Forum > Geluid

Mixer: Reloop RMX-40 DSP of Vestax PCV-275

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-9-2008 20:21
Wanneer er gesproken wordt over eq plussen, dan zeg ik: veelal verkeerd eq-gebruik, ongeacht welke mixer.
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
27-9-2008 21:04

Sylvia schreef:

Wanneer er gesproken wordt over eq plussen, dan zeg ik: veelal verkeerd eq-gebruik, ongeacht welke mixer.
Wijze woorden. Het gaat dus waarschijnlijk de Reloop RMX-40 USB worden. De review over de Vestax PMC-280 Pro op aboutdj.nl vond ik niet super en aangezien deze mixer normaal gezien 150 euro duurder is dan de Reloop, verwacht ik er ook een betere review van. Ook op een ander forum was de review een beetje ontmoedigend om dit toestel te kopen.

De Vestax VMC-004FXu ga ik ook links laten liggen en dan vooral om de looks. Ik vind de Reloop veel beter ogen. Plus op het eerste zicht heeft de Reloop grotere line-faders en deftigere led-balkjes per kanaal.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-9-2008 22:21
Ik denk dat jij een andere review hebt gelezen dan dat ik geschreven heb ;-)

De Vestax is namelijk technisch gezien de mooiere van de 2, oké het is een lelijk apparaat in de ogen van velen maar absoluut geen verkeerde mixer en zijn meerprijs ten opzichte van de Reloop zeker waard al is de Reloop ook alles behalve een slechte mixer. Kwestie van zelf even uitproberen dus en kijken welke van de 2 jouw het meest aan staat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
28-9-2008 22:27
Ja, ik heb de laatste dagen zo verschrikkelijk veel gelezen over allerhande soorten mixers, ik realiseerde me ook even nadat ik het gepost had, dat ik me waarschijnlijk van mixer had vergist. Het moet de DJM400 van Pioneer zijn geweest, kan dat wel kloppen? :p

Maar Reind, enlighten me, welke van die verschillende Vestax mixers zou jij dan aanbevelen? De duurste lijkt me logischerwijs ook de beste te zijn, maar you never know, jij weet ongetwijfeld veel meer dan het "duurder is beter" principe.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-9-2008 00:38
Ik vind de PMC280Pro een ding om op te schieten zo lelijk maar het apparaat zelf zit prima in elkaar. Technisch gezien veel mooier dan een DJM-400 en ook de Reloop RMX serie. Zowel de RMX als ook de PMC hebben de faders netjes op een subchassis gemonteerd zitten alleen heeft de Vestax dat dan weer net iets netter voor elkaar door een kabel tussen de fader en de print te zetten in plaats van de fader op de print in te prikken zoals bij de RMX gebeurd. En nor een klein voordeel, de microswitch voor het aan/uit zetten van de effecten zit wat netter op de PMC weg gewerkt dan op de RMX waar de knop bij lomp geweld nog wel eens de geest wil geven.

Ook heeft de PMC een externe voeding, de Reloop heeft hem intern. Op zich niets mis mee in beide gevallen maar de Reloop wil nog wel eens zo af en toe een mechanisch brommetje (hoor je dus NIET terug in de muziek) hebben terwijl de Vestax de voeding zo'n 1,5 meter buiten het apparaat heeft liggen (lengte van het snoer).

Qua functies loopt echter de RMX voorop met o.a. curve instellingen voor zowel de line als ook cross fader, flash switches en een toon regeling voor de headphone. Qua features is de RMX dus leuker, qua build quality is de PMC leuker... oftewel uiteindelijk ben jij de enige die kunt beslissen wat voor jou de beste keuze is.

De PMC vind ik echter op alle vlakken behalve het uiterlijk/lay-out beter dan een DJM-400 van Pioneer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)