DAN zit je aan niveau 1/2 en bedrijfskunde is een HBO of universitaire opleiding. dat is echt andere koek!!

djberjo, ik weet niet wat dat SAE kost maar ik betaal ook 1600 eutjes per jaar aan school (ZELF) en dan komen alle kleine dingentjes die ook genoeg kosten daar ook nog bij. ook moet ik elke dag reizen en in het bezit zijn van een laptop, liefst een mac...

Reken maar uit... met dat geld kan ik genoeg andere leuke dingen doen en lekker geen studie volgen.. MAAR dat is ook de reden dat artsen 15 jaar studeren en dan 'wat meer' als mij verdienen. dus je zult de keuze moeten maken wil ik een HBO of niet...

Heel misschien kan je een baas vinden die jou hbo opleiding wil betalen?
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 1139
10-11-2008 08:27
Toen school en ik het niet zo goed meer konden vinden, ben ik full time de entertainment branch binnen gewandeld.
Mijn opleidingen VWO afgerond, MBO fotonica/opto-electronica (werd na een jaar verzocht om niet meer terug te komen).
Na veel jaren ervaring in diverse onderdelen van de entertainment branch, mag ik mij (denk ik) een sucssesvol freelance lichtechnicus noemen. Ben noch steeds niet omgekomen van de honger en mijn barrekening bedraagt gemiddeld een klein maandsalaris. ashamed :$

Wat ik probeer te zeggen: Je hoeft geen speciale opleiding te volgen voor licht of geluid.
Techniche opleidingen hebben een pre, maar het wil niet zeggen dat iemand met een bijna afgeronde bakkersopleiding niet,
door het te doen, een goede licht of geluids tech kan worden.

Grotere bedrijven hebben vaak liever iemand zonder ervaring, maar met veel enthousiasme dan iemand met een afgeronde HBO studie.

Het gaat er niet om hoe, het gaat om als je maar wilt.
En willen is erg belangrijk als je die 1 á 2 keer per jaar 22 uurs hel klussen krijgt. sneaky :V
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
10-11-2008 15:57

LJ DaAn schreef:

djberjo, ik weet niet wat dat SAE kost maar ik betaal ook 1600 eutjes per jaar aan school (ZELF) en dan komen alle kleine dingentjes die ook genoeg kosten daar ook nog bij. ook moet ik elke dag reizen en in het bezit zijn van een laptop, liefst een mac...

Reken maar uit... met dat geld kan ik genoeg andere leuke dingen doen en lekker geen studie volgen.. MAAR dat is ook de reden dat artsen 15 jaar studeren en dan 'wat meer' als mij verdienen. dus je zult de keuze moeten maken wil ik een HBO of niet...

Heel misschien kan je een baas vinden die jou hbo opleiding wil betalen?
Bij SAE krijg je geen studie geld + ov. Ik weet niet wat jij doet studeren maar waarschijnlijk krijg je studie geld en ov.

Een baas vinden, al de bazen die ik nu heb vinden dat ik moet stoppen met school en moet gaan werken. Maar misschien kom ik er nog eens 1 tegen.
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
10-11-2008 15:59

Douwe schreef:

En willen is erg belangrijk als je die 1 á 2 keer per jaar 22 uurs hel klussen krijgt. sneaky :V
Lang leven de hel klussen, heb er afgelopen jaar wel meer dan 1 a 2 gehad sneaky :V
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
10-11-2008 16:55

djberjo schreef:

Douwe schreef:

En willen is erg belangrijk als je die 1 á 2 keer per jaar 22 uurs hel klussen krijgt. sneaky :V
Lang leven de hel klussen, heb er afgelopen jaar wel meer dan 1 a 2 gehad sneaky :V
Join the club xD Hier komen die een 3 tot 4 keer/maand :p Om op je vraag te antwoorden, in Sint-Niklaas (B) kan je (als het niet te ver is) in avondonderwijs 'geluidstechnicus' volgen, samen met de gepaarde stage is dit een goede opleiding om een brede basis te hebben. Verder leer je alleen maar door oefenen oefenen, op baan gaan, proberen, testen, en had ik al oefenen vermeld?
Fun is serious business!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)