Forum > Algemeen Forum

Buma stemra betalen voor muziek op je site

(62 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 2057
30-9-2008 16:08
Tja... sowieso zo iets interessants tegenwoordig, dat een stelletje beurspipo's met wat heen en weer gehandel de hele wereld in hun greep houden. Als de beurspipo's dan met wat grote zakken geld de verkeerde kant op strooien hebben we opeens weer een crisis schijnbaar... Is er nog wel iets zoals "echte" en solide bedrijven tegenwoordig?
Niet goed, wel hard!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
30-9-2008 18:11

joepurlings schreef:

Tja... sowieso zo iets interessants tegenwoordig, dat een stelletje beurspipo's met wat heen en weer gehandel de hele wereld in hun greep houden. Als de beurspipo's dan met wat grote zakken geld de verkeerde kant op strooien hebben we opeens weer een crisis schijnbaar... Is er nog wel iets zoals "echte" en solide bedrijven tegenwoordig?
Om niet al te veel offtopic te gaan: Kredietcrisis voor dummies

Ook interessant: Bos heeft helft van Fortis Nederland
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
1-10-2008 11:11

jop schreef:

Jaaa raad eens wat ik vanochtend op de deurmat kreeg?!:

Een brief
Bijlage1
Bijlage2

Het gaat om het volgende jingeltje wat wij speciaal hebben laten maken met rechtenvrije muziek. Dit word gespeeld als je onze website binnenkomt, en als er een nieuwe site komt word dit de muziek achter een flash intro-tje.
Helaas is buma/stemra vandaag gesloten maar maandag heb ik toch een aantal stevige vragen voor ze... Ik ga dit in iedergeval NIET betalen.
Je reageert neit op mijn mails dus dan maar even hier. Ik vraag me af waar mijn kistje blijft die ik bijna 2 weken geleden al heb betaald. Er word niet gereageerd op mijn mails en toch ben je iedere dag wel online op new-line. Ik zou graag weten hoe en wat.
I Love House Music!
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
6-10-2008 21:19
Er was vandaag nog aandacht voor bij Kassa, (een soort consumenten programma, waar gedupeerde mensen via de televisie als nog proberen hun gelijk te halen.)

Er was een meneer, die werkte in de bouw (freelancer), keuken, badkamer you name it.
Was klein bedrijf dat het echt via via werk moest regelen. Vrouw kwam dus met leuke idee om een website te maken.
Naast zijn werk had meneer nog een andere passie; muziek.

Nu raden jullie het al, mevrouw had ook een nummer van manlief op gezet en een maand later viel rekening van buma/stemra op de mat. Het eigen opgenomen nummer zou te veel op een bestaand nummer lijken (echt niet, was te vreselijk om te horen) Toch mocht meneer even 1500 euro op tafel leggen.

Meneer heeft buma gebelt en die gaven toe een fout gemaakt te hebben. Meneer dacht blij te zijn en er genadig van af te komen, dus niet; 2 weken later lag er een bon van 500 euro op de deur mat.

Ik vraag me echt af waar het heen gaat. Ik ga nu het fragment opzoeken. Er was gewoon geen overeenkomst tussen de nummers. Al zat er wel overeenkomst in; meneer heeft het zelf gemaakt en gebruikt het niet voor commerciele doeleinden (als je het fragment hoort, snap je me meteen ;-)
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
14-10-2008 13:09
Vooralsnog heb ik geen bericht van BUMA gekregen. Houden zo. Overigens maak ik ook gebruik van rechtenvrijemuziek, die o.m. bij door mij persoonlijk aangekochte video-software is geleverd. Van één van de websites heb ik zelfs de toestemming van de Franse muzikant die het stukje muziek heeft gemaakt.

Ten aanzien van Reprorecht kan ik melden dat door mijn poot stijf te houden, dat ik alleen eigen werk (tekeningen, offerte, fakturen e.d.) kopieer t.b.v. bedrijfsadministratie, heb ik een formulier t.b.v. een individuele regeling toegestuurd gekregen. Daarin heb ik aangegeven 0 kopieën te maken.
Het resultaat was dat ik geen geld moet betalen aan Reprorecht.

Ten aanzien van het portretrecht, kan ik als free-lance persfotograaf, melden dat het hier alleen gaat om mensen die notarieel een portretrecht hebben vastgelegd. Deze mensen zijn vaak bekende Nederlanders als politici en artiest (wat is het verschil eigenlijk)
De gemaakte foto is wel belast met het auteursrecht en dat wil zeggen dat iemand anders dan degene die de foto heeft gemaakt, die foto niet zonder toestemming van de maker mag publiceren, vermenigvuldigen en/of verspreiden.
In sommige gevallen kan het zeer correct zijn om gefotografeerden te vragen of zij bezwaar hebben tegen publicatie.
Op naar de volgende beurs...
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
28-11-2008 12:16

jop schreef:

Jaaa raad eens wat ik vanochtend op de deurmat kreeg?!:

Een brief
Bijlage1
Bijlage2

Het gaat om het volgende jingeltje wat wij speciaal hebben laten maken met rechtenvrije muziek. Dit word gespeeld als je onze website binnenkomt, en als er een nieuwe site komt word dit de muziek achter een flash intro-tje.
Helaas is buma/stemra vandaag gesloten maar maandag heb ik toch een aantal stevige vragen voor ze... Ik ga dit in iedergeval NIET betalen.
Kleine kick....

Ik ben drie maanden verder en nog steeds krijg ik aanmaningen van de Buma. Diverse mailtje en belletjes gedaan en iedere werknemer verteld me wat anders. Gemiddeld duurt het 2 weken voordat ze een mail beantwoorden maar gister heb ik een nogal pissige mail gestuurd maar werd nu vandaag wel gebeld. De dame die ik vandaag aan de lijn kreeg kon mij uiteindelijk uitleggen waar het nu allemaal om gaat, namelijk een filmpje dat bij mij op de server staat van 1min27 met daarin achtergrond muziek gebruikt van buma's beste klant: Tiesto. Dat hadden ze me ook wel 3 maanden geleden mogen vertellen... Voor dit filmpje moet ik nou 371,- euro betalen (wat ik overigens niet van plan ben) ik zie dit meer als kleine ondernemertjes pesten.
MB Audio systems
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
28-11-2008 14:58
Ik zou zeggen, filmpje van de server halen en BUMA laten bewijzen dat het een nummer was van Tiësto en niet iets dat je zelf gemaakt hebt.
Cyberlights in the house :D
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
28-11-2008 15:03
Ik denk dat ze wel het 1 en ander hebben opgeslagen om hun bewijs hard te maken.

Ik vin het nog steeds een goed initiatief van Buma. Ik accepteer het ook niet als mensen met mijn lichtplannen aan de haal gaan of foto's publiceren die niet van hen zijn.

HEt is gewoon onrechtmatig gebruik. Geld verdienen over andermans rug.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 2057
28-11-2008 15:08

dj-bart schreef:

Ik denk dat ze wel het 1 en ander hebben opgeslagen om hun bewijs hard te maken.
Je kunt wel iets opslaan, maar dan heb je nog geen bewijs dat die rits bitjes ook echt daar vandaan komt.
Ik vin het nog steeds een goed initiatief van Buma. Ik accepteer het ook niet als mensen met mijn lichtplannen aan de haal gaan of foto's publiceren die niet van hen zijn.

HEt is gewoon onrechtmatig gebruik. Geld verdienen over andermans rug.
Onrechtmatig gebruik, ok, misschien. Maar Buma een goed initiatief? Als er iemand geld verdient over andermans rug, is het Buma wel. Het meeste geld wat er geïnd wordt, verdampt ook binnen Buma.
Niet goed, wel hard!
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
28-11-2008 15:16
En dit kun je ook met cijfers hardmaken?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)