Forum > Licht

Welke Led Tube / Controller ?

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
FearwindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2006
Laatste: 25-11-2008
Berichten: 2
12-9-2008 18:17
Hallo Allemaal,

deze vraag is vrijwel hetzelfde als op een andere topic, echter gaat het hier weer om andere tubes vandaar een nieuwe.

Ik heb 20 led tubes met een chinese controller. (Ik heb ze overkocht van iemand die ze zelf heeft geimporteerd.) De tubes hebben aan de boven en de onderkant twee kabels. 1 kabeltje heeft een 2 polige connector(stroom) en de andere heeft een 4 polige connector (signaal) Ik heb ook een aantal foto's van de connectoren: hier:

De connectoren op de tube zelf:

Signaal:
https://fearwind.urbanlicious.com/ledtube/ledtube_signaalin_tube.jpg

Stroom:
https://fearwind.urbanlicious.com/ledtube/ledtube_stroomin_tube.jpg

De controller: (de 2-polige aansluiting is het signaal)
https://fearwind.urbanlicious.com/ledtube/ledtube_controller.jpg

Extra kastje ? (Hierop worden de controller (2-polig) + stroom (2-polig) op aan gesloten.......
https://fearwind.urbanlicious.com/ledtube/ledtube_stroomensignaal_input.jpg

en dan gaat er uiteindelijk deze connector naar de signaal ingang van de tubes....
https://fearwind.urbanlicious.com/ledtube/ledtube_stroomensignaal_output.jpg

Wie-o-wie weet welke tubes dit zijn en welke controller er op past? Ik zoek namelijk een controller die ik dmx kan aansturen...

Bij voorbaat dank!

Groet
Joost
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
20-9-2008 17:07
Oe goed topic, ik heb 7 van dezelfde tubes!! Geen id ook, vandaag gekocht, ben overal aan t zoeken. razz :p
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
28-9-2008 16:41
hmm, ik kan hier geen link naar een webshop plaatsen he,

volgens mij zijn de stairville - ledtubes geleverd door thomann in duitsland exact de zelfde? heeft iemand zulke tubes?
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
FunkymasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2004
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 26
28-9-2008 20:12
Mail de beste man waarvan je de tubes hebt gekocht. Niet zo moeilijk toch?
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
28-9-2008 23:13
de beste man van wie ik ze gekocht heb heeft ze uit n failliet restaurant, waar ze handig op een voor mij onbekend controllertje waren geschroefd met een kroonsteentje.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 292
8-10-2008 23:10
Lijkt op de controllers die bij Showtec 60x 60 cm led panelen zit, die werken ook met een 4polige en 2 polige kabel... En in de controller staat ook 'tubes' ipv 'panels', zou mogelijk dus best kunnen werken....
HidixxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2007
Laatste: 17-11-2013
Berichten: 29
17-10-2008 13:22
de aansluiting van de ledtubes zijn hezelfde als de led tubes van Musicson. wink ;)
Controller moet je maar even googlen happy :)
succes ermee happy :)
FearwindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2006
Laatste: 25-11-2008
Berichten: 2
28-10-2008 17:03
Waarschijnlijk heb ik de controller fabrikant gevonden. Een ontwerp van Seekway, en schijnbaar zijn de animaties zlef te maken, aan te passen etc. Goed nieuws dus!

Bedankt allemaal. Ik laat jullie nog wat weten.
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
15-11-2008 21:39
De stairville controller werk niet op deze tubes.. (24 mogelijkheden met 4 draadjes... zucht... Hoop werk geen resultaat) Ga nu op zoek naar de seekway.. Weet je toevallig een typenr?
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
17-11-2008 23:12
Zo,

Misschien leuk voor sommige mensen om te weten, Ik heb nu 4 soorten tubes en controllers uit elkaar gehad. Feitelijk worden bij alle soorten ergens draden samengevoegd. Alles is altijd te verbinden/ aan te sturen met 2 draden. Een " Data " en 1 CLk (clock)
Verder zit er altijd een vcc (12+) en Ground (-) die ergens verbonden word met de adapter, en soms word de ground gelinkt met de andere tubes.

3 polig, 4 polig? en je wilt van die rotstekkertjes af? XLR 3 pol kan dus altijd, en je hebt in principe maar 2 draden nodig. Volg de draden en je kunt altijd uitvinden welke je kunt samenvoegen, meestal zit de verbinding in de controller zelf.

Helaas zijn de protocollen niet uitwisselbaar, zelfs stairville/ showtek die intern erg op elkaar lijken,(3 pol stekkers en lcd scherm en opbouw controller exact het zelfde) Ook mijn china seekway tubes (zie foto's topicstarter) zijn onderling niet goed uitwisselbaar, maar dat komt weer door het aantal segmenten, en de kleuren die de tube vind dat hij moet weergeven bij een bepaald signaal. (de tubes werken wel allemaal op 1 controller, maar wat ze doen is verschillend) (ik heb 2 soorten en 1 contoller... zucht. Ik heb de website van deze fabrikant gevonden en de importeur in nederland, maar nog geen dealer. De importeur geeft geen gehoor.

KEnt iemand deze producten en weet iemand waar ik ze kan kopen!? Dan hoor ik dat graag.

link (even site op engels zetten en dmx 512 controller zoeken, ik heb de simple controller)


Mijn advies! houd het bij een merk!

Mocht iemand kapotte tubes hebben, of nog een (onbekende) controller over hebben of te koop, dan houd ik me aanbevolen. Hobby ik lekker verder!
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)